Hirdetés

Ryan közlegények megmentése

|

A világtörténelemből annyi háborús és kegyetlen, vagy vadromantikus korszakot ismerünk, a számítógépes játékok zöme mégis a második világháborút dolgozza fel. Csak tavaly 23 II. vh témájú játék jelent meg, ami majdnem havi két Ryan közlegény megmentése és normandiai partraszállás…

Hirdetés

„A világtörténelemben ez volt az emberiség legnagyobb tesztje, az igazi katonák kihívása" - állítja Randy Pitchford, a Gearbox Software vezetője arra a kérdésre válaszolva, hogy mostanában miért ömlenek a második világháborús játékok. „Attól az időszaktól kezdve, amikor az ember először ragadott kőbunkót, egészen a legmodernebb háborúkig ez a korszak a legizgalmasabb és ez ragadja meg legjobban a fejlesztők és játékosok fantáziáját.

Persze a korszak népszerűsége nemcsak a játékokon keresztül nyilvánul meg. Az utóbbi években rengeteg második világháborús film és tévésorozat készült és ez is elősegítette a korszak számítógép játékos változatait.

Mánia?

Rendben, érthető, hogy népszerű ez a korszak, de azért mégiscsak furcsa, hogy a fejlesztők ENNYIRE képtelenek másik korszakot találni. Vajon a kiadók bábáskodása miatt mentjük meg állandóan azt a fránya Ryan közlegényt? „Valójában arról van szó, hogy a fejlesztők a saját játékstílusukhoz keresnek megfelelő korszakot, és ha erre a második világháború a legalkalmasabb, akkor szó nélkül azt fogják választani." - állítja Dave Karraker Sony Computer Entertainment America vezetője.

Ez teljesen igaz a Gearbox által fejlesztett Brothers in Arms-ra is. Bár Pitchford bevallottan imádja is a korszakot, de mégis: alaposan áttanulmányozták az összes háborút, mielőtt végül a második világháború mellett döntöttek volna taktikai FPS-ükhöz. „A második világháborús ejtőernyősök pontosan olyan módon harcoltak, ahogy mi azt a játékban elképzeltük." - mesélte Pitchford.

Vagy üzleti szempontok?

Persze a kiadó számára is rendkívül kényelmes és üzletileg megtérülő állandóan ezt a korszakot feldolgozni, hiszen már ismerik a játékosok, és így nem kell túl sok pénzt és energiát belefeccölni a marketingbe sem. Ráadásul a legtöbb ilyen játék biztos bevételt jelent, hiszen a már „bejáratott" közönség valószínűleg a következő Call of Duty-t, vagy Medal of Honort is meg fogja venni, hiszen tudják, mire számíthatnak.

Hogy a játékosok belefásultak volna már a „tengernyi" normandiai partraszállásba? Randy Pitchford szerint szó sincs erről: „Szerintem az interaktív háborús élményekre vágyok számára ez a korszak még mindig a legérdekesebb" - nyilatkozta lelkesen a Gearbox vezetője.

Lapozgassuk a történelemkönyveket...

Pedig oly sok korszak hever kihasználatlanul... Ott van például a mongol invázió, a reneszánsz korszak (1300-1700), a francia forradalom, vagy akár az első világháború. Ezekből miért nem készül soha semmilyen játék? Pedig a készítők és a kiadók tanulhatnának az olyan üdítő kivételekből, mint az Assassin's Creed, amely például a keresztes háborúk idején játszódik... Hihetetlenül bele lehet ám fásulni, hogy folyton, újra és újra a „második világháború poklában" kell megfordulni és a játékok terén is ugyanúgy változatosságra vágyunk, minthogy nem eszünk mindennap paprikás krumplit. A változatosság gyönyörködtet: tessék végre felfogni kedves játékfejlesztők...

A cikk végére már csak egy utolsó kérdést tennék fel: ti milyen egyéb történelmi korszakot látnátok szívesen játékformában? Vagy nektek épp elég a második világháború, aztán hagy szóljon a következő „Call of the medal of brothers"?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)