Hirdetés

The Tomorrow Children - így készül a sci-fi szocializmus (videó)

|

A projekt vezető producere, Dylan Cuthbert mesélt az egyedi képi világ mögött húzódó technológiáról.

Hirdetés

A The Tomorrow Children elég érdekes koncepció köré épül, a most megjelent blogposztban azonban nem a havonta rendezendő polgármester-választásról, vagy a jegyrendszerről van szó. Ehelyett elmeséli nekünk a Q-Team vezető producere, hogyan érték el, hogy a játék minden képkockája úgy nézzen ki, mintha karaktereinket a sci-fi-szocializmus termelési híradójában kísérnénk figyelemmel.

Dylan Cuthber először is arról írt, hogy néhány a filmes világból ismert cinematográfiai trükköt is kölcsönvettek az egyéni vizuális stílusuk megalkotásakor. Alapvetően arról van szó, hogy nem egy valószerű képi világra hajtottak, hanem a realisztikus megjelenítés semlegessége helyett a színek folyamatos manipulációjával sokkal hangulatosabb képeket értek el.

Persze nem elégedtek meg egy folyamatos szűrővel, elvégre ez nem az Instagram, úgyhogy a fények kezelését is elég alaposan átgondolták. Ennek eredményeként egy olyan módszert dolgoztak ki, ami arra épül, hogy a játékos körüli forrásokból származó fény akár háromszor is visszaverődhet, ezzel elég valószerű fényhatásokat létrehozva.

Ehhez persze a fényeket tartalmazó adatokat elég különlegesen kell tárolni, ugyanis a fény erőssége és iránya is ismert kell, hogy legyen. Ugyanígy speciális megoldást kellett választaniuk a transzformálható világ adatainak tárolására is, ezt úgynevezett rétegelt mélységű kockákkal oldották meg a Pixeljunk-szériát is jegyző csapatnál.

Ezeknek az a lényege, hogy alapvetően a világ alkotórészeinek a térfogatát tárolja a játék, amiből csak akkor rajzol ki poligonokból felépülő modelleket, ha szükséges (például ha fél centiről nézi a játékos). Ez azért gazdaságos, mert nem kell minden objektumot újraalkotni, ha el akarunk belőle venni, vagy hozzá szeretnénk adni, ami a The Tomorrow Childrenben elég gyakori lesz (nos, bányászat...). Ráadásul Cuthber szerint ez megkönnyíti a fénykezelést is.

Elég durva, a The Tomorrow Children grafikailag nem épp egy Crysis 3, mégis brutális technológia dolgozik a háttérben. Azért így már kicsit más szemmel néztek a játékra, nem? Vagy már korábban is elkezdtetek érdeklődni iránta?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)