Hirdetés

Resident Evil - A mod!

|

Ismét újabb cikkhez érkezett kishazánk átalakításait bemutató rovatunk.Ezúttal egy Resident Evil témájú mod építését követjük végig.

Hirdetés

Az USA filmiparának temérdek filmje, nap mint nap eláraszt bennünket és a különböző hangulatok magával ragadják az embert. Amennyiben ez egy modderrel történik meg az eredmény valószínűleg a témát feldolgozó mod lesz. Így történt ez Téglás Viktorral is, akit a Resident Evil című sikerfilm ihletett meg. Sparky gyermekkora óta jó kapcsolatot ápol a PC-kkel, de magát a moddingot 3 éve ismerte meg. Azóta folyamatosan bővítette ismereteit és gyűjtötte tapasztalatait. Ez a mod az első komoly alkotása, mellyel a 2006-os MTH RadikalMod szakmai díját el is nyerte. A gép egészében a film hangulatát idézi fel és a fő motívuma egy vonat. Ez a jármű a kaptár védelmi csapatát szállítja a kaptárba, mivel az több száz méterrel a föld alatt van.
A munkálatok a meglévő ház átalakításával kezdődtek. Elsőként a baloldali oldallap lett kivágva, egy klasszikus modder szerszámmal. A kombieszköz nem csak a vágás, hanem a csiszolás folyamatánál is hasznos segítség volt. Sparky már a fémmegmunkálás előtt eltervezte, hogy a plexi lapot gravírozni fogja, így a kivágás alakja némileg kötött volt. A szabályos vonalvezetést a bal alsó sarokba elhelyezett, nyolcszög védernyő embléma részlet töri meg. A film mindenkori jelképét a gravírozás teszi teljessé, melyet Viktor saját kezűleg készített, a már említett multifunkciós szerszámmal. A logó melletti „Resident Evil" felirat, a filmhez illő referencia betűtípussal készült. A plexilap felhelyezése előtt a golyók által ütött lyukakat is el kellett készíteni. A sérülések kivitelezéséhez először magukat a lyukakat kellett kifúrni folyamatos léptékkel elérve a 10mm-es átmérőt. Ezután a repedések gravírozással lettek szimulálva a felületen. Miután ez is elkészült jöhetett a felragasztás FBS ragasztóval. A megfelelő fényhatásról magas fényű LED-ek gondoskodnak, élvilágítás formájában.

 

 

A tápegység átalakításánál az egyediség volt a fő szempont, mind a szerkezet, mind a felület és a kábelezés terén. A munkálatok idejére az egész elektromos szerkezetet ki kellett szerelni a gyári fémházból, ami nem tartozik az egyszerű munkálatok közé. A levegő áramlásáért felelős kis nyílások DAS gyurma segítségével lettek eltüntetve. A vezetékek a doboz első oldalán távoznak, egy négynyílású műanyag kereten keresztül. A PSU hűtése szintén egyedivé lett alakítva, hiszen a bordákra a levegő közvetlenül a ház teteje felől érkezik, és hátul távozik. A táp tehát ki lett iktatva a ház belső légáramlásából. Ennek érdekében a dobozt meg kellett fordítani és az illeszkedését átalakítani, melynek hatásaként a táp csupasz teteje láthatóvá vált. A probléma orvosolása a védernyő vállalat logójával történt. A nyolcszög minden egyes háromszöge mögé piros, illetve fehér fólia került. Az antracitszürke szinterezés után az egész elektronika visszakerülhetett a fémházba. Ezután következhetett a kábelek kötegelése, ami szintén egyedi megoldással történt. Ugyanis az UV kék harisnyákra még egy réteg UV sárga spirál lett föltekerve.

A hűtés megoldása általában fontos kérdés egy házban. Jelen esetben a vízhűtés lett a befutó, melyet Sparky saját maga tervezett. A réz és a 10mm-es plexitetők megmunkálása CNC géppel történt. A blokkok peremébe 0,8 x 0,8mm vájat lett maratva, melybe az 1mm átmérőjű gumitömítés került. Az elemek összeszerelését 3mm-es imbusz csavarokkal sikerült megoldani. Az összeszerelés előtt a blokkok darabjai tökéletesen simára lettek csiszolva, majd ezután mindegyik darab brigécollal zsírtalanítva lett. Az összeszerelést követően a blokkok élei először polírpasztával, majd az előzőnél finomabb összetételű polírfolyadékkal lettek kifényesítve.
A blokkok lefogatása az alaplapon átvezetett hatszög keresztmetszetű távtartókkal lett kivitelezve. Ezek az aktuális blokk réz aljától fölfelé 6mm-es kör keresztmetszetűre lettek esztergálva. A blokkok tetejébe szintén 6mm-es lyukak kerültek. A blokkok felszereléskor felülről csúsznak rá a távtartókra, ezzel teljesen ki lett küszöbölve a vízszintes irányú elmozdulás. A távtartókba hosszanti irányban menet van. Ide egy szélesebb fejű csavar, a csavar és a blokk teteje közé pedig előre kiszámított erejű rugó kerül. A hűtőfolyadék keringetését egy Asetek pumpa végzi a hőleadásért szintén a gyártó radiátora felel.

 

 


A helyhiány miatt az egész ház egy szélesebb talpszerkezetre lett ráhelyezve. Az egészet tartó váz alumínium profilokból készült csak úgy, mint a merevlemezes meghajtók rögzítését szolgáló keret is. A kész vázszerkezet aljául méretre vágott farostlemez szolgál, az oldalak pedig laminált padlóból lettek elkésztve. Ez az elem sem maradhatott jellegzetes filmbeli motívum nélkül, így készült el a két kutyaketrec. Ezek oldala és teteje laminált padlóból készült az aljuknál az építési folyamat során kivágott pöttymintás acéllemezek lettek felhasználva. A képeken látható gégecső az oldallapon látható tartályba csatlakozik. A jobboldalon egy kék színű liquid fénycső lett elhelyezve. A szerkezet befejezése után következhetett a felület kialakítása. Ehhez Sparky DAS modell gyurmát és kétféle modellfestéket használt. A festés során a fémes hatást szárazecsetes technikával sikerült megvalósítani. A megfelelő szellőzésről 2db LED-es ventilátor gondoskodik.

 

 

Bővítő helyek eltakarása mindig gondot jelent egy átalakítás során. Viktor egy elhúzható és egyben hátracsúsztatható megoldást választott. Maga a szerkezet laminált padlólapból áll, amiből két réteg van egymáshoz erősítve. A külső rétegen a dizájn elemek láthatóak, míg a hátsón a csúsztatást lehetővé tevő dupla függönysín kapott helyet. A nyitás mechanikája egy villanyszekrényeknél használt pánttal lett megoldva. Erre került fel két méretre mart műanyag ˝ T ˝ alakú elem, melyek a sínekhez kapcsolódnak. Az ajtót körülvevő keret hungarocell-ből és DAS modellgyurmából készült. Miután a szerkezet készen volt következhetett a numerikus pad és a díszítések felhelyezése valamint a festés. Az ajtó mögött 2db optikai meghajtó és egy vezérlő egység található, ez utóbbi 3db ventilátor fordulatszámát képes módosítani. Ezek egy fóliázott plexi lappal lettek „maszkolva". A gép talpában található ventilátorok illetve minden fénycső és világító elem egy számítógépes program segítségével vezérelhető. A szoftvert Sparky maga készítette Visual Basic-ben és párhuzamos porton kommunikál a vezérlendő alkatrészekkel.

 

 

A gépház tetejére alapvetően két elem, a tápegységet hűtő ventilátor és a vízhűtés hőleadója lett elhelyezve. Természetesen ezeket az elemeket is fel kellett ruházni a film hangulatát idéző jegyekkel. Sparky megoldásként a vonat tetejének megformálását választotta. Ennek megfelelően az egész tetőre egy DAS gyurmából épült szegély került. A festés a talprész színvilágát követi és a kivitelezés is azonos. A radiátort szellőztető 2db 120mm-es Scythe S-flex ventilátorra Viktor mindenképpen szeretett volna rácsot, azonban itt is egyedi megoldásra törekedett. A rácsozat helyett csőidomok kerültek a szegély tetejére, melyeken repedések lettek kialakítva. Ezek először sötétszürke alapozófestéket kaptak, majd olajzöld foltok és csillogó ezüstfesték következett az antik hatás végett.

 

 

A ház jobb oldalát szemügyre vételezve két dolog tűnik fel. Az első egy viszonylag méretes tartály, melyben egy kaptárbéli szörnyecske fejlődik. Ez a kelesztő egy műanyag flakonból lett kivitelezve, a rögzítést pedig egy vodkás üveg átalakított fém díszdoboza szolgálja. A palack aljába egy gégecső csatlakozik, amiről már a talpszerkezet bemutatásakor esett szó. Ezen a csövön keresztül érkezik a buborékokat keltő levegő. Ennek működését két 0,5 literes palack és egy Lego Technics pumpa szolgálja. A levegő egy infúzió szabályzó segítségével szabályozható. A második dolog, amit megcsodálhatunk, azok a ház oldalát végighasító karmok. Ezek szintén DAS gyurmából lettek kialakítva, majd többféle modellfestéket kaptak. Ezután a karmok helyét kellett megfelelően kialakítani. A fém kivágása után hajlítás következett, hiszen vonat oldala fel lett tépve és ezt imitálni kellett. A megfelelően megmunkált résekbe kerültek be a karmok, az élvilágított plexilap elé.

A gép befejezéséről és a különleges vezérlő programról itt olvashattok még több képpel. A gép bemutatása a Fix.TV-ben ezen a linken érhető el.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)