Hirdetés

Ubisoft és a casual játékok

|

Ideje hozzászokni: a casual, azaz alkalmi játékok korszaka immáron elkövetkezett: még az is játszik velük, aki élesen tagadja...

Hirdetés

Itt az idő bevallani a dolgot: egy-egy menet Tetris, Tower Defence, Ikariam, Honfoglaló vagy valamilyen hasonló játék már mindnyájunk életében előfordult, így voltaképp mindnyájan casual játékosok is vagyunk. Azokról a milliókról nem is beszélve, akiknek a játékot a Minesweeper meg a passziánsz, esetleg a scrabble vagy a sudoku jelenti. S még van vagy 25 millió Wii is a világban... S még sorolhatnám... A világ legnagyobb kiadói is rámozdultak a casual piacra, többek között a Ubisoft is.


A legújabb adatok szerint a Ubisoft bevételeinek 25 százalékát tette ki a casual gaming: Laurent Detoc, a Ubisoft egyik vezetője szerint ez egy nagyon jó lehetőség a világcégnek, hiszen az emberek olyan játékokra vágynak, amelyekkel könnyű játszani, de kevésbé félelmetesek illetve ijesztőek. A Ubisoft elég sok kutatást végzett ezen az új és hihetetlenül fejlődő piacon, és (ahogy ezt ilyen kijelentésekben megszokhattuk) úgy érzik, előnyben vannak versenytársaikkal szemben. Ugyanis az ilyen játékok nemcsak a játékosok számára csábítóak, hanem a fejlesztők számára is - egy átlagos casual játék fejlesztési költségei a töredékét jelenthetik egy AAA cím kifejlesztésének - ennek ellenére nem épp „fejőstehén" egy ilyen cím sem, hiszen marketingre jóval többet kell költeni, sokkal szélesebb körben kell hirdetni, hogy eljusson a játék híre a potenciális játékosokhoz: itt olyan emberekről beszélünk, akiknek nem a videójátékok jelentik a legfőbb hobbit, mint a hardcore játékosok esetében.


A Wii esete a Ubisofttal
A Ubisoftosoknak nagyon tetszik például az új Wii Balance Board (ez a periféria jár a Wii Fit megvásárlóinak), ilyen eszközök segítségével teljesen új, videójátékokkal eddig semmiylen szinten nem foglalkozó embereket is meg lehet nyerni, új vásárló-rétegekhez lehet eljutni - azonban Laurent Detoc is belátta, hogy a Wiire eddig elég nehézkes volt kimagasló sikert aratni. Maga a gép hiába hatalmas siker, a platform csak 10 százalékban járult hozzá a Ubisoft tavalyi bevételeihez. Ennek valószínű oka az, hogy a Nintendos fejlesztők egyelőre még mindig előnyben vannak a hardver, azaz az irányítás megfelelő fejlesztésében, így a külső fejlesztőknek még keményebben kell dolgozniuk, hogy elérjék a Nintendo szoftvereladásait Wiin. Egy dolog biztos: a Ubisoft ki akar törni a sztereotíp „videójátékok 15-30 év közötti férfi játékosoknak" piacról és mindenkit meg akar találni játékaival - még tavaly bejelentették My Coach, azaz az „én oktatóm" sorozatukat. A My Coach voltaképp különböző oktatóprogramokat tartalmaz, amelyek „szórakoztató és stimuláló" módon oktatnak és tanítanak - első két része a My Words Coach, amely az emberek kommunikációs skilljeit javítja (Wii, DS), illetve a My Life Coach (DS), amely az életmód javításban segít, hozzájárul, hogy a felhasználó leszokhasson rossz szokásairól stb. A My French Coach és My Spanish Coach sorozat pedig franciát és spanyolt tanít, szintén Wii-n és DS-en. Ezek mellett a címek mellett olyan sikeres sorozatok is folytatódnak persze, mint a Catz, Dogz, vagy mondjuk a Scrabble, de a Ubisoft ugyanúgy kiad Platinum Sudokut, mint mondjuk Mind Quiz-t. S mielőtt bárki pánikba esne - mindez természetesen nem a hardcore játékok kárára vagy rovására megy - a nagy kiadó külön befektetésekkel, azaz nem erőforrások elvonásával építgeti egyre bővülő casual birodalmát. Szeretettel várjuk a My Hungarian Coach-t :).

GameStar
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)