Hirdetés

Tekken 8 teszt - új legendák régi arénája

|

Reméljük, hogy a Bandai Namco készen áll a következő harcra, amit a Capcommal és a NetherRealmmel kell megvívnia.

Hirdetés

A Tekken 8-nak nincs könnyű dolga. Az új generációs verekedős játékok triumvirátusának utolsó tagjaként meg kellett próbálnia felvenni a harcot a Street Fighter VI-tal és a Mortal Kombat 1-gyel is, közben pedig hűnek kellett maradnia gyökereihez és veterán játékostáborához. Sok feladat ez egyszerre, és nem is sikerült mindet hibátlanul megoldania.

A téma teljes körüljárásának érdekében elengedhetetlen egy tavalyi titán felemlegetése. A Street Fighter 6 tartalmazott mindent, amire a műfaj szerelmesei vágytak: bőséges egyjátékos tartalomkínálatot, számtalan eszközt a gyakorláshoz, közösségi élményeket, izgalmas harci mechanikákat és egy olyan netkódot, ami jelenleg páratlan a piacon. Azt már most leszögezzük, hogy ezt a szintet nem éri el a Tekken 8, ám hiába vannak hiányosságai a játéknak, bizony sokszor tett érte, hogy ne tudjam magam kialudni.

Hirdetés

Kicsomagolás

Ahogy az elmúlt évek minden verekedős játékával, úgy a Tekken 8-cal is többet próbáltak kínálni a fejlesztői az egyszerű 1v1 harcoknál. A párbajozás bőven elég a magamfajta megszállott gombnyomogatóknak, de a tágabb közönségnek több kell ennél. Szerencsére a srácoknak sikerült ezúttal egész impozáns tartalomkínálattal előállni.

Kezdhetjük például rögtön a lineáris sztorimóddal, ami Jin és Kazuya történetét viszi tovább. A fejlesztők igyekeztek gondolni azokra, akik nem játszottak az előző részekkel, és összefoglalták a korábbi hét fejezet történetét rövid, animációs videókkal. Ha megvolt a nagyjából 15 perces múltidézés, indulhat is a csata a világ megmentéséért.

A kampány tálalása elsőrangú: az átvezetők olyan észrevétlenül csúsznak át a játékmenetbe, mintha a jeleneteket a NetherRealm fejlesztői rakták volna össze. Minden karakternek van ideje tündökölni a reflektorfényben, és a mellékszereplők találkozásai sokszor a sztori legemlékezetesebb pillanatait jelentik. Ami a fő történetszálat illeti, nem érdemes irodalmi mélységet keresni: ez bizony egy shonen anime játékos formában, és még csak nem is a jobbik fajtából. Szerencsére a zene és a látvány minden harcot kellemessé tesz, és az egész kampány lepörög laza 3-4 óra alatt.

A klasszikus sztori mellett kapunk egy meta módot is: az Arcade Quest főszereplője egy gamer, aki a legjobb tekkenes akar lenni. A Tekken 8 ennek világában egy frissen megjelent verekedős videojáték, haverokkal utazunk játékteremről játékteremre, ahol gyakorlunk, versenyzünk, és persze mindent megteszünk, hogy a csúcsra törjünk. Ez az a mód, ami a casual játékosok kedvence lesz: itt még mindig csak gépi ellenfeleket fogunk ütlegelni, de kapunk rangot, megnyithatunk egy rakat külsőnk megváltoztatására használható cuccot, és folyamatosan fejlődhetünk keményebb és keményebb CPU- harcosok ellen, egy kellemesen cuki és feszültségmentes környezetben.

Találhatunk még a Tekken 8-ban karakterspecifikus sztorikat, a visszatérő, strandlabdázós Tekken Ball módot, AI edzőpartnert és többjátékos módokat. Mindezek fényében elmondható, hogy ami a tartalmat illeti, nincs miért szégyenkeznie a Bandai Namco játékának, de azért egy kis hiányérzetünk mégis volt. A kampány 4 óra alatt lemegy, az Arcade Quest mód sem sokkal hosszabb, és a karaktersztorik megismeréséhez sem kell 5 mérkőzésnél többet lenyomnunk, valamint 2 átvezetőt megnéznünk. Hamar ki lehet pörgetni minden egyjátékos módot, és utána már csak a sima, CPU elleni bunyó marad azoknak, akik nem akarnak mélyebbre ásni, és belevetni magukat a multiba. Szerencsére ha valaki mégis bemerészkedne az online játéktérre, annak bőven lesz mivel felkészülnie a harcokra.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Miért ütöd magad?

A Tekken egy nagy múltú verekedősjáték-sorozat, aminek fejlesztői ragaszkodnak a hosszú kombólistákhoz és terjedelmes karakterkínálathoz. Ennek köszönhetően a játékba belefért 32, harci stílusában és dizájnjában gyökeresen eltérő karakter, ráadásul majd' mindegyik 100+ különleges mozdulatra képes. Ez hatalmas szabadságot kínál a veterán harcosoknak, mivel ennyi lehetőség mellett mindenki kiélheti kreativitását, és saját stílusához illő harcost választhat. Ami viszont az újoncokat illeti, ők jó eséllyel sírva rohannak el abban a pillanatban, hogy megnyitják Marshall Law mozdulatainak listáját - ezt hivatott megoldani a gyakorló mód, az AI edzőtárs és a Special Style funkció.

A Practice módot a Bandai Namco nem gondolta túl: kapunk egy relatíve bőséges alapozást, utána jöhetnek a kombókihívások és büntetés-gyakorlás. Az AI elleni gyakorlás viszont meglehetősen egyedi és hasznos újdonság, ami technikailag is lenyűgöző.

Amikor eljutunk az Arcade Quest egy bizonyos pontjára, megnyílik az AI ellenfél elleni játék lehetősége is. Vetélytársunk először semmit nem csinál, és csak apránként kezd visszaütni, majd amikor a sokadik meccs után magához tér, meglepő pontossággal küldi az arcunkba a saját mozdulatainkat. Úgy ütlegel minket, mintha magunk ellen játszanánk, ami azért jelent nagy segítséget, mert a hibáinkat is másolja. Ennek segítségével túllendülhetünk régi berögződéseken, és a saját elvétett mozdulataink kijátszásával válhatunk sokkal jobb játékosokká.

A mankók sorában ott van még a Special Style. Egy gombnyomással aktiválhatjuk ezt a különleges beviteli módot, aminek segítségével jóval egyszerűbbé válik a harcosunk látványosabb húzásainak előhívása. Sajnos ez tényleg csak arra jó, hogy kipróbálhassunk bizonyos kombókat: a Special Style beleszorít minket olyan mozdulatsorokba, melyek veszélyesek lehetnek, és éles meccsben komolyan meg fognak büntetni minket értük. Míg az SF6 esetében a Modern Control egy versenyképes alternatíva volt, itt a Special Style maximum akkor lesz hasznos, ha az öcsédet kell elkápráztatnod az automata kombóiddal.

Szerencsére összességében a Tekken 8 a sorozat legjobb gyakorló eszközeit kínálja. Van is mit gyakorolni, mert a verekedés most még összetettebb, mint valaha volt.

Mi ez a hőség?

A Tekken 7-ben sokszor diadalmaskodhattunk védekezés útján, ami jelentősen megkötötte a kreatívabb harcosok kezeit és megnehezítette a kezdő játékosok életét. A Tekken 8-cal érezhetően az volt a cél, hogy agresszívabb harcok megvívására sarkalljon minket.

Az agressziót elősegítő új játékelem, a Heat a Tekken 8 egyik legfontosabb eleme. Minden karakter kapott egy Heat-mérőt, amit ha aktiválunk, folyamatos csökkenésnek indul. Amíg a Heat állapot él, addig látványos és kifejezetten erős új kombókat tudunk bevinni, de egy gombnyomással be is áldozhatjuk a teljes sávunkat, és meglephetjük az ellenfelet egy kirobbanó csapással. A Heat aktiválása védett, így a legtöbb esetben kockázatmentesen csapódhatunk bele az ellenfelünkbe és ragadhatjuk magunkhoz a kezdeményezés lehetőségét. Az egyetlen gond az, hogy amennyiben nem kombók részeiként aktiváljuk és költjük el a Heatet, úgy kiszámíthatóvá válik, és a velük bevitt sebzés sem feltétlenül éri meg a potenciális ellencsapást. Az elmélet nagyon jó, és a Heat valóban felpörgethet kezdő-haladó meccseket, de nem lennénk meglepődve, ha a tapasztaltabb játékosok ellen haszontalanná válna.

Ami a Tekken 8 harcának alapjait tekinti, minden maradt a régi. A lényeg továbbra is a helyezkedés, az alsó-felső ütésekkel indított kombósorok fenntartása, és a hibázó ellenfeleink kegyetlen megbüntetése. Minden karakter egy kicsit aktívabbnak és mozgékonyabbnak érződik, mint a Tekken 7-ben, amiben a látványos villámcsapások, kardvágások és egyéb animációk is sokat segítenek.

Földhözragadt Játék? Őt nem ismerjük errefelé

Sokan azért szeretik a Tekken-szériát, mert a Street Fighterrel és társaival ellentétben ennél a pusztakezes harcok, a valósághűbb élmény került előtérbe. Jelentjük, ennek itt vége: Lars cipője villámokat köpköd, Zafina varázslatokkal dobálózik, és Raven úgy teleportálgat a csatatéren, mintha Sasuke Uchihát látnánk munka közben. A Bandai maximumra tekerte az anime-stílust, ami egyébként jól áll a játéknak, köszönhetően a lenyűgöző grafikai tálalásnak.

A karakterek és a hátterek elképesztő látványt kínálnak, és bár a 100. meccs után már keveseket fog lenyűgözni Kazuya tökéletesen meganimált szálkás izomzata, az a 101. mérkőzésnél is fontos lesz, hogy tükörsimán fut a játék. A Bandai Namco kihozott mindent az új generációs hardverekből, amit csak lehetett, és ezt úgy tette, hogy PC-n rengeteg eszközt kínált a teljesítmény finomhangolására. Ennek köszönhetően a Tekken 8 még korosabb hardvereken is kényelmesen pörög, legfeljebb aktiválnunk kell az AMD vagy az Nvidia mágiáját.

A karaktermodellek esetében külön piros pont jár azért, hogy az elképesztő részletesség ellenére teljesen testreszabható harcosokat kaptunk. A harcok során rengeteg ruhadarabot, maszkot, auraeffektet és egyéb díszítést oldhatunk fel, melyekkel kedvünk szerint alakítgathatjuk át kedvenc bunyósainkat. Mind a 32 karaktert kicsinosíthatjuk, és ehhez csak játékbeli pénzt kell költenünk, amiből sosem lesz hiányunk.

Nem lehet minden tökéletes

A Tekken 8 nagyjából mindent hoz, amire a széria szerelmesei csak vágyhattak, viszont van egy apróság, ami még okot ad az aggodalomra. Az online multiplayer fontos része minden modern verekedős címnek, ezt viszont alig volt lehetőségünk tesztelni a megjelenés előtt. A többjátékos béták a néhány órányi sajtós teszt viszont nem volt kifejezetten biztató.

Ezek alapján amíg az ellenfeleink relatíve közel vannak hozzánk, stabil, kábeles internetkapcsolattal és közepesen vállalható hardverrel rendelkeznek, addig a Tekken 8 meccsei hibátlanul pörögnek. Amint viszont ennek az egyenletnek bármely része is foghíjas, a meccsek lelassulhatnak és akár meg is szakadhatnak. Ilyesmi szerencsére csak ritkán fordult elő még a béta alatt is, de aki olyan netkódmágiára számított, amit a Capcom hozott össze, az csalódni fog. Ez látszólag a Tekken 7 netkódja, egy kis extra polírozással - a következő hetekben még próbálgatjuk azért, hátha pozitívan fogunk csalódni.

Ettől függetlenül a játék remek, és a sorozat rajongói is biztosan szeretni fogják. A Street Fighter 6-ot nem sikerült legyűrnie elérhető játékmódok és egyjátékos tartalmak tekintetében, de játszható karakterek számában igen. A kezdőknek lehetnek gondjai, ám a gyakorlómódokkal hamarabb belerázódhatnak a dolgok működésébe, mint bármikor. Akit szólít a 3D-s harctér, az nem csak hogy otthon fogja érezni magát a nyolcadik felvonásban, de rengeteg új eszközt is kap arra, hogy megírhassa ott saját legendáját.

A játékot köszönjük a Tekken 8 dobozos kiadását forgalmazó Cenega Hungarynek!

Tekken 8
A Tekken és a 3D-s verekedős játékok szerelmesei nem fognak csalódni, de a sorozat magához képest nem lépett nagyot. Egy minőségi folytatást kaptunk néhány új ötlettel; nem többet és nem kevesebbet.
Ami tetszett
  • A látvány és a zene elsőrangú
  • 32 karakter
  • AI edzőpartner
  • A harci mechanikák
Ami nem tetszett
  • Felemás netkód
  • Az egyjátékos tartalom sokféle, de kevés
  • Tartalmilag nem kifejezetten innovatív
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)