Hirdetés

Paladins teszt - valahonnan ismerős

|

A Smite alkotói ezúttal a hősalapú lövöldék piacán akartak villantani. Olvassátok el, hogy több vagy éppen kevesebb sikerrel.

Hirdetés

Meglehetősen rögös útja volt a Paladinsnak az 1.0-ás verzióig. Egy egyedi csapatlövöldéből eljutottunk az Overwatch-klónig, amelyben pénzzel lehetett erőnövelőket venni. Volt itt a Battle Royale-módtól a lootládás megoldáson át kártyás fejlődésig minden. A játék gyakorlatilag magába szívta az elmúlt évek összes (problémás) játékipari trendjét, de idővel kivetette magából a sallangot, és összeállt egy olyan lövöldévé, amelynek az ismerős elemek ellenére is megvan a maga varázsa.

Hirdetés

A támadási terv

A Paladins első ránézésre pont olyan, mint a többi hősalapú, 5v5 lövölde. Egy kis csapatot kell hozzásegítenünk a győzelemhez fegyvereinkkel és egyedi képességeinkkel. Hogy mi a dolgunk, az játékmódonként változó, de alapvetően vagy az a cél, hogy a pálya egy szegletét adott ideig megőrizzük, vagy az, hogy elfoglaljunk egy területet, és az ott felbukkanó kocsit elkísérjük a céljához. Feladatunk végrehajtásában egy ellenséges csapat igyekszik meggátolni, amely ugyanazokkal a célokkal indul neki a találkozónak, mint mi. Azok, akik korábban játszottak a műfaj valamelyik képviselőjével, otthon fogják érezni magukat.

Az egyik fontos különbség a versenytársakhoz képest a csataterek méretében van: a Paladins térképei meglepően kicsik, és még a nagyobbnak számító pályák is aprónak tűnnek, amikor lóháton vágtatsz el az indulási pontról. Itt ugyanis egyes helyszíneken egy hátast is kapsz, amivel gyorsabban átszelheted a csatateret, és rögtön az akció közepébe ugorhatsz. A helyszínek kialakítása és a lovak jelenléte miatt sokkal rövidebb a pihenőidő, és ezért a meccsek átlagosan 10 perc alatt véget is érnek. Ebben a játékban tényleg csak a színtiszta akción van a hangsúly, amelynek végén a legügyesebb játékos legszebb pillanatát mindenkinek levetíti a rendszer. Aztán kiosztja a tapasztalati pontokat, megmutatja mennyi aranyat kaptunk, és tovább is küld a következő meccsre. Van néhány, csak a móka kedvéért készült játékmód is, de alapvetően a két fentebb említett misszió valamelyikét fogjuk játszani, amíg csak meg nem unjuk, vagy el nem érjük a ranglétra azon fokát, ahol már kényelmesen érezzük magunkat. Az eddigiek alapján a cikk tulajdonképpen akármelyik modern lövöldéről is szólhatna, de a Paladins igazi egyedisége a karakterekben, és azok testre szabhatóságában rejlik.

Az én hősöm

Ugyan ebben a játékban nincs lehetőségünk a meccsek közben karaktert váltani, de van más, amivel adaptálódhatunk a mérkőzés pillanatnyi állásához. A Paladins rengeteg testreszabási lehetőséget kínál már a meccsek indulása előtt is. Minden karakterhez hozzárendelhetünk egy öt kártyából álló paklit, amelynek lapjai döntően befolyásolják kiválasztott hősünk képességeit. Ha például szeretnéd, hogy Maeve, a késdobáló orgyilkos ne haljon bele egyetlen lövésbe, növelheted életpontjait, vagy egy kártyával elérheted, hogy kevesebbszer sebesüljön meg a Prowl képesség aktiválását követően. Az egyes lapok kínálta bónuszokat ráadásul tovább lehet erősíteni 15 szabadon kiosztható Loadout-ponttal. Ha pedig összeraktad a paklidat, és felerősítetted kártyáidat, akkor az alakítgatásnak még mindig nem lesz vége. Amint belépsz a meccsbe, a játék újabb választást kínál: négy talent egyikét viheted magaddal, amelyek különböző bónuszokat kínálnak. A már említett Maeve-nél maradva például dönthetünk, hogy szeretnénk-e gyakrabban használni az ellenfelek lerohanására használható Pounce képességet, vagy inkább annak örülnénk, ha a Pounce nagyobb sérülést okozna. A talent kiválasztását követően kezdődhet a meccs, amely során karakterünk minden fontosabb akció után kreditet kap. Ezt elkölthetjük a bázison extra tárgyakra, amelyekkel módosíthatjuk a sebességet, az okozott sebzés mértékét, életpontjai mennyiségét satöbbi. A játék minden pillanatban felkínálja az adaptálódás lehetőségét, és azt szeretné, ha választanál egy karaktert, hozzáragadnál, és kísérleteznél vele. Főleg emiatt mondható el róla, hogy sokkal inkább belső nézetben játszott MOBA, mintsem valódi lövölde, de más okunk is van arra, hogy ne említsük egy lapon például a Team Fortress 2-vel.

Vízipisztolycsata

Ha valaki egy izgalmas, színes és mély lövöldét keres, nagyot fog csalódni a Paladinsban. A játék ugyanis sok mindent kínál, de kemény fegyverélményt nem. A karakterek hitboxa akkora, hogy elég nagyjából a jó irányba forgatni a kamerát, és már biztos a sebzés. Ehhez hozzájárul az is, hogy a fegyverek nagy része nagyjából nulla visszarúgással, tökéletes pontossággal adja le a lövedékeket. A CS:GO-ból érkező veteránok vagy az Overwatch-beli Widowmakeren és McCreen edződött játékosok nyaralásként fogják megélni a Paladinsban töltött idejüket. Még egy szivacspuska is komolyabban reagál a ravasz meghúzására, mint Androxus pisztolya vagy Viktor gépfegyvere. Persze vannak kivételek, de alapvetően elmondható, hogy ennek a lövöldének a lövölderésze a leggyengébb oldala. Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy valójában probléma-e ez. Válaszom, hogy tulajdonképpen annyira nem, mivel ebben a játékban nem az fogja eldönteni a meccseket és a ranglétrán betöltött helyedet, hogy képes vagy-e ugrás közben fejlövést leadni Kinessa mesterlövészpuskájával. A játéktudás itt azt jelenti, hogy képes vagy-e a mérkőzés állásához alakítani karakteredet, és hasznos tagjává válni csapatodnak. A pisztolyok műanyag érzete azonban nem az egyetlen pont, ahol bele lehet kötni a Paladinsba.

Minden keveréke

A Hi-Rez nagy lendülettel szeret utánamenni a népszerű trendeknek, és ahogy azt már korábban említettük, a Paladins ennek a szellemiségnek a csúcsa. Azt már a szaksajtó egésze csontosra rágta, hogy egyes karakterek mennyire emlékeztetnek az Overwatch bizonyos hőseire, de a mikrotranzakciós modell kapcsán sem volt félénk a fejlesztő. Szerencsére a bétában kapott komoly kritikáknak köszönhetően kivették a képességeket erősítő kártyák vásárlásának lehetőségét, és mára mindenki egyenlő esélyekkel indul, ami a karakterek erejét illeti. A kozmetikumok tekintetében azonban minden megtalálható, amit az elmúlt pár év játékaiban láthattunk: lehet venni skineket fizetős valutáért, lootládákat is nyithatunk valami ínyencségben reménykedve, és még a Fortnite-ban alkalmazott Battle Pass rendszer is bekerült a végleges játékba.

Jelenleg háromféleképpen költhetünk pénzt a játékra, és akkor nem számoltuk bele a karakterek fizetős valutával történő feloldását. Természetesen az egyes hősöket csak sok mérkőzéssel a hátunk mögött vagy pénzért lehet megkaparintani. Szerencsére ebben a témában volt annyira jó fej a Hi-Rez, hogy az összeset megvehetjük egy karakterbérlettel, amely tartalmaz minden jelenlegi és jövőbeli hőst. Emellett egy-egy arannyal (a játék meccsekkel gyűjthető fizetőeszköze) megvásárolható kinézet minden karakternek jutott, de aki igazán belegabalyodik a Paladinsba, rengeteg pénzt fog otthagyni annak üzletében. Mindettől függetlenül egy jó játékot temettek maguk alá a problémás mikrotranzakciók. Rá lehet aggatni a "szegény ember Overwatcha" gúnynevet, de a játékmenet és a hősök testre szabhatósága hozzáad annyit a formulához, hogy megfeledkezhessünk az átemelt elemekről.

Paladins
A Hi-Rez jó játékokat tud csinálni, csak képtelen bármi kiemelkedőt nyújtani.
Ami tetszett
  • Ingyenesen játszható
  • Testre szabható karakterek
  • Izgalmas hősök
Ami nem tetszett
  • Túl sok mikrotranzakció
  • Gyenge fegyverkezelés
  • Felejthető zene
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)