Hirdetés

Országúti fenevad!

|

Ismét egy hazai modder munkájának bemutatásával folytatódik modding rovatunk. A mostani alany egy igazi amerikai, országúti fenevad.

Hirdetés

Azt hiszem senkinek sem kell bemutatni a Hot Rodok világát, hiszen az extravagáns külsejű autók minden ember fantáziáját felkorbácsolják. Természetesen csak kevesek büszkélkedhetnek ilyen gépcsodával, ha számítógép formájában is, de Újfalusi Ákos (F-x) is közéjük tartozik. A tavalyi MTH-n már láthattunk tőle egy hasonló alkotást, igaz akkor egy Hummer kicsinyített mása szogált számítógép házként. A PickUp Roadster ismét teljesen saját készítésű, és hordoz magán néhány érdekes kiegészítőt.

 

 

Elsőnek egy megfelelő autó kiválasztása volt a feladat. A lehetőségek közül a Chevrolet Pick Up-ja bizonyult legszimpatikusabbnak. Ezután kezdődhetett a játszma a helyhiány ellen. A megfelelő méretű hardverek kiválasztása után, ezek elrendezése okozott fejtörést. Ennek eredményeként az egész autó AutoCad-ben meg lett tervezve az alkatrészek elhelyezését is beleértve. A végső konfiguráció: ECS Micro ATX (socket a) alapap, AMD Athlon Xp 2200+, 110 wattos Micro ATX táp, 2*512MB DDR 400, 60GB-s Slim HDD, 8" SUPER TFT LCDTv.

 

 

Miután megvoltak az elképzelések elkezdődhetett a kivitelezés. Az autó külső része valamint az alváz üvegszálból készült. Ennek kivitelezéséhez , szükség volt egy pontos és szépen előkészített öntőmintára. Az első lépés egy faragható tömb kialakítása volt. Ákos egy használaton kívüli deszkára építette fel több réteg purhabból a későbbi autó durva formáját. Miután ez az alakzat teljesen megszáradt neki is láthatott a nagyfokú precizitást és türelmet igénylő megmunkálásnak. A végleges forma eléréséhez csiszoló papírra, körömkefére és gravírozóra volt szükség. Az üvegszál öntése tökéletesen sima felületet kíván, így a sok órányi pepecs munka után jöhetett az autógitt felhordása. Ezzel a negatív minta készen is volt és mehetett az üvegszálashoz.

 

 

A kész alváz és kasztni megérkezése után az ablakok és egyéb elemek kivágása és kialakítása következhetett. A bordó festés előtt az élek finom megmunkálása volt a feladat. A motorháztetőnél, ablakoknál és a csomagtartónál az üvegszál szélei gumi szegő-vel lettek beborítva. A motortér praktikus okokból nyithatóra lett megtervezve. Ennek megfelelően egy apró zsanér is helyet kapott az autón.

 

 

A külső elkészítésénél a kerekekre is oda kellett figyelni. Mivel az ilyen alkatrészek szép és pontos legyártása otthoni körülmények között igen nehézkes és bonyolult, F-x makettoknál használt gumizott darabokat használt fel. A tengelyek megvalósítása sajnos nem volt lehetséges valósághű formában, mivel a hardverek szinte teljesen elfoglalják a belső teret. Ebből kifolyólag alumínium zártszelvényekre kerültek fel a kerekek. pontot az „I"-n az oldalsó küszöb és sárhányók kialakítása jelentette. Ezek fémlemezből készültek, ami teljesen beleillik az autó világába. Elsőként a 4db acéllemez megmunkálása volt a feladat. Az oldalankénti darabok kétkomponensű ragasztóval lettek összeillesztve. Az átalakítás befejezéséről bővebben eredeti cikkünkben a Computermode oldalán olvashattok. A leírás mellett még több képet is találtok a MOD-ról.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)