Hirdetés

Rosszabbul fut Xbox Series X-en a Microsoft játéka, mint PlayStation 5-ön

|

Ha minden multiplatform címmel ez lesz, nincs miért izgulnia a Sonynak a Call of Duty kapcsán.

Hirdetés

Picivel több mint egy év késéssel Xbox Series X-re és Series S-re is megérkezett a Tango Gameworks tavaly márciusban debütált akció-kalandjátéka, a szellemek és más túlvilági látogatók elleni belsőnézetes harcot kínáló Ghostwire: Tokyo. Mint ismeretes, a játékot kiadó Bethesdát, és ezáltal annak tulajdonosát, a Microsoftot egy, még a felvásárlás előtt köttetett szerződés olyan helyzetbe hozta, hogy egy teljes évig nem is adhatták ki Xboxra a PS5-ös és PC-s premiert követően, sőt még csak nem is kommunikálhattak az xboxos verzió létezéséről. Ugyanez történt a Death Looppal is korábban.

A jogi akadályok elhárultával április 12-én elérhetővé vált a Ghostwire: Tokyo a Game Pass katalógusában (előtte nem sokkal a PlayStation Plus Extrában és Premiumban is), és ebből az alkalomból kapott a játék egy mackos frissítést is Spider's Thread címen.

Hirdetés

Eddig minden szépnek és jónak tűnt, ámde az update egyrészt csúnyán megtréfálta a PC-s játékosokat, másrészt pedig az xboxos tábor öröme sem lehet felhőtlen. Az még a kisebbik baj, hogy egyelőre nincs lemezes kiadás (és azt sem tudni, hogy lesz-e később), az viszont elég kellemetlenül ért sokakat, hogy a Ghostwire: Tokyo rosszabbul fut a világ legerősebb konzoljaként reklámozott Xbox Series X-en, mint PlayStation 5-ön.

Ezt támasztják alá személyes tapasztalataink, és ami még fontosabb, a Digital Foundry mérései is. A teljesítményt padlóra küldő grafikai opciók, az input lag és az időnként bezuhanó frame-rate problémája nem új keletű, már tavaly is megküzdöttek velük a játékosok, ám a jelenlegi generációs Xbox konzolokon még inkább szemet szúrnak,  továbbá alacsonyabb a képfrissítési ráta és rosszabb minőségű a ray tracing. Különösen szegény Series S küszködik, amely performance módban épp hogy csak 40 fps fölé tud jutni az üdvösnek vélt 60 helyett.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Mindebből kiviláglik, hogy a Tango az elmúlt évben nem foglalkozott a hibák kijavításával, továbbá az xboxos verzió optimalizálására sem fordított elég időt ), holott épp azt várná az ember, hogy ezen a platformon mutassa legszebb oldalát egy belsősnek számító játék. Ellenpéldaként viszont fel lehet hozni a februárban megjelent Hi-Fi Rusht, amely tükörsima 60 fps-t produkál Xbox Series X-en. Gyaníthatóan ez a projekt foglalta le a stúdió erőforrásainak zömét.

Reméljük, a csapat nem engedi még el teljesen a Ghostwire: Tokyo kezét, hanem kiad pár teljesítményjavító patchet, amelyekből minden platform profitálhat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)