Hirdetés

Újjászületést hozott a végítélet - kipróbáltuk a World of Warcraft Shadowlands-et!

|

Elindult a következő kiegészítő zárt alfatesztje, mi pedig belenéztünk, hogy kipróbálhassuk a rengeteg újítást, amit a Blizzard ígért.

Hirdetés

Az elmúlt hónapokban még a sokat látott World of Warcraft rajongók sem tudtak komolyabb lelkesedést kipréselni magukból a jelenlegi verzió nyüstöléséhez. Hiába a rengeteg újdonság a 8.3-ban, a BfA több sebből is vérzett, ez pedig az egyébként parádésan sikerült Visions of N'Zoth bővítményre is rányomta a bélyegét. A Shadowlandsnek muszáj nagyot szólnia, különben a keménymag is lelép, ezt pedig a Blizzard - érthető módon - nagyon nem szeretné. Szerencsére egyelőre jók a jelek, legalábbis az alapján, amit a Shadowlands alfájának eddigi pörgetése során láttunk.

Hirdetés

Egy új élet kezdete

Van egy meglehetősen velős lista a WoW-nak azon részeiről, melyek elbírnának egy alapos felújítást, ennek tetején pedig a szintezési élmény áll. Jelenleg az 1-től a 120-as szintig tartó fejlődés gyötrelmesen lassú, nem bővelkedik jutalmakban, és még a sztorit sem lehet nagyon élvezni, mert egyik kiegészítő zónáiról ugrálunk a másikéra. Ehhez képest a Shadowlands mérföldekkel elegánsabb kalandot kínál.

Már a karakteralkotó képernyő is nagyot változott: gyorsabban tudunk fajt és kasztot választani, és minden külső jegyet csúszkákkal állítgathatunk. Ez nem csak azért lett átalakítva, hogy külsejében modernebbnek hasson a dolog, de azért is, mert a Shadowlandsszel számtalan új opció fog bekerülni, bőrszínektől, hajakon át, a tetoválásokig. Ezek még nem láthatóak az alfában, de az új felületen látszik, hogy a bővíthetőség volt a cél.

Ahogy kész a hősünk, már vár is bennünket az új kezdőterület, az Exile's Reach. Ez a zóna egy lineáris küldetéssort kínál, ami szépen apránként tanít meg bennünket a WoW alapjaira. A szigeten megtanuljuk a harcrendszer működését, a gombok használatát, találkozunk több küldetéstípussal, és még külön, a kasztokra szabott mellékküldetéseket is kapunk. Az egész olyan részletes, hogy segítségével még a 7 éves ékszerteknősöm is megtanulhatna WoW-ozni (a megfelelő perifériák használatával). A végén egy dungeon is vár bennünket, 2 boss-szal, ami megmutatja, hogy mit jelent tankolni, gyógyítani, és hogy kell elkerülni a sárkányok torkából időnként feltörő tűzorkánokat.

Ha végeztünk a szigeten, akkor a frakciónk fővárosában várnak majd minket a helyi vezetők, akik hozzánk vágnak egy hátast, megmutatják, hogy hogyan tudjuk kijelölni az otthonunkat egy Hearthstone számára, segítenek kasztspecializációt választani, aztán belecsaphatunk a Battle for Azeroth sztorijába. A kezdő küldetéssor és a BfA-kampány olyan szépen vannak egymásba fűzve, hogy az egész teljesen természetesnek érződik.

A Blizzard tervei szerint ha van már egy maximális szintű karakterünk, akkor választhatunk majd, hogy melyik kiegészítő zónáiban szinteződjünk. Csak egy kontenst kell majd bejárnunk ahhoz, hogy elérjük az 50-et, ami azt jelenti, hogy jóval kevesebb idő alatt fogjuk elérni a Shadowlands kapuit. Az egyes szintről 50-re lehet lépni tízenpár óra alatt lehet, és folyamatosan kapjuk az új varázslatokat és talenteket. Minden kaszt visszakapott néhány korábbi képességet, és a csökkentett szintmennyiség segít, hogy az egyébként is megnövekedett eszköztárunkat szépen, egyenletesen adagolja a rendszer a hősöknek. Nem lesz többé olyan, hogy 20-30 szinten át semmit nem kapunk.

Új világ a túlvilágon

Az 50-es szintlépés után vár minket a Shadowlands, a Warcraft univerzum túlvilága. Ugyan azt még nem tudjuk, hogy hogyan kerülünk oda (az alfában nincs jelenleg se bevezető küldetésszál, se átvezető videó), de egyszer csak megjelenünk Bastionben, az első új zónában. Itt a Kyrian frakció uralkodik: angyalok, fénnyel működő szent robotok, cuki bagolyemberek várnak minket, meg arany, fehér és kék szín, amíg csak a szem ellát.

Ide megérkezni kicsit olyan érzés volt, mint amikor először átléptem a Dark Portalon a Burning Crusade nyitásakor: egy teljesen más világba kerültem. A vizuális dizájn ugyan hordozza a Blizzard kézjegyét, de nagyon messze vagyunk Kul'Tiras szürke városaitól és Zandalar ékes erődeitől. Ha a kékbőrű, nagydarab vendéglátóink esetleg nem éreztetnék eléggé, hogy nem a szomszéd utcába sétáltunk be, akkor idővel angyalok is megjelennek, hogy a tudtunkra adják a helyzet súlyosságát.

Mivel a túlvilágon vagyunk, a Kyrian úgy dönt, hogy emlékeztet bennünket a múltunkra. Az első 1-2 szint küldetései szembesítenek bennünket korábbi cselekedeteinkkel a közelmúltbeli háborútól a Pandarián történtekig. Az önreflexió során múltunk démonaival és kellemetlen emlékeinkkel kell megküzdenünk. Az egész küldetéssor arra tanít minket, hogyan fogadjuk el a történteket és merítsünk erőt belőlük.

A küldetésstruktúra egyébként nem sokat változott: megyünk egyik városból a másikba, beszélgetünk sárga felkiáltójeles emberekkel, megölünk ezt-azt; csak a szokásos. Ami komolyabb változás, az az, hogy a Shadowlands meglehetősen nyilvánvalóan jelzi, hogy melyik küldetéssor tartozik a főkampányhoz, és melyik nem. A sztorimissziók felkiáltójelei új ikont kaptak, a Quest Logban pedig el vannak választva a többi feladatunktól.

Az új zóna gyönyörű, a küldetések pörgősek, a sztori pedig kifejezetten érdekesnek tűnik. A szintezési területek felépítésének a Blizzard mindig is mestere volt, így a leginkább az endgame tartalommal kapcsolatosan voltak kérdéseink. Az alfától kapott válaszok eddig elég meggyőzőek.

A kárhozottak tornya

Több fontos eleme is lesz a Shadowlands végjátékának, de az egyik legfontosabb része a kirakónak Torghast, a kárhozottak tornya. Ez a helyszín néhány napja nyílt meg az alfában, és csak pár kaszt számára elérhető, de ettől még azonnal beugrottunk egy próbakörre. A dolog úgy néz ki, hogy belépünk a toronyba, ahol választhatunk nehézségi szintet, aztán kezdődhet a mászás. Minden szint véletlenszerűen generált, tele van ellenfelekkel, és folyamatosan fejlődhetünk benne, amíg meg nem halunk. A toronyba elindulhatunk 1-3 fős csapatokban, és minél többen megyünk, annál több esélyt kapunk. Ha például egyedül vagyunk, akkor 3 halál után kezdhetjük elölről az egészet.

Torghastben találunk nagy vörös bogyókat is. Ezek Anima erőket garantálnak, melyek választható, csak a toronyra korlátozott fejlesztéseket adnak. Mindet elveszítjük, ha kimegyünk vagy meghalunk, de amíg a futamunk tart, addig komoly előnyöket nyújthatnak. Vannak fejlesztések, melyek csak megnövelik a sebzésünket, de olyanok is melyek extra talenteket tesznek elérhetővé. Így alakulhat ki például az a helyzet, hogy 2 talentet kapunk egy soron belül.

A torony az első pár kör után tökéletes szóló lazulásnak érződött, de el tudom képzelni, hogy csapatban komoly kompetitív csatatérré válhat. Már látom magam előtt a WoW streamerek hordáit, akik egymással versengenek majd azon, hogy ki jutott fel magasabbra. Torghast egyébként nem csak azért született, hogy felvághassunk az eredményeinkkel. Ebben a toronyban kovácsolták a Frostmourne-t és a Helm of Dominationt, és bőven van még alapanyag ott ahhoz, hogy a saját legendás tárgyainkat is elkészíthessük. Elsődlegesen ezért lesz majd érdemes megmászni a szinteket.

Dungeonök tekintetében egyelőre csak egyet tesztelhettünk, The Necrotic Wake-et, ami egy kellemes, Maldraxxusból érkezett élőholtak által megszállt zóna. A helyszín gyönyörű, a zenei aláfestés hozza a Blizzard karmestereinek szintjét, de maga a játékmenet nem mutatott túl sok újat. Jelenlegi állapotában még a szokásos, szintező dungeonokhoz képest is kifejezetten könnyűnek és egyszerűnek tűnt. Ennek egyébként az is az oka, hogy a kasztok nagy része sokat változott, és a Blizzard még bőven a kiegyensúlyozás közepében van.

Jó irányba indultunk

Nehéz megmondani, hogy hosszútávon mennyire lesz élvezetes a Shadowlands, de már most jóval ígéretesebbnek tűnik, mint BfA volt. A szinteződési változások és a kasztátalakítások már önmagukban nagyot javítanak az egész World of Warcrafton, de a Shadowlands eddig látott tartalmai is újszerűnek és érdekesnek tűnnek. Még nem láttunk túl sokat, hiszen az alfában meglehetősen lassan nyitják meg az újdonságokat, de reméljük, hogy mire a bétához érünk, addigra már magabiztosan bólinthatunk a bejelentkező képernyőt látva.

A kiegészítő megjelenése valamikor idén lesz esedékes, és bár a jelenlegi helyzetben semmiben sem lehetünk biztosak, ha a Blizzard a szokásos tempóban halad, akkor nyár végén, az ősz elején számíthatunk az érkezésére. A Shadowlands megjelenéséig az éles szervereken 100 százalékos XP buff pörög, így aki fel akar készíteni egy vagy több karaktert a következő fejezetre, az most könnyen és gyorsan megteheti.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)