Hirdetés

The Walking Dead: 400 Days teszt - nincs Clementine

|

A 400 Days nevű DLC egyfajta hidat képez az első és második The Walking Dead évad között, miközben öt különböző, új karakter sorsát is bemutatja.

Hirdetés

Nem tudom, mi lehet Clementine-nal. Aggódom érte. Én a Telltale féle The Walking Dead játék befejezése óta csak azt várom, hogy a második évadban kiderüljön, mi is lesz a sorsa, de még várnom kell.

A 400 Days címet viselő DLC nem a folytatás, mondták is ezt előre, szóval nem voltak illúzióim. Az alkotók viszont merészet léptek - csináltak egy olyan felvezető epizódot, amely várhatóan a második évadot készíti elő, behozza annak főbb karaktereit (akik remélhetőleg találkoznak majd Clementie-nal, mert különben elborulok a kisszékkel), rövid és ütős prológok keretében.

Nem árultak még el hivatalosan semmit a második szériáról, tehát akkor egyelőre induljunk ki abból, amink van: Vince, Shel, Bonnie, Wyatt és Russell történetét ismerhetjük meg, egyébként nagyon ötletes módon: elveszett hozzátartózokat keresők táblájáról szakíthatjuk fel fényképüket, így el is indul a sztori.

Mindegyik szkriptelt, irányított, főleg átvezető animációkból álló menet, tehát nagy változásokra ne számítson senki. Semmit nem akarok lelőni a sztoriból, legyen elég annyi, hogy egyik apró epizód végén sem fogjuk jól érezni magunkat.

Nagyon durva és idegtépő dolgok úsznak be a képbe, még úgyis, hogy a 10-15 perces apró történetek alatt még nem is kezdünk el érdemben kötődni a sok új karakterhez (amelyek egyébként nem is kapcsolódnak még egymáshoz nagyon), piszok gyorsan olyan döntések elé állítanak a történetmesélők, hogy az ember dobálja a kontrollert a sarokba a felelősség terhének bántóan hájas nyomása alatt vergődve.

Szinte biztos vagyok benne, hogy a most meghozott döntéseknek komoly befolyása lesz a folytatásra nézve, emiatt még nehezebb a nyomás. Mesterien fokozzák a hangulatot, a dialógusok most is erősek, a dráma pedig gyorsított üzemmódban is képes szétszedni az embert.

A grafika és az irányítás terén semmi változás, nem is vártunk ilyesmit egy DLC esetében. Az viszont probléma, hogy a The Walking Dead: 400 Days (ami a fertőzés 400 napján szórja el a történeteket) túl rövid, nagyon komoly hiányérzetünk támad a végén, mert túl sok apróság kerül elénk túl gyors tempóban, és nem tudunk elmerülni a cselekményben. Emiatt kicsit gyengébb az élmény, de még így is mentális áramütés, nem kell aggódni. Maradt a minőség, a hiányérzet viszont nőtt.

Várom a folytatást, és nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy a most megismert élethelyzeteket és szereplőket hogyan kísérhetjük tovább útjukon a második évad során. Lee története után izgalmas ez a kavalkád, a több perspektíva, remélem, hogy a jövőben nem csak szkriptelt tragédiákat, mindenképpen elvesztett karaktereket kell tétlenül figyelnem, hanem a súlyos döntések mögött új lehetőségek is várnak. Jó lenne már egyszer nem csak drámai módon megdögleni.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)