...hogy benevez egy második menetre...
Ancaria világában járunk, ahol a „T energia" mágikus „üzemanyagként" szolgál az egész birodalomban (csak nem az a német cég a szponzor? Tudjátok... tudjátok... - ender). Ez az energia mindig is a seraphimnak hÃvott angyali faj birtokában volt, ám használni igazából nem tudták. Egyedül a high elfek voltak birtokában annak a tudásnak, amellyel a T energiában rejlÅ‘ mágikus erÅ‘t fel lehetne használni, ám mivel nem voltak hajlandók ezt a seraphimokkal megosztani, ezért kitört a háború. A nagy csetepatéba aztán más népek is bekapcsolódtak, mivel felkeltette érdeklÅ‘désüket a T energia, és Å‘k is birtokolni akarták azt a tudást, amellyel ki lehet aknázni ezt. A kegyetlen háborúk során aztán senki sem tudja pontosan, hogy mitÅ‘l, de végül is megfertÅ‘zÅ‘dött a T energia, amelynek hatására a tisztaság bajnokait mind legyÅ‘zték, és szörnyek keletkeztek Ancaria földjén. Az energiáért való gyilkos küzdelem azonban egy csöppet sem hagyott alább...
A hathatós hatos
Összesen hatféle különbözÅ‘ lény közül választhatunk majd a játék elején: mindegyik másféle játékstÃlust és harci képességek kombinációit igényli. Csakúgy mint az MMORPG-kben, mindegyik karakter más kezdÅ‘helyrÅ‘l indul, de személyes motivációik és történetük is különbözÅ‘. Mindegyiküket három különbözÅ‘ „aspect"-en keresztül fejleszthetjük tovább. Természetesen megtehetjük, hogy hÅ‘sünket egyetlen ilyen aspecten keresztül fejleszthetjük tovább, de akár kombinálhatjuk is a különbözÅ‘ készségeket. Az aspecteken kÃvül pedig különleges, személyre szabott harci képességeket is felvehetünk, illetve a négy különbözÅ‘ talentfának köszönhetÅ‘en még jobban specializálhatjuk kis kedvencünket.
Ezeket a harci képességeket (összesen nyolcféle lesz belÅ‘lük) egyébként a játék során többször is megváltoztathatjuk. Úgy tűnik tehát, hogy a felülnézetes akció-RPG játékstÃlust leszámÃtva koránt sincs arról szó, hogy pusztán egy mezei Diablo-klónnal lenne dolgunk, hiszen ennél komplexebb képességrendszert nehéz kitalálni...
Seraphim, az angyal-ninja
A hatféle új népből eddig sajnos csak a seraphim tulajdonságaiba és képességeibe nyerhettünk bepillantást. Ezek az elegáns és akrobatikus lények egy misztikus világból származnak, amelyet a tudomány és a technológiák használata jellemez leginkább. A seraphim könnyű fegyverekkel küzd, cserébe viszont a technológiáit maximálisan ki tudja használni.
A seraphimokat az istenek választották ki azért, hogy megvédjék Ancaria birodalmát a veszélyektől és katasztrófáktól. Ezt az önzetlen feladatot azonban sokan megelégelték közülük, és ahelyett, hogy a Káosz erőitől óvnák a világot, egyre inkább saját igényeik kerültek előtérbe. Manapság már csak néhányan törődnek a régi hitvallásukkal...
A seraphimok külsőleg igencsak kecses lények: elegáns és finom külsővel rendelkeznek. Szigorú tekintettel figyelik a körülöttük lévő világot, a szempillájukat viszont nem tudják rezegtetni, mert olyanjuk nincs.
A legérdekesebb külső tulajdonságuk azonban a hatalmas szárnyuk, amely arra szolgál, hogy halálos fegyverként használják, és védje is a testüket.
Új szépségek
A Sacred 2-höz egy teljesen újfajta motort használtak fel. Az egész világot magas felbontású különleges textúrákkal, „nurbs"-ekkel fedték be. A felületek teljesen realisztikusnak tűnnek, és szinte sehol sem lesznek majd monoton, ismétlÅ‘dÅ‘ felületek. Ez jellemzi majd a dungeonokat is: éles kontrasztok és gazdag szÃnek fognak dominálni, a textúrákhoz vertex shadereket használnak.
De sokkal kidolgozottabbak lesznek maguk a figurák is: természetesen sokkal magasabb poligonszámmal izzasztják le majd videokártyánkat, de a karakteranimációk száma is nagyjából kétszer annyi lesz. A készÃtÅ‘k külön figyelmet szenteltek az érzelmek kifejezésére, amelyeket az NPC-k mozdulatain keresztül láthatunk.
De ez még mind semmi! A készÃtÅ‘k az egyszerű városlakók vagy falusiak életének mindennapjainak apró részleteit is ábrázolni fogják. Például olyan életbÅ‘l elcsent kis jeleneteket láthatunk, mint például azt, ahogy a festÅ‘k dolgoznak a képeiken, a tolvajok elcsenik a derék polgárok erszényeit, a gyerekek játszanak az utcán és még sok minden más olyan részletet is, amelytÅ‘l tényleg azt érezzük, hogy él körülöttünk a Sacred 2 világa.
Mindezek mellett pedig külön látványos effekteket láthatunk majd. A szél fújja a faleveleket és a mezÅ‘kön a fűszálakat, a hegyekrÅ‘l kövek gurulnak le, ahogy felfelé igyekszünk rajtuk, de nem maradnak el a tűzeffektek sem: ha például egy tűzlabdát repÃtünk gyúlékony közegbe, akkor lángra lobban a környezet, és a rag-doll effekt is részét képezi majd a játéknak.
Sokkal több, mint Diablo-klón...
Az Ascaron láthatólag apait-anyait bele fog adni, hogy ne érezzük azt, pusztán egy újabb Diabló-val van dolgunk. A minden Ãzében kidolgozott hangulatos fantasy környezet remélhetÅ‘leg még azokat is elvarázsolja majd, akik kicsit unják már ezt a miliÅ‘t. Az aprólékosan kidolgozott képességrendszer pedig az igazi szerepjátékosoknak szerezhet örömet. Mi mindenesetre szeretettel várjuk - kár, hogy csak 2008-ban játszhatunk majd vele...