Hirdetés

Hogyan tört ki az atomháború, és mikor játszódik a sorozat? Íme a teljes Fallout idővonal

|

Ezek a legfontosabb események a Fallout történetében a második világháború végétől az Amazon sorozatának befejező részéig.

Hirdetés

Az apokalipszis után

2078 - A kötelező várakozási idő lejárta után, több bunker, óvóhely és menedék páncélajtaja is kinyílik, köztük az Appalache-hegységben fúrt 94-esé, melynek felügyelője küldötteket szalajt a felszínre, hogy segítsenek az esetleges túlélőkön. A barátságos gesztus mögött azonban a felszínlakók csapdát sejtenek, rátámadnak a menedékben élőkre, és a kibontakozó küzdelemben meghibásodik a 94-es G.E.C.K.-je, azaz édenkertgyártó készüléke. Az emiatt bekövetkező ökológiai katasztrófa nyomán jön létre a Fallout 76 egyik ikonikus helyszíne, a lápvidék.

2082 - Megszületik az évszázadok során vallási színezetet kapó paramilitáris szervezet, az Acél Testvériség, melynek célja a háború előtti technológiák megmentése és megőrzése.

2083 - A Bakersfield környékén rekedt túlélőkből, és a soha be nem záródó 12-es menedék lakóiból lett ghoulok megalapítják saját városukat Necropolis néven.

2090 - Kinyílik a 29-es menedék kapuja, és hosszú idő után először lép a napfényre Harold. Vele több játékban is barátságos mutánsként találkozunk, legjellegzetesebb ismertetőjegye a belőle kinövő facsemete, Bob.

2091 - 14 évvel a robbanásokat követően szélesre tárulnak a 8-as menedék kapui, melynek lakói arra használják a birtokukban lévő G.E.C.K.-et, hogy létrehozzák Kalifornia egyik legfejlettebb városát Vault City néven. Ez egyébként a Fallout 2 egyik fontos helyszíne is egyben.

Hirdetés

2092 - A magukat a Los Angeles-i óvóhelyen meghúzó túlélők Boneyard néven új települést alapítanak az egykori metropolisz romjain. Később ebbe az óvóhelybe veszi be magát az első Fallout főgonosza, a Mester. Az egykori Grey elméje teljesen elborul, a fejébe veszi, hogy létre kell hoznia az emberi evolúció következő lépcsőfokát a vírus segítségével, hogy ily módon egyesítse fajunkat. Arról sejtelme sincs, hogy a terve eleve kudarcra ítéltetett, mert bár a szupermutánsok erősek, intelligensek és jóval tovább élnek, mint bármelyik ember, teljesen sterilek, azaz szaporodásra képtelenek.

2093 - Egy még működő víznyerőhely körül létrejön a régió majdani kereskedelmi központja, a Hub. Ha keveselljük az első Falloutban a rendelkezésünkre álló időkeretet, innen tudunk útnak indítani egy karavánnyi vízszállítmányt a menedékünkbe.

2098 - Néhány napnyi járóföldre a 13-as és a 15-ös menedéktől földművesek - köztük Aradesh és Tandi ősei - Shady Sands néven falut alapítanak. Az apró település idővel emberek tízezreinek válik az otthonává, és egyúttal az Új Kaliforniai Köztársaság fővárosa lesz.

A Mester születése és az Appalache-hegység újranépesítése

2102 - Harold és a Vault Cityből gyilkosság miatt száműzött Richard Grey (eredeti nevén dr. Richard Moreau) expedícióra indulnak, hogy felderítsék a szupermutánsok egyre gyakoribb támadásainak forrását. Rajtuk kívül mindenki odaveszik a vállalkozásban, de ők eljutnak a mariposai katonai bázisra, ahol egy baleset következtében FEV-vel fertőződnek meg. Haroldból egy küllemében a ghoulokra hasonlító mutáns lesz, Richard viszont valami sokkal borzalmasabbá változik, a korábban már említett Mesterré.

Ugyanebben az évben, a nagy háború 25. évfordulóján, október 23-án kinyílik a 76-os menedék páncélkapuja, és kezdetét veszi a Visszafoglalás-napja, amikor is a Fallout 76 játékosai kirajzanak az Appalache-hegységet övező térségbe, hogy birtokba vegyék azt, ami az övék, és a következő néhány évben olyan problémákat is megoldjanak, amelyekbe az Acél Testvériség, az Enklávé és más frakciók bicskája is beletört.

2110 - Egy csapat egyetemista megalapítja az Intézetet, azt a tudományos szervezetet, amely többek között a Fallout 4-ben bemutatkozó szintetikusok létrehozásáért felelős. Mivel hitvallásuk szerint a cél szentesíti az eszközt, nem válogatnak a módszerekben, és az erőszaktól sem riadnak vissza, csak hogy minden úgy történjen a Nemzetközösség területén, ahogy ők szeretnék.

2130 - A bostoni Fenway Parkban, a város egykori baseballstadionjának területén létrejön Diamond City, a Fallout 4 egyik fontos helyszíne.

2152 - Hosszú évek kísérletezéseinek eredményeként gyors növekedésnek indul a Mester szupermutánsokból álló serege, tevékenysége senkinek sem szúr szemet, mivel a karavánok eltűnését betudják az állatokból mutálódott szörnyeknek és a fosztogatóknak. Ráadásul nem várt segítséget kap egy csapatnyi szektástól, akik behódolnak neki, és a Katedrális Gyermekeinek nevezve magukat hirdetik az igét az egységről.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A menedéklakó története (Fallout)

2161 - Közel 90 év után váratlanul elromlik a 13-as menedék víztisztító berendezésének működtetéséhez nélkülözhetetlen chip, és mivel nincs tartalék (egy másik menedékbe küldték az összeset), a felügyelő megbízza az eredeti Fallout játékosa által irányított karaktert, hogy kerítsen újat. A külvilágot életében először megtapasztaló menedéklakónak mindössze 150 napja van erre. Útja első heteiben megmenti egy kis közösség, Shady Sands vezetőjének lányát, és ezzel tudtán kívül hozzájárul a régió egyik legerősebb frakciója, az Új Kaliforniai Köztársaság létrejöttéhez.

2162 - Idővel egyre többen kezdenek el suttogni egy titokzatos alakról, aki a menedéklakók jellegzetes kék-sárga kezeslábasát viseli, és mindenbe beleüti az orrát. Még az Acél Testvériség figyelmét is felkelti. Az egyik helyen a ghoulok és a sima képűek közötti ellentétet simítja el, máshol fosztogatókat tanít móresre, s miután Necropolisban megszerzi a chipet, ezzel megmentve otthonát, a következő feladata szembeállítja a Mesterrel. Társai segítségével végez a torz lénnyel, ami egykoron Richard Grey volt, megsemmisíti a főhadiszállását és az őt szolgáló szektások katedrálisát, majd ugyanezt teszi a mariposai katonai bázissal, átmenetileg véget vetve a szupermutáns-veszedelemnek.

A 13-as menedékbe visszatérve azonban védhetetlen jobbegyenesként találja telibe a Fallout világának cinizmusa, a felügyelő nem engedi vissza, mert attól fél, hogy túlságosan megváltozott, és rossz hatással lenne a többiekre, ezért "hálája" jeléül száműzi.

2167 - Miután sokáig vándorolt a pusztaságban, a menedéklakó a kalandot túlélő társaival és a 13-as néhány renitens lakójával közösen felépít egy települést Arroyo néven. Itt kezdődik majd pár nemzetékkel később a Fallout 2 főhősének története.

Robotveszedelem és az Új Kaliforniai Köztársaság felemelkedése

2185 - A Mester egyik katonája, a szupermutáns Marcus és az Acél Testvériség egyik lovagja, Jacob életre-halálra szóló párbajt vívnak napokon át, de nem bírnak egymással, ezért inkább felhagynak azzal a hiábavaló kísérlettel, hogy megöljék a másikat. A kölcsönös tiszteletből példátlan barátság szökken szárba, és együtt megalapítják Broken Hillst, ahol bárkit szívesen látnak függetlenül attól, hogy ember vagy mutáns.

2186 - Aradesh és a menedéklakó által megmentett Tandi életre hívják az Új Kaliforniai Köztársaság alapító tanácsát, és kidolgozzák az államalakulat alapjául szolgáló alkotmányt, amelyhez több környékbeli település is csatlakozik, köztük a Killian Darkwater által vezetett Junktown. Killiant egyébként Richard Dean Anderson szinkronizálta a Falloutban.

2197 - Miután szakadás következett be az Acél Testvériségén belül, a vezetők keletre küldték azokat, akik úgy gondolták, hogy az izoláció helyett kívülállókat is meg kellene invitálni a soraikba. A legtöbben közülük életüket vesztették, amikor a léghajók viharba keveredtek és lezuhantak, a szerencsétlenséget túlélő lovagok, írnokok és segítőik a környező törzsekkel összefogva nekiláttak a Testvériség újjáépítésének Chicago romjai között. Kezdetben fosztogatókkal és halálkarmokkal kell csak megütközniük, de miközben a legendás központi menedék, a 0-s keresésére indulnak, már szupermutánsok is az útjukat állják, mielőtt felfedné magát az amerikai középnyugat leigázására készülő szuperszámítógép, a Calculator és megállíthatatlannak tűnő robotserege. Érdemes megjegyezni, hogy a Fallout Tactics: Brotherhood of Steel eseményeit a Bethesda meg nem történtnek nyilvánította, amikor megszerezte a Fallout jogokat, ám néhány éve mégis úgy döntött, hogy integrálja a kánonba.

2198 - A lendületesen növekvő Shady Sands hivatalosan is a Köztársaság fővárosává válik a két évvel korábban elnökké választott Tandi irányítása alatt. Úgy tűnik, hogy béke és stabilitás vár a térségre, ám a csápjait mindenfelé kinyújtó Enklávé, azaz a régi amerikai kormányzat a visszatérésre készül, aminek a háború előtti technológiák továbbfejlesztésével tervez megágyazni.

2208 - A Mestert és szupermutánsokból álló seregét megfékező menedéklakó úgy érzi, eljött számára a vég, ezért miután megírja emlékiratait, kisétál a pusztaságba, csupán kezeslábasát és időközben felnőtt nővé cseperedett lányát hagyva hátra, akiből Arroyo új vezetője lesz.

A folytatáshoz lapozz a következő oldalra!

Oldalak: 1 2 3 4

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)