Hirdetés

Red Dead Redemption 2 előzetes - ez a nyílt világ más lesz, mint a többi

|

Érdekes dolgok derültek ki a Red Dead Redemption 2 rendszereinek működéséről.

Hirdetés

Ma délután 5-kor láthatjuk a Rockstar legújabb játékának első gameplay előzetesét, amiből megtudhatjuk, milyen lesz a Red Dead Redemption 2 futás közben. Remélhetőleg sok új infó is jön ezzel együtt, de lehet, hogy csak azt fogják ismételni, ami a német GameStar előzetesében szerepelt.

Hirdetés

A lap lehetőséget kapott arra, hogy kiutazzon a Rockstarhoz Edinburghbe és interjút készítsen a csapattal, mely szokásával ellentétben bőbeszédű volt, sok mindent elárult a világ működéséről. Alább összegyűjtöttük, amit tudni érdemes. De előbb nézzük meg közösen a trailert:

Nem a méret a legfontosabb

Nem lesz feltétlenül jobb egy játéktér attól, hogy nagyobb, mint egy adott sorozat előző részében volt. A Rockstar célja inkább az, hogy a Red Dead Redemption 2 világát minden eddig látottnál jobban megtöltse élettel, valósághűbbé tegye, a városlakóktól a békákon át a kavicsokig minden úgy viselkedjen, ahogy a valóságban. Este többen lézengenek a kocsmában, mint nappal, délelőtt csak a részeges semmirekellők ülnek bent. A folyók habzanak, füst száll fel a tábortüzekből, emberek horgásznak, mi pedig bámulhatjuk a gyönyörű tájat. Rengeteg részletben elveszhetünk, a csapat ismét aprólékos munkát végez, ahogy az rá jellemző. Azt nem tudjuk, hogy ezzel együtt egyébként nagyobb lesz-e a világ, csak az biztos, hogy életszerűbb. Mivel nem vezethetünk villámgyors légi járműveket, kontraproduktív lehet csak a méret kedvéért egy nagy pályát készíteni.

Persze van a realizmusnak határa: eredetileg azt találta ki a csapat, hogy a revolverekbe egyesével kelljen a lövedékeket betölteni, de hamar rájöttek, hogy az lassú és unalmas lenne. 

Az egyes területek nem csak kinézetükben térnek majd el, hanem abban is, hogy milyen események zajlanak ott. Figyelnünk kell arra, hol ütünk tanyát, mert ha valakinek sértjük a territóriumát, abból bonyodalmak lehetnek. A tábor fontos része lesz a játékmenetnek. Itt beszélgethetünk a bandánk tagjaival, de maguktól is folytatnak diskurzust. Pénzt gyűjtünk a közös kasszába, melyből fejleszthetünk ezt-azt (amivel javítható a megítélésünk is), vásárolhatunk ruhákat, felszereléseket a lovakra, új fegyvereket.

Az NPC-k mind egyéniségek: vannak félénkek és bátrabbak, hidegvérűek és agresszívak. Ha ki akarunk rabolni valakit, lehet, hogy csak simán lelép, vagy átadja a szajrét, fenyegetőzni kezd, esetleg azonnal fegyvert ránt. Sosem tudhatjuk, ki hogyan reagál, ezért óvatosnak kell lennünk mindig. Egyébként ha elkövetünk egy bűncselekményt, és a hatóságok gyanítják, hogy mi voltunk (például nem látták a gyilkosságot, de ott állunk a hulla mellett) nem támadnak ránk azonnal, hanem elkezdenek velünk beszélgetni, és megfelelő válaszokkal kivághatjuk magunkat a kényelmetlen helyzetből.

A falvak, városok folyamatosan változnak, épületek készülnek el a szemünk láttára. A bandánk tagjai nem tűnnek el, ha befejeztünk velük egy küldetést, hanem szétszóródnak, mennek a dolgukra, és bármikor találkozhatunk velük. Ezt a GTA V-ös Michael családjának "működése" alapozta meg, amelynek tagjaival misszión kívül is összefuthattunk, többnyire a család házában.

Csinálj, amit akarsz, ha tudsz!

A Rockstar nem szeretné sandbox játéknak címkézni a Red Dead Redemption 2-t, mert nem tehetünk meg benne bármit. Sok lehetőséget kapunk, de nem csinálhatunk olyan dolgokat, amit a főszereplő, Arthur nem tenne vagy tehetne meg a történet adott pontján. Megerősítést nyert, hogy nem fogunk tudni karaktert váltani, mert fontos, hogy Arthur szemszögén át lássuk a banda széthullását, a tagok átalakulását. Emellett nem mindig tudjuk, fő- vagy mellékküldetésben vagyunk-e, a játék csak nagyon finoman sugallja. Ez azt is jelenti, hogy az opcionális teendőket a csapat úgy alkotja meg, hogy azok olyan szórakoztatóak és minőségiek legyenek, mint a fő küldetésszál. Figyeltek, hogy a missziók indítása és az átvezetőkre váltás folytonos legyen, semmi ne rángasson ki minket a világból. Szeretnék elmosni a küldetés közbeni és küldetésen kívüli játékélményt, így minden megtörténhet feladatteljesítés közben is, ami akkor, ha szabadon kószálunk. A véletlenszerű találkozások nem teljesen véletlenek, attól függően botolhatunk beléjük, hogy meddig jutottunk a sztorival, mit csinálunk, merre tartunk. Ez nagyjából a GTA V-ben is így ment. Az többször is elhangzott, hogy a más játékokban látott "listás" mellékküldetéseket itt elfelejthetjük.

Természetesen a vadászat ismét a játék része. Az eltérő állatokat mind másképp lehet megnyúzni, illetve ha nem akarjuk, hogy szendvedjenek, ki kell tanulnunk, melyiket hogyan érdemes megtámadni. A szajréból craftolhatunk, ahogy az első részben is.

Nincs kétség, a Red Dead Redemption 2 legalább annyira különleges és fantasztikus lesz, mint a Rockstar korábbi játékai. Az október 23-ai megjelenés nincs már nagyon messze, feltétlen próbáljátok meg szabaddá tenni magatokat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)