Hirdetés

Nem, a World of Warcraftot még mindig nem generatív AI építi

|

Maga John Hight, a franchise felelőse beszélt a Blizzard AI használatáról és miértjeiről.

Hirdetés

A generatív AI jelenleg egy meglehetősen forró téma a közéletben. Mostanra egész vállalható képeket tud legyártani egy-egy algoritmus, ami elborzasztotta a művészeket, de a szinkronszínészek és írók is féltik az állásukat. Szerencsére ott nem tartunk, hogy a gépek képesek lennének emberi kreativitást vinni a műveikbe, de a félelme sokaknak nem alaptalan. Amikor a cégek folyamatosan dobálják ki az alkalmazottakat, akkor is mindenki az AI-ra mutogat.

Az idei év elején a Blizzard is bevezetett egy új rendszert, ami lehetővé teszi számukra a belsős anyagaik újrahasznosítását AI segítségével. Ezért is akarta az IGN.com újságírója kifaggatni John Hightot, a WarCraft franchise vezetőjét AI témában. Height egy kifejezetten érdekes célpont, mivel édesanyja egy légforgalmi műszerész volt, míg apja művészként dolgozott.

Hirdetés

Így fogalmazott:

"Megtanultam értékelni a kreatív folyamatokat, és azt, amin a művészek keresztül mennek a képzeletükben. Szerintem a mai alkotók rettegnek attól, hogy az AI használatával elveszítik majd a munkájukat, és persze senki sem akarja, hogy a művészeti anyagaikat engedély és elismerés nélkül felhasználják."

Hozzátette, hogy a Blizzard még mindig keresi az AI helyét a munkafolyamataikban, és kijelentette:

"Nem, nem használunk generatív AI-t a World of Warcraftban."

Ami az AI eszközöket illeti, alapvetően két megoldást tudunk megkülönböztetni: generatív programokat és gépi tanulással dolgozó szoftvereket. Utóbbit régóta használja a szórakoztatóipar: így készültek például a Pókverzum vonalrajzai is ahhoz a több ezer képkockához, melyekből összeállt a film. A WoW csapata is használ hasonló megoldásokat.

"Korábban például a művészeinknek meg kellett fogniuk az emberi fajra tervezett páncélokat, és visszamenőleg rászabni azokat minden egyes faji modellre. Ez nem egy kifejezetten szórakoztató folyamat a számukra."

A közelmúltban elkezdtek olyan eszközöket használni, melyek "maguktól" rászabják a páncélokat a különböző fajok formáira, és ezzel rengeteg repetitív munkától szabadították meg a művészeket.

"A srácok imádják 'végre nem kell foglalkoznunk a sallang melóval'."

Ez alapvetően nem a legrosszabb hozzáállás. Az AI meg nagy segítség tud lenni játékfejlesztésnél, amíg a cégek nem esnek át a ló túloldalára. Reméljük, hogy ennek veszélyeit a Blizzard is szem előtt tartja.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)