Hirdetés

Phil Spencer: az fps-szám fontosabb, mint a felbontás

|

Az Xbox-részleg feje így védte meg az Xbox One-t, amikor a PlayStationnel való technikai összehasonlításról beszélt a Gamescomon.

Hirdetés

A kölni Gamescomon egy interjú közben kegyetlenül Phil Spencernek szegezték a kérdést, hogy mi is a helyzet a PlayStation 4 és az Xbox One közötti erőkülönbséggel. Bár válaszában kifejtette, miért nem a számok a legfontosabbak nekik, azért hozzátette, hogy keményen dolgoznak, hogy felzárkózzanak a PS4-hez.

Az Xbox-főnök kezdésképp emlékeztettett arra a bejelentésre, miszerint a Destiny Xbox One-on a Sony konzoljával megegyező felbontással és frame rate-tel fog futni. Hogy a jövőben se maradjanak le, kiemelte, rengeteg munkát fektettek a fejlesztői eszközökbe, hogy a stúdiók minden csepp erőt kifacsarhassanak az Xboxból.

Mindemellett elmondta, hogy végeredményben nem szeretné, ha egy konzol, vagy egy játék megítélése a számokhoz való igazodáson múlna. „Az 1080p nem valami mítikus, tökéletes felbontás. Nekem a frame rate sokkal fontosabb a játékmenet szempontjából, mint a felbontás, illetve a kettő keveréke, ami a megfelelő művészeti stílust és szabadságot teszi lehetővé, akár a PlayStationön, akár a mi platformunkon."

A Sony-exkluzívok felhozatalából pédául a The Order 1886-ot hozta példának, ami 1920x800-as felbontás mellett fog futni. „Egy más felbontást választottak, és nekem teszik, szerintem érdekes" - mondta. Más kérdés, hogy többek szerint a The Order azért kap mozis fekete sávokat, hogy kevesebb tárgyat kelljen renderelni egyszerre a képernyőn.

Végülis a legfontosabbnak a választás lehetőségét tartja: „Nyilván vannak műfajok, például a Forzához hasonló versenyzős játékok, ahol az 1080p és 60 fps elérése fontos. Vannak műfajok, ahol van egy elvárás, de vannak más műfajok, ahol inkább még több effekthez vagy szebb világításhoz használnám a hardvert. A fejlesztők kezébe kell tennünk az eszközöket" - fejtette ki véleményét.

És hogy mennyire fontos az egész konzolos számmisztika? Spencer szerint nem igazán. „Hónapok óta most ekőször kérdeznek engem erről az egészről. Én pedig mindig az alapján döntöm el, mennyire fontos valami az olvasóitoknak, hogy milyen gyakran kérdeztek róla."

Nektek mennyire fontos a felbontás és a frame rate konzolon?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)