Hirdetés

Reszkess USA, jönnek a nácik!

|

A Call of Duty: Finest Hour készítői ismét FPS-en dolgoznak, ám a modern konzolokra és PC-re egyaránt készülő Turning Pointban a „nácik” nem a második világháborús harcmezőkön, hanem az ötvenes évek Amerikájában randalíroznak.

Hirdetés

A számítógépes játékok ügyeletes mumusai általában vagy az alienek, vagy az oroszok, vagy a nácik. Ezek legtöbbször az USA-t, vagy Európát támadják meg, vagy legalábbis előre megfontoltan tervezik a gazok. A Turning Point: Fall of the Liberty-t alapvetően nem lehet megvádolni azzal, hogy valamilyen hihetetlenül eredeti alapfelállással zavarta volna meg a jól bejáratott sémákat, de legalább van benne valamilyen csavar.



New York városa segítségért kiált!
És hogy mi ez a csavar? Nos, az alternatív történelmet felölelő sztori szerint az ötvenes években járunk, és a német birodalomnak sikerült megöletnie Winston Churchillt, így a valóságban beígért „vért és könnyeket” tényleg megkapják az angolok, még 1940-ben, amikor a németek elfoglalják Angliát. A német haderő ezek után megállíthatatlan, igaz, 1952-ig kell várniuk, amikor végül New York ellen ki tudják állítani a megfelelő inváziós haderőt. A „szabadság városa” felett német bombázók, vadászgépek és zeppelinek süvítenek és csak egyetlen ember tud hatékonyan szembeszállni az inváziós erőkkel: Danny Carson, egy hétköznapi építőmunkás, aki a játék elején éppen egy felhőkarcoló építkezésén dolgozik toronymagasságban…



No more normandiai partraszállás!
Bár már ez a sztori sem túl eredeti (páran még biztosan emlékeztek a Hitman sorozat készítői által kidolgozott Freedom Fighters-re, ami feltűnően hasonló történetet vázolt fel, csak éppen oroszokkal, viszont ugyanilyen „egyszerű munkás” főszereplővel…) de az tény, hogy legalább a normandiai partraszállást, vagy „Pearl Harbor poklát” ezúttal megúsztuk… „Nem akartunk még egy olyan FPS-t, ami Európában, vagy a japánok ellen vívott fronton játszódik.” – nyilatkozta Dean Martinelli, a játék producere.
A játék emellett olyan némileg ritkábban felhasznált filmekből merített motívumokat, mint a Navarone ágyúi, a Híd a Kwai folyón, vagy A zongorista.



Super Mario se vállalná be
A játék első szakaszában hősünkkel valahogy élve le kell jutnunk az utcák szintjére. Miközben az építési terület nyaktörő magasságában egyensúlyozunk, a közelben mindenhol robbanások, a fejünk felett zeppelinek süvítenek és ejtőernyős német katonák próbálnak minket eltrafálni. Amikor a több száz méter magasságban talaj megbillen a lábunk alatt, akkor gyorsan megkapaszkodhatunk különféle láncokban, vagy az építkezéshez tartozó egyéb tárgyakban. Ilyenkor külső nézetre vált a játék, így könnyebben irányíthatjuk hősünket.
Emellett újdonság a „grappling” támadási rendszer is. Ez tulajdonképpen a Shenmue-höz, vagy a Resident Evil 4-hez hasonló rendszer, ahol bizonyos szituációk során gyorsan el kell döntenünk, milyen furfang segítségével intézzünk el egy német katonát. Ha például egy épület tetején álldogál a delikvens és hátulról közelítünk, akkor egyszerűen leüthetjük, vagy megfojthatjuk a saját fegyverével, vagy esetleg lelökhetjük a mélybe. Ha a feje felett lóg valamilyen nehéz tárgy, akkor azt a távolból valamilyen módszerrel elnyesve be is törhetjük a koponyáját. A hagyományos FPS játékstílus mellett tehát sokszor kell ilyen gerillaharcos módszerekhez folyamodnunk: nem véletlen, hogy egy munkással és nem egy hivatásos katonával játszunk. Előre hát „munkásosztály”: várjuk a játékot szeretettel!
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)