Hirdetés

Ubisoft: 9 kalózmásolat jut 1 eredeti játékra

|

A cég első embere szerint a PC-s kalózkodás aránya meghaladja a 90 százalékot.

Hirdetés

Ha figyelemmel kísértétek a gamescom eseményeit, akkor bizonyára nektek is szemet szúrt, hogy a Ubisoft kivétel nélkül ingyenes, ill. böngészőben futó játékokat mutatott be. A freemium modell felé fordulást a PC-s piacot sújtó nagyarányú kalózkodással indokolva Yves Guillemot ügyvezető igazgató.



"Fejleszteni akarjuk a PC-s piacot, mégpedig az F2P (free to play) révén." Ez az üzleti modell (a játékot bárki játszhatja ingyen, csak kisebb nagyobb extrákért kell fizetni) például az MMO szegmensben, illetve a mobilpiacon jól bevált. Az iPhone-t játékplatformként használó tulajdonosok 3-5 százaléka hajlandó fizetni plusz tartalmakért, s ez általában elegendőnek bizonyul, hogy eltartsa az adott játékot, amely ingyenessége révén széles tömegekhez jut el.

Guillemo szerint ez az arány PC-n még jobb is.
"PC-n a játékosok mintegy 5-7 százaléka fizet ingyenes játékért, de ugyanakkor nincsenek többen azok sem, akik megveszik a PC-s játékokat, a többi inkább a kalózkodást választja. 93-95 százalékos kalózkodási rátáról beszélünk, tehát ugyanott tartunk, mint a free 2 play-nél."

Az én olvasatomban ez annyit jelent, hogy a hagyományosan PC-s Ubisoft címek (Might & Magic, Anno, Settlers, Silent Hunter stb.) a jövőben önálló dobozos termékként már nem lesznek megtalálhatóak a polcokon, legfeljebb online játszhatunk majd velük, igaz, gyakorlatilag ingyen.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)