Hirdetés

Park Beyond teszt - érzelmi hullámvasút

|

Végre megérkezett a Limbic vidámpark-menedzselős játéka, amely a műfaj eddigi legőrültebb címe lett, de pár dolog visszatartja attól, hogy megkaphassa a koronát.

Hirdetés

Vidámparkba nem csupán menni jó, hanem vezetni is élvezetes azt, amit már az 1994-es Theme Park és az 1999-es RollerCoaster Tycoon is bebizonyított. Aztán érkeztek a kihívók: az RCT-széria folyamatosan bővült, a 2000-es évek közepén bemutatkozott a Thrillville és a Thrillville: Off the Rails is, majd 2016-ban megkaptuk a Planet Coastert, amely új szintre emelte a műfaj sajátosságait. A Tropico 6-ot és a Might & Magic Heroes VII-et is jegyző Limbic Entertainment azonban ennél is nagyobbat álmodott, és az volt a célja, hogy az eddigi legőrültebb vidámpark-menedzselős játékot hozza össze.

A stúdió kísérletezésébe tavaly augusztusban még csak egy prezentáció keretében kukkanthattunk bele, nemrég azonban lehetőségünk volt kipróbálni a kampány első három küldetését és a Sandbox módot is, amelyből már nagyjából képet kaphattunk róla, hogy mit várhatunk a teljes változattól. Nos, a Park Beyond végre megjelent, és bár piszkosul szórakoztató tud lenni, sajnos nem volt képes levedleni azokat a hibákat, amik már a próbakör folyamán is rendre felbukkantak.

Hirdetés

A hullámvasút tetején és alján

A Park Beyond többfajta tartalmat is kínál: 8 kampányküldetés, a játékmenet főbb aspektusait és témáit bemutató Exploration Park, valamint a 26 térképet felvonultató Sandbox mód ad lehetőséget arra, hogy elmerüljünk a játék őrült világában, ahol megférnek egymás mellett a színes-illatos nyalánkságok, a nyaktörő látványosságok és az utcákon grasszáló kétméteres jelmezes karakterek is. Könnyű lenne megadni magunkat a káosznak és megalkotni a világ legszürreálisabb játszóterét, de mint minden menedzselős koncepciónál, úgy itt is oda kell figyelnünk a fennmaradásra: nem elég az, hogy becsalogatjuk a látogatókat és felültetjük egy rozsdás körhintára, aztán a kijáratnál megpróbáljuk rájuk tukmálni a langyos kólát ötszörös áron. Minden téren meg kell találnunk a megfelelő ár-érték arányt: azt a határt, amit még az emberek kifizetnek, és ami nekünk nem csak a fenntartásra elég, hasznot is hoz. A játékmenet során folyamatosan erre törekszünk, miközben oda kell figyelnünk a látogatók mindennemű igényeire (legyenek padok, tisztaság, étel-, ital- és szuvenírvásárlási lehetőség, és jól szórakozzanak), az alkalmazottainkra (akik folyamatosan szintet lépnek, viszont nem tudnak nonstop dolgozni), és olyan külső hatásokra is, mint a trendek.

Az alapok elsajátítása nem jelent problémát, könnyű belerázódni, hogy kinek mire van szüksége, viszont a park megfelelő mértékben történő bővítése már izgalmasabb. Ebben döntő szerepet játszanak a fejlesztések, amikkel új látványosságokat, boltokat, díszítőelemeket és egyebeket oldhatunk fel, viszont nem adják magukat könnyen: tisztán kell tartanunk a helyet, emellett pedig szórakoztatni is kell a látogatókat, az elégedett vendégek ugyanis egy "amazementre" keresztelt erőforrást gyűjtenek nekünk, amit felhasználhatunk a Park Beyond legjópofább újítására, az "impossification" fantázianevet viselő fejlesztési rendszerre. Ezzel feltuningolhatjuk a boltokat (a fagyiárus mellett például megjelenik egy nagy, fagyigombócokat dobáló cégér), a beosztottainkat (a takarítót felruházza egy szemétszippantó gépezettel) és ami a legfontosabb, a látványosságokat (a kedvenc egyértelműen a kráken, de a leglátványosabb talán az óriáskerék, amely megsokszorozódik).

Óriáskerékbe tör

Már a park fenntartásával, a fejlődéssel és az impossification-funkcióval való zsonglőrködés is végtelenül szórakoztató tud lenni, de a kampányban még bejönnek ezek mellé olyan elemek is, mint a látogatók egészségét felügyelő biztos által meghatározott megkötések, vagy egy bosszúszomjas rivális, akivel versenyt kell futni azért, hogy előbb megvásároljunk területeket, mint ő, és ezért hajlandóak vagyunk akár masszív kölcsönöket is felvenni. A kampány folyamatosan gondoskodik róla, hogy ne fulladjon unalomba a játékmenet, a Sandbox rész a saját szájízünkre szabható virtuális homokozót tár elénk, az Exploration Parkban pedig mindenbe belekóstolhatunk rövid idő alatt, szóval mindenki megtalálhatja a maga számítását, és egyhamar nem fullad unalomba az összkép sem.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Sajnos nemcsak tartalomból van bőséggel a játékban, hanem problémából is. Az, hogy csupán hat téma (Western, Candyville, Alien Planet, Da Vinci, Pac-Man és Zombeyond) érhető el megjelenéskor kissé szomorú, hiszen még ezek kombinálásával is gyorsan a végére érünk az újdonságoknak, legalább tíz variáció kellett volna kezdésnek, hogy hosszabb távon se unjunk rá a felhozatalra. Ugyanez igaz a ride-okra és rollercoasterekre is, a kampányon végighaladva ugyanis mindegyiket alkalmazni fogjuk, a sandboxra nem sok felfedeznivaló marad belőlük. Ezt persze DLC-kkel orvosolni fogják, már be is jelentették az Annual Pass-t, ami mindenből többet ad hoz majd, de addig is jó lett volna, ha az alapjáték is combosabb, ráadásul a három kiegészítőt ígérő Pass közel annyiba kerül (30 euró), mint a teljes játék (50 euró). Ez csak kisebb kellemetlenség, az viszont már dühítő, hogy a próbakör során tapasztalt hibák ugyanúgy felütötték a fejüket a végső kiadásban is, sőt.

Számos alkalommal előfordult, hogy a látogatók egyszerűen bebugoltak egy-egy látványosságnál vagy boltnál, és mivel nem tudtak haladni, költeni sem, a helyet viszont foglalták, szóval pillanatok alatt veszteségessé vált, ahova sorba álltak. De előfordult az is, hogy a környezeti elemek akadtak be, nem klappoltak elemek egymáshoz, és ami még frusztrálóbb, a feladatok sem mindig teljesültek maguktól, többnél menteni kellett, majd visszatölteni a játékot, hogy teljesítettnek vegye. Továbbá anomáliákat tapasztaltunk az egyes mérőrendszerekben, köztük abban, ami a látogatók elégedettségét vagy véleményét figyelte. Megesett az is egyszer-kétszer, hogy kidobott a játék az asztalra, még szerencse, hogy a van automatikus mentés, így nem történt tragédia. És ezek nem egyedi esetek, érdemes a steames felhasználói értékelések között olvasgatni, sokan panaszkodnak hasonlókra.

A szórakozásnak megvan az ára

A Limbic Entertainmentnek két dolgot kell megtennie, hogy a Park Beyond fenn tudjon maradni és a játékosok megtapasztalhassák, hogy milyen szórakoztató valójában a koncepció: egyrészt villámgyorsan javítania kell minél több hibát, mert egy menedzsment-játékban, aminek a rendszerei egymásra épülnek, nincs annál frusztrálóbb, ha ezek a fogaskerekek nem működnek olajozottan. Másrészt fontos, hogy olyan gyorsan adjon hozzá újabb ingyenes tartalmakat, amilyen hamar csak lehet, hogy aki végigpörgette a kampányt és megalkotta álmai parkjait a sandboxban, az ne mondjon búcsút a terméknek örökre, mert egy bugokkal teli alapjáték után, amiért ennyi pénzt elkérnek, kevesen fognak még kifizetni egy halom zöldhasút a plusz tartalmakért is. (Ironikus, hogy a játékban a tökéletes ár-érték arányt kell megtalálnunk a park fenntartásához, de ezt a fejlesztőknek nem sikerült belőniük a való életben). Ha ezeket sikerül orvosolni, akkor a Park Beyondnak lesz jövője. Ha nem, akkor nincs az az impossification, ami meg tudná menteni a Limbic vidámparkját a csődtől.

Park Beyond
Szüksége van javításra és bővítésre, hogy ki tudjon tűnni, teljesedni.
Ami tetszett
  • szórakoztató menedzselés
  • fantáziadús tartalmak
  • izgalmas kampány, sok pályás sandbox
Ami nem tetszett
  • anomáliák a funkciókban
  • bugok mindenhol
  • kevés tartalom
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)