Hirdetés

Resident Evil 5 - Előzetes

|

„Óóó, Afrika...” – énekelte a KFT annak idején. A Japánban Biohazard néven is ismert Resident Evil legújabb részében is erre a kontinensre látogatunk el, ami, mint kiderül, nemcsak az élet, hanem a halál, konkrétabban egy halálos vírus bölcsője is.

Hirdetés

resujtv.jpg
 

Földrajz és kémia
Tíz éve Chris Redfield még Raccoon Cityben tette dolgát a STARS szervezet oszlopos tagjaként, napjainkban pedig már a BSAA (Bio-Terrorism Security Assessment Alliance) tagja, így globális perspektívában dolgozik. Kijujuba kell utaznia, nem véletlenül, mivel a hely beleesik az Eritrea-Etiópia-Kenya vonalon elterülő vulkánok hatótávolságába. Hogy ez miért fontos? A vulkanikus aktivitás szabadon ereszthet egy eddig szunnyadó vírust. Hősünk egy vulkánkitörés után ér a helyszínre, és kiderül, hogy nem voltak alaptalanok a félelmek: a rettegett T-vírus újra elszabadult, embertömegeket zombivá változtatva. Feladatunk egyértelmű: át kell verekednünk magunkat az élőhalottakon, és megállítanunk a fertőzést.

Resident Evil 5 - 24. kp Resident Evil 5 - 25. kp

Társas játék
A játékmenet leginkább a Resident Evil 4-re hajaz, az említett kooperáció kivételével. Társunk, Sheva - akit meglepően fejlett mesterséges intelligenciával vérteztek fel - mindig ott lesz velünk. A Resident Evil 2-vel ellentétben az ötödik rész nem olyan történet, ahol a két párhuzamos perspektíva néha összeér, partnerünket még ha akarnánk, sem tudnánk lerázni, ugyanis az egyes fejezeteket is csak úgy lehet végigvinni, ha mindketten életben maradunk. Vannak úgynevezett akciópontok, ahol rendesen együtt kell működni: Chris-szel bakot kell tartani Shevának, ezután a lány átugrik pl. a szomszéd ház tetejére. Míg ő utat tör magának, hogy ki tudja nyitni számunkra a bejárati ajtót, nekünk, akik ott maradtunk a másik ház tetején, ugyanúgy le kell jutnunk a földszintre az elénk kerülő zombiakadályok hatékony megszüntetésével. Miközben haladunk lefelé, fedezhetjük is Shevát olyan módon, hogy kilőjük a szomszéd házban mutálódott lakosokat. Bizony ezt meg is tehetjük, mivel masszívan rombolható környezetet kínál számunkra a Resident Evil 5

Resident Evil 5 - 22. kp Resident Evil 5 - 23. kp

Igazi fegyverek és oszló ellenségek
Sok ellenség, sok fegyver. Az ellenség olyan zombikból (vagy Las Plagasokból) áll, akik önmagukban és hordában is nagyon veszélyesek. Emberhez hasonló intelligenciával és éberséggel vannak felruházva, nomeg bazi nagy fegyverekkel, amiket a közelharcban tudnak és akarnak érvényesíteni. Ám gyakran magukkal tolnak ki, ugyanis minél közelebb kerül egy ellenfél, annál sebezhetőbb, és annál több lehetőségünk nyílik speciális mozdulatokra, amikor is a képernyőn megjelenő gombot megnyomva hősünk vagy hősnőnk megejt például egy körbepörgő rúgást. Esetenként a partnerünkkel is tudunk összehangoltan rúgni, ezt nevezik szupermozgásnak. Nekünk is vigyázni kell azért a közel merészkedő ellenfelekkel, mert ha egy percre nem figyelünk, azon kaphatjuk magunkat, hogy egy éhes zombi liheg a fülünkbe. A társ kiszabadítására is terveztek mozdulatokat, így ha elég fürgék és talpraesettek vagyunk, még időben meg tudjuk akadályozni a halált. Persze nemcsak ütni-vágni-rúgni lehet az élőhalottakat, hanem lőni is.

Resident Evil 5 - 20. kp Resident Evil 5 - 21. kp

A digitalizált írógép és a varázslatos napfelkelte esete
A Resident Evil 5 egyik legnagyobb újítása az, hogy az események többsége már nem éjszaka, hanem nappal fog játszódni, így már nem csak a sötétben lesz okunk félni, ójee. Ha nem lehet tisztán látni, figyelünk a hangokra, és az rémít meg, no meg néha-néha a semmiből előbukkan egy-egy csúnyaság, de úgy gondolom, hogy az sem sokkal bizalomgerjesztőbb, ha látod az élőhalott-hordákat magad és a társad felé özönleni. A játék a Capcom saját, továbbfejlesztett motorját használja, ami jól kiaknázza a nextgen konzolokban rejlő lehetőségeket. A miheztartás végett, ez a motor működtette a Devil May Cry, a Lost Planet, és a Dead Rising játékokat is, és már azok is szépek voltak, hát még továbbfejlesztve. Ennek megfelelően a grafika gyönyörű lesz, és a készítők különösen büszkék az egyes effektekre: ha a sötétből kimegyünk a világosba, akkor egy ideig elvakít a fény, ugyanígy sötétbe érve először semmit sem látunk, majd szemünk fokozatosan megszokja a fénytelenséget, és egyre több minden tárul a szemünk elé. A kameramozgással sem kell majd sokat bíbelődni, ugyanis dinamikus lesz, így nem nagyon fordulhat elő, hogy a rossz kameraállás miatt kell újrakezdenünk a játékot.

Resident Evil 5 - 19. kp Resident Evil 5 - 18. kp

Ázsia, a szerencsés
A játék Xbox 360-ra és PS3-ra van bejelentve, de a készítők már elhintették (kicsúszott, na), hogy PC-re is megjelenik a Resident Evil 5. Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz ebből, de egyelőre annyi biztos, hogy a kiadási dátum Európában és Észak-Amerikában 2009. március 13. (ami pont péntek 13, és igen, direkt ekkorra van tervezve a kiadás), Japánban pedig március 5. (ami a szülinapom). Az ázsiaiak már csak azért is mondhatóak szerencsésnek, mert egyelőre kizárólagosan ők tudnak rendelni az igen megnyerő limitált szériás díszdobozból, ami a játékon kívül tartalmaz egy 32 oldalas képeskönyvet, egy vállra vagy csípőre akasztható övtáskát, valamint egy 2 gigás USB pendrive-ot, ami TriCell-es ellenszérum formájával és annak tartódobozával bármelyik iskolai kémiaóra sztárja lehet.

JEGYZET: A teljes cikket és megannyi extra információt a játékról a decemberi GameStar-ban találjátok! A GameStar-t pedig keressétek az újságárusoknál!
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)