Hirdetés

XIII előzetes

|

A Titus Interactive hosszú kihagyás után egy újabb játék fejlesztésébe kezdett. A XIII névre keresztelt FPS leginkább a Cel Shading effekt alkalmazásával tűnhet ki a társai közül. Hogy ez mennyire sikerül majd nekik, egyelőre nem lehet tudni.

Hirdetés

Általában három szempont alapján döntöm el, hogy egy játékról érdemes-e előzetest írni vagy sem. Elsősorban számít az áldozat műfaja, mert válogatós vagyok a köbön, másodsorban pedig az atmoszférája sem elítélendő. Mikor eme dolgokkal végzek, akkor kell farkasszemet néznem a harmadik és egyben legkeményebb próbatétellel, miszerint Bad Sector helyesli-e a szándékomat, vagy pedig gonoszul, a fejét rázván nemet mond a dologra :D. Nos, a XIII esetében az ízelítő írására való engedélykérés elmaradt, ugyanis amint megláttam pár in-game képet a játékból, megfertőzött a szerelem első látásra címen jegyzett fogalom mellékhatása. Itt valami olyasmi készül srácok, amit eddig még nem nagyon láthattatok ezelőtt. Nem fogja akkora hatással sokkolni a mindenre vevő közönséget, mint a Doom 3 puszta jelenléte, de bízom benne, hogy vannak még a sorainkban olyan lelkes kalandorok, akik az id Software fejlesztését meglátván nem kezdték eltemetni az FPS stílus összes többi képviselőjét.

A kínálat
Elmerültem a screenshotok rengetegében. Hogy miért is írom ezt le? Azok, akik az olvasás alatt fél szemüket a képekre is rávetik, már biztos tudják. Bevallom, hogy FPS-t én még képregényvilágban sose láttam. Persze ez sem csak úgy magától termett a semmiből. A hunyó a Cel Shading effekt. A fejlesztők elmondása szerint ennek a segítségével új utak nyílhatnak meg a személyi számítógépekre szabott játékok iparágában. Szellemesen akár mondhatnám azt is, hogy ezt kapjuk eredményül, amikor a PC-s játék már nem is PC-s játék. De térjünk vissza a XIII-ra! Az előbb bemutatott technikai csiribiri mellett a programnak még rengeteg pozitívuma van. Az egyik ilyen például a sztori. Egy amnéziában szenvedő speciális ügynököt alakítunk Amerika tébolyodott világában, a Kennedy-gyilkosság idejének tájékán.
Mikor egy tengerpart nap perzselte homokján eszméletünket visszanyervén magunkhoz térünk, egyetlen ismertetőjelként és kiindulópontként egy furcsa tetoválást (XIII) vélünk felfedezni a testünkön. Aztán - ahogyan az lenni szokott - amint elkezdünk kutatni a saját énünk után, szinte azonnal bele is csöppenünk az elviselhetetlen szagú barna objektum közepébe. A kormány ellen összeesküvés van kitörőben, mialatt a korrupció már horribilis méreteket öltött, így a jófiúk sem biztosak abban, hogy éppen ki az, akiben minden további nélkül meg lehet bízni... Mondjuk kitalálható, hogy a becsületes jelzőt ismét ránk aggatták :D...

Sebaj gondolhatnánk, hisz talán majd ennek köszönhetően fény derülhet a kilétünkre, de közelebb érve az emlékekhez, azok egyre csak távolodni fognak tőlünk. A játék végére aztán az ismereteink valamelyest bővülnek (különben nem is lenne "hepiend"), köszönhetően annak a hatalmas memory scene áradatnak, amelyben – taps és dobpergés – irányíthatjuk is az emberünket! Jó, rendben, elhiszem, hogy ilyet már láttunk, de egy effajta színvilágban biztosan teljesen más játékélménnyel leszünk gazdagabbak, mint a régebbi programok esetében (ezzel kapcsolatban remélem, hogy az elhalálozások mellőzve lesznek, mert például a Blair Witch 2: Legend of Coffin Rock-ban ez elég nagy bukás volt).

Fegyvereink sem lesznek akármilyenek, ugyanis a rengeteg, kornak megfelelő lő- és dobófegyveren kívül, bármilyen más tárgy is a segítségünkre lehet ellenfeleink hatástalanításakor. Például egy törött sörösüvegnek a szilánkjai ejthetnek komoly sebeket, egy égő cigarettacsikk pedig az érzékenyebb pontokon végezhet hatásos munkát. Érdekelni fog, hogy ezeknek a "kínzóeszközöknek" a hatóerejük milyen fokú lesz, hiszen gondoljunk csak bele: ha már egy csikkel komolyabb munkákat végezhetünk, akkor milyen kínzásokra nyílik lehetőségünk egy felforrósított tűvel :D? A XIII további nagy újítása, hogy hősünk rendelkezik a hatodik érzéke feletti uralommal, ám azt még nem tudni, hogy ez milyen további pluszokat kedvezményez majd…

XIII – télen, nyáron!
Ezeken kívül a programnak lesz multiplayer támogatása is, s a legismertebb játékmódokat igyekeznek a fejlesztők minél nagyobb precizitással beleépíteni (pl.: deathmatch). Így az írás végére érve érezhetjük, hogy egy elég komoly, forradalmian új programmal állunk szemben. De hol a hiba? Hát ez az, ami majd kiderül valamikor 2003 első negyedévének a küszöbén. Addig is izmozzátok a gépeteket, nézzetek sok kémfilmet és legyetek jók :D!

Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)