Hirdetés

Spacebase Startopia teszt - Űrdiszkópatkányok

|

A 20. évfordulóját ünneplő Startopia szellemi örököse megmutatja, milyen az, ha napjainkban keresztezik a sci-fit, a városmenedzselést és a humort.

Hirdetés

Sokak emlékezetében párosul édes nosztalgiával a Mucky Foot (egykori bullfrogosok) 2001-es stratégiája, a Startopia, amelyben egy űrállomás felvirágoztatását bízták ránk, ehhez pedig komikus hangvétel társult.

Kasszasiker ugyan nem lett belőle, de a játék megtalálta a maga közönségét, akik azóta nagy valószínűséggel már családot is alapítottak, így tovább tudják adni rajongásukat a következő generációnak. Rájuk és a zsánerrel újonnan ismerkedőkre épít a Kalypso Media és a Realmforge Studios által jegyzett spirituális utód, a Spacebase Startopia, amely egyszerre újít a formulán és tiszteleg előtte (a zárt béta során szerzett tapasztalatainkról részletesebben is írtunk tavaly).

Hirdetés

A Spacebase Startopia a városépítő stratégiákat és a gazdasági szimulációkat vegyíti egy kevés valós idejű harccal és egy nagy adag humorral fűszerezve, a cél pedig egyszerű: a tíz küldetést felvonultató kampányban, a sandbox módban és a multiplayerben is a címadó űrállomást kell meghatározó kereskedelmi és turisztikai központtá varázsolnunk. Ehhez háromféle fedélzetet kell folyamatosan menedzselnünk: az alapvető funkciókat ellátó Subot, a szórakozásért felelős Funt és az erőforrásokat megtermelő Biót. Megalomán terveinket egy GlaDOS-ra emlékeztető MI kommentálja hol segítve azokat, hol élcelődve rajtunk, akinek hangja meglepően hamar válik idegesítővé, de szerencsére a készítők gondoltak erre az eshetőségre is, így a beállításokban lecserélhető a szinkronja. 

LÉNYeges dolgok

Bár a tutorial nem a leghasznosabb módon avat be minket a játékmenet rejtelmeibe, az alapokat így is könnyedén elsajátíthatjuk, amire a kampány is nagyban épít: nagyjából mindig ugyanazon a fejlesztéseken kell végigrágnunk magunkat, hogy új feladatok, funkciók és sztorielemek nyíljanak meg előttünk, így lényegében a küldetések egy gazdagabb oktatómódnak tekinthetőek. A feladatok kipipálásával egyre több és változatosabb épülettípussal, űrlényfajtával, fejlesztéssel, illetve kutatási opcióval ismerkedhetünk meg, sem tartalom, sem kreativitás szempontjából nem fogták vissza magukat a készítők.

Különleges idegen lényeket alkalmazunk fantáziadús, specifikus létesítményekben azért, hogy elégedetté tegyük a turistákat, de egyúttal gondoskodnunk kell a beosztottaink igényeiről (higiénia, éhség, szórakozás, egészség, levegőminőség) is. A tanulási görbe szórakoztató, a kihívás mértékét pedig random események növelik, így bár a fedélzeteken ugyanazok a dallamok váltogatják egymást, hosszú ideig mégsem tör ránk az unalomérzet.

Az élmény viszont nem mindig hibátlan. Noha többnyire élvezetes a mikromenedzselés, az alkalmazottainkat irányító mesterséges intelligencia sem áll minden pillanatban a helyzet magaslatán, ami az átlagos folyamatok során kevésbé frusztráló, de hatványozódik, ha küzdelemre kerül a sor. Az RTS-ekben látott harcrendszer nyögvenyelős, lassú lefolyású és kidolgozatlannak érződik, de problémásak az alkalmanként felbukkanó kisebb-nagyobb bugok is (Xbox Series S-en például kilógott a HUD mindkét oldalon, amit állítani sem lehetett). Szerencsére egyik sem vészes.

A nyolcvanadik utas: a Halál

A Spacebase Startopia jelentős mennyiségű tartalommal, bohókás atmoszférával, kreatív körítéssel és érdekes játékmechanikákkal várja a hobbimenedzsereket/kocastratégákat, de egyes tökéletlenségei és elszaporodott bogarai (nem az állomás űrrovarjaira gondoltunk) megakadályozzák, hogy ki tudjon emelkedni a műfaj felhozatalából, vagy hogy hosszabb távon is velünk maradjon. Húsz év múlva már aligha fognak rá úgy emlékezni, mint most a Startopiára.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Spacebase Startopia
Ideig-óráig szórakoztató tud lenni, de hibái meggátolják abban, hogy maradandó élmény legyen.
Ami tetszett
  • élvezetes menedzselés
  • fantáziadús tartalmak
  • hangulatos körítés
Ami nem tetszett
  • köhécselő MI
  • gyenge harcrendszer
  • kevés háttérzene
  • bugos
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)

A Project029 Magyarország Kft. közleménye
Bezár