Hirdetés

Tényleg pénzt kér a Capcom a Dragon's Dogma 2-ben olyan funkciókért, ami más játékban ingyenes?

|

Dühösek a játékosok a Dragon's Dogma 2 mikrotranzakciói miatt, a Steamen be is indult a review bombing.

Hirdetés

Tizenkét évvel az első rész után elkészült a Dragon's Dogma 2, ám a nyitott világú akció-szerepjáték mai megjelenése népünnepély helyett kisebbfajta botrányba torkollott. A vásárlók ugyanis sok újságíróval egyetemben csak most szembesültek azzal, hogy a Capcom gazdagon megszórta mikrotranzakciós lehetőségekkel annak ellenére, hogy teljes egészében single-player alkotásról van szó. Nincsenek se kooperatív, se kompetitív multiplayer játékmódok, ráadásul a Steamen 0,99 és 4,99 euró közötti áron kínált DLC-k jelentős része olyan, a legtöbb játékban alapvetésnek számító, és emiatt magától értetődően ingyenes funkciókhoz kapcsolódik, mint a gyorsutazás vagy a karakter kinézetének megváltoztatása.

A felháborodás, amit csak tovább fokozott a PC-s változat nem éppen szívderítő teljesítménye (egyébként a konzolosok sem az optimalizálás mintaképei) előrelátható módon review bombing formájában öltött testet, így a Dragon's Dogma 2 felhasználói értékelése hamar a "többnyire negatív" tartományba csúszott. E sorok írásakor 14 032-en adtak hangot véleményüknek, és csupán a 39 százalékuk látja kedvező fényben a fantasy akció-szerepjátékot.

Hirdetés

Nagyot hibázott a Capcom, amikor úgy döntött, nem kommunikál kellő nyíltsággal a mikrotranzakciókról és csak utólag hívja fel rá a figyelmet, hogy a pénzért megvásárolható holmik zöméhez úgy is hozzájuthatunk, ha szimplán csak élvezzük a világ felfedezését, lemészároljuk az utunkba kerülő szörnyeket, átadjuk magunkat a történetnek, és sorra teljesítjük a küldetéseket. Ez a része remekül működik a Dragon's Dogma 2-nek, be tudja rántani az embert, ahogy tesztünkben is írtuk.

Mindenesetre a kiadó bocsánatot kért az okozott kellemetlenségért, és megígérte, hogy javít a teljesítményen, valamint megszünteti az esetleges fagyások, összeomlások okát, továbbá a steames felhasználóknak idővel lehetőséget ad arra, hogy új játékot indítsanak. A DLC-k viszont maradnak, hiszen ahogy az imént is olvashattátok, ami a játék élvezetéhez szükséges, azt egyáltalán nem muszáj megvenni. Úgy érdemes rájuk tekinteni, mint a Ubisoft által a modern Assassin's Creedekhez kínált booster csomagokra, azaz legális csalásokra, de a Capcom elbaltázott kommunikációjának hála már egészen más megvilágításba került a Dragon's Dogma 2 rendezőjének a gyorsutazás korlátozásával kapcsolatos nyilatkozata.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)