Hirdetés

Zalman FPS Gun bevetés közben

|

A legfőképpen hűtéseiről ismert Zalman egy érdekes egérhelyettesítő „fegyverrel” próbálja elcsábítani az FPS kedvelőket.

Hirdetés

Nem mondom, meglepő vállalkozás a Zalmantól, hogy megpróbál egy teljesen új koncepcióval betörni a PC-s játékvezérlő piacra, mindenesetre dicséretes a törekvésük. Persze nem emiatt fogjuk kukába dobni a Logitech G5-öst vagy G9-est, ezt már az elején sejteni lehet, mindenesetre az érdekességet nekünk is mindenképpen ki kellett próbálni!
A koncepció alapja, hogy a pisztoly markolatát mintázó kontrollert úgy kell megragadnunk, mintha csak egy berettát tartanánk lazán a kezünkben. A gengszer filmeken felnövekvő generációnak rossz hírrel szolgálhatok, nem lehet olyan vagányan oldalra fordítani a stukkert, mint ahogy a filmekben teszik azt a sarki fűszerest kirámoló rosszfiúk. A Wii hadonászós kontrollerével ellentétben ez csak az asztalon képes közlekedni. Egyébként nem ez az első ilyen próbálkozás, láthattunk már néhány gagyi egeret, mely pisztolyt formált.

A kissé fura kialakítású, csuklós buszra emlékeztető test első részén található az egyébként igen korrekt 2000 DPI felbontású optika, melyet egy aranyozott USB-porton keresztül csatlakoztathatunk a géphez. Egyik legfontosabb alkotóelemére, magára az optikára nem lehet egy rossz szót sem szólni, hisz elég finom mozdulatokat hajthatunk vele végre és a teflon bevonatú talpazat is kellően csúszik egy megfelelő alátéten. Fényes asztallapon persze - mondanunk sem kell - nem érdemes próbálkoznunk vele, mert egyszerűen használhatatlan. Mentségére legyen mondva, hogy ugyanez a kedvenc G5-ösömről is elmondható, tehát mindenképpen egy profi egérpadot kell beszereznünk hozzá, még mielőtt kicsomagolnánk!

Testreszabhatóságból négyes fölé
Ahogy azt manapság már megszokhattuk a játék egerektől, az optika érzékenységét mi magunk módosíthatjuk. Az FPS Gun kifejezetten sok lehetőséget biztosít használója számára, hiszen összesen nyolc érzékenységi fokozat közül választhatjuk ki a nekünk leginkább megfelelőt. Azt ugyan nem képes háttérvilágításos LCD -re kiírni, hogy éppen melyik beállítási módban vagyunk, (mint ahogy azt a Microsodt SideWinder-nél láthattuk) viszont a görgő világítása pontosan tudatja velünk, hogy melyik érzékenységi tartományban van éppen a fegyver. Legalábbis majdnem pontosan. A lila görgő világítás 100 és 600 DPI, a kék 800, 1000 és 1200 DPI, a piros pedig 1400, 1600 és a maximális 2000 DPI érzékenységet jelöli. Kár, hogy a súlyozását nem lehet módosítani, személy szerint örültem volna a cserélhető súlyoknak, mert túl könnyűnek találtam a 180 grammos FPS Gunt.

Szokni kell, de nagyon
Miután tehát megmarkoltuk a markolatot, a ravasz helyén két gombot találunk, mely tökéletes az ujjpörgetős „szénné lövök mindent, ami mozog" technikához. A fölső gombot okosan nagyobbra tervezték, mint az alsót, aminek elsősorban ergonómialiag van jelentősége. A markolat fogása egyébként átlagos, ezen a téren nem kényeztették el túlságosan a játékosokat. Egy kicsit puhább és minőségibb borításnak jobban örültem volna, így egy picit felidézi bennem a régi játéktermi hadonászós fröccsöntött lézerstukkereket. Ha olyan borítást alkalmaztak volna, mint pl. a Razer Lachesis-nél, nem izzadna rajta az ember keze még 2-3 órás játék után sem. Apropó, kéz. A legnagyobb problémát eddig mindig az jelentette az ilyen eszközöknél, hogy a tervezők jól belőjjék az idális kézméretet. Az FPS Gun ilyen téren egész jónak mondható, a kisebb kezű játékosok és a nagyobb lapát kezűek is - mint például jómagam - egész jól képesek kezelni a „lézerpisztolyt". Az említett világító egérgörgő egyébként a hüvelyk ujjunkhoz került közvetlenül. Ezzel ugyanolyan hatásosan lehet a legnagyobb akció közben is görgetni, mint a hagyományos egereknél használt mutató ujjas megoldásnál. A görgő fölött találunk még két extra gombot is, ezeket és persze az összes többit a mellékelt szoftverrel kedvünkre konfigurálhatjuk. Érdemes ide programozni egyébként a tárazást és a fegyver váltást, az alsó ravaszra pedig a másodlagos tüzelési funkciót, már ha van.

Vegyük, ne vegyük?
A legelső probléma, hogy az átszámított kb. 15 000 Ft-os (itthon még hivatalosan nem forgalmazzák) egér-pisztolyt csupán jobb kezesek tudják használni kialakítása miatt, ami eleve behatárolja, hogy kik veszik majd. A másik probléma, hogy egész egyszerűen sehogy sem sikerült ráállnia a kezemnek még egy teljes nap használat után sem. Lehet, hogy túl kevés időt volt nálam és több időre lett volna szükségem hozzá, hogy ugyanolyan magabiztosan kezeljem, mint az egeret. Az mondjuk egyértelműen tény, hogy a pisztoly markolat kialakítás miatt lényegesen kényelmesebb fogni, mint a rágcsálókat és fele annyira sem erőlteti meg a csuklót. A fegyver le-fel mozgatása kissé esetlenül hat a hosszú ház miatt, és mivel az egerekkel ellentétben az optika nem a kezünk alatt van, hanem jóval előrébb, az oldalra fordításra is gyorsabban reagál. Összességében azt kell, hogy mondjam, a célkereszt pozícionállására még mindig az egér a legjobb és legprecízebb megoldás! Persze sok konzolos most jogosan hörrenhet fel, hogy „már pedig a konzolon is lehet lehet gamepaddal FPS-ezni", de én azt mondom, azért egy jó egérnek még nagyon sokáig nem lesz párja. A poén kedvéért az UT3 melllett kicsit elkalandoztam más vizekre is. Az RTS még egészen kezelhetőenk bizonyult, a TPS-eknél és a Barbie szimulátoroknál pedig már tényleg inkább csak röhög az ember. Hiába, úgy érzem, újítás ide vagy oda, a jó öreg G5-öst még sokáig nem fogom a láda fiába rejteni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)