Hirdetés

Rózsaszínben pompázó GTA Vice City és nyugalmat árasztó The Witcher 3 - így mutatnának festményként a kedvenc játékaink

|

Megkértük az AI-t, hogy álmodjon vászonra néhány remek játékot.

Hirdetés

Néhány éve még kifejezetten futurisztikus ötletként hatott volna egy platform, amellyel egyszerű szöveges parancsok alapján gyakorlatilag bármilyen képet létrehozhatunk, napjainkra viszont valósággá váltak ezek a szolgáltatások, és bizony már az olyan profi szereplők is előszeretettel alkalmazzák őket, mint a Ubisoft vagy a Marvel/Disney.

A GS-nél igyekszünk rajta tartani a szemünket az aktuális fejlesztéseken, így a közelmúltban mi is eljátszadoztunk a technológiával, amikor a DALL-E képgenerátorral skicceltettük fel az Egyiptomban játszódó God of Wart, előtte pedig a második világháborús Assassin's Creedről idéztünk meg néhány gépi víziót. Most pedig itt a spontán jött sorozatunk harmadik epizódja, amelyben festményként álmodjuk újra a kedvenc játékainkat. A választott segédünk ezúttal is az OpenAI-féle DALL-E, azt pedig ti döntitek el, hogy jó munkát végzett-e.

Hirdetés

BioShock

BioShock-rajongóként nem sok babér terem az embernek manapság, hiszen felváltva aggódhatunk azon, hogy a Netflix-féle filmes feldolgozás vagy a pletykák szerint komoly hányattatások között készülő folytatás árt-e majd többet a franchise-nak. Ehhez képest semmiféle kockázatot nem tartogat a DALL-E témába vágó festménye, amely egy különös elegyet alkot az eddigi epizódokból: a bal oldalon elterülő város a tenger alatti Rapture art déco építészeti stílusát idézi meg, a jobb oldalon pedig egy Columbia-szerű metropoliszt láthatunk az Infinite-ből, míg a kompozíciót uraló Big Daddy is egyetlen alakban ötvözi a trilógia karaktereinek esztétikáját.

Age of Empires II: The Age of Kings

Ez az eresztés abból a szempontból bizonyosan gyengébb, hogy igazából bármelyik, középkorba helyezett játékhoz generálhattuk volna, összességében azonban mégis rendben van, simán oda tudjuk képzelni az Age of Empires II töltőképernyőjére. A látványos fellegvár körül tolongó emberekről ugyanakkor nehéz eldönteni, a városba igyekvő békés embereket látunk, vagy egy ostrom szemtanúi vagyunk… szerintetek?

Mario

Reméljük, hogy az OpenAI nem kap ezért pert a nyakába, de a DALL-E bizony remekül elboldogul a Nintendo jogvédett karaktereivel, ami nem csoda, hiszen netes képek milliói álltak rendelkezésre róluk a generátort hajtó modell betanításához, és hát alapvetően egyszerű figurákról van szó, akiket könnyű ábrázolni. Ennek megfelelően első blikkre akár egy hivatalos illusztrációnak is elmenne a most épp a remekül sikerült Super Mario Bros. Wonderben parádézó Marióról készült festmény, még ha a gyanúsan pisztolyszerű valamivel a kezében ugrándozó Luigi és a felrobbanó-füstölgő város el is árulja, hogy valami azért nincs itt rendben.

Counter-Strike

A Valve most éppen azon izgulhat, hogy az egy hónapja megjelent Counter-Strike 2 játékosszáma máris látványosan bezuhant, mi azonban nem a negatívumokra koncentrálunk, hanem megpróbáljuk megfogni, miben is rejlik e legendás sorozat lényege. Nos, a DALL-E szerint a bombák hatástalanításában, hiszen a képgenerátor ezt a jelenetet festette meg nekünk, megannyi izgalmas pillanatot juttatva eszünkbe.

Diablo II

Hogy miért pont a második részt választottuk a Diablo-szériából, az a Kispál és a Borz közismert dalszövege után szabadon végül is mindegy is, hiszen az AI valószínűleg bármelyik rész esetében egy bazi nagy ördögi lénnyel operált volna. A képgenerátor Diablójában bizony megvan az a félelmetes kisugárzás, ami miatt megtorpannánk egy pillanatra, mielőtt rávetjük magunkat az áldozatos munkával összegrindolt képességeinkkel, a játék esztétikájához pedig kifejezetten passzol a festményszerű megközelítés.

Half-Life 2

Egyszer talán annak is utána járunk, hogy miként képzeli el a mesterséges intelligencia a Half-Life 3-at, itt és most viszont csak a létező dolgokkal foglalkozunk, ezért a 2004-es második részhez nyúlunk vissza. Az AI Half-Life 2-es festményéről nem hiányzik Gordon Freeman, a környezetben pedig egyértelműen felismerhető a cselekmény egy részének otthont adó City 17, a pajszer és a gravity gun hiánya miatt azonban nem tudunk teljesen elégedettek lenni.

Assassin's Creed

Ha szigorúan vesszük, az "Assassin's Creed" csak és kizárólag a 2007-es első részt takarja, de a mesterséges intelligencia nem ennyire vaskalapos, és szabadon válogat az azóta megjelent közel 30 cím között. Így aztán a generált festményeken is különböző témák elevenedtek meg, de ha már mostanság úgyis forró pletyka a Black Flag felújításának érkezése, mi azt a verziót választottuk ki, amelyik a 2014-es játékból is magán visel néhány stílusjegyet. A nagy egész persze így is egy klasszikus Mischung: a képet uraló figura öltözéke egyszerre Edward Kenway és Ezio Auditore, a háttérben pedig nemcsak egy vitorlást, hanem a Syndicate viktoriánus Londonját is felfedezhetjük.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Teljesen lényegtelen, hogy milyen állapotban van mostanság a szebb napokat is látott Heroes of Might and Magic-széria, az 1999-es harmadik rész ugyanis ma sem kevésbé szórakoztató, mint egykor, ennek megfelelően pedig még közel 25 évvel a megjelenése után is egy lelkes és aktív rajongói tábor áll mögötte. A DALL-E javára írjuk, hogy sikerült ábrázolnia a játékot jellemző sokféle fantasy karaktert és hőst, még ha a generáláshoz bevitt szöveges parancs ismerete nélkül nem is biztosan találnánk ki, hogy ez a festmény a HoMM III akar lenni.

World of Warcraft

Maradjunk még egy kicsit a fantasy vonalon, és térjünk rá a játékvilág másik halhatatlannak tűnő IP-jére, a World of Warcraftra, melynek kapcsán mostanság örülhet a szívünk, hiszen a nemrég lezavart BlizzCon azt a látszatot keltette, hogy végre új erőre kaphat a csaknem 20 éves MMORPG. Vegyünk úgy, hogy ezen üdvözlendő fejlemény előtt tisztelgünk az alábbi AI-pingálmánnyal, ami alapján a képgenerátornak inkább a Horda felé húz a nem létező szíve.

Grand Theft Auto Vice City

Az eddigi pletykák és szivárgások alapján legkésőbb 2024-ben vagy 2025-ben megkapjuk a Grand Theft Auto 10 éve várt folytatását, amely minden jel szerint ismét a Miami mintájára megálmodott Vice Citybe visz majd vissza minket. Hogy mi mindent tudni eddig a GTA VI-ról, azt nemrég ebben a cikkben gyűjtöttük össze nektek, mellé pedig most itt egy gépi festmény, melynek láttán talán felcsendül a fejetekben a Flash FM, a Wildstyle vagy a V-Rock, mindenkinek a saját ízlése szerint. Az illúziót kissé rombolja, hogy a képen látható város inkább a GTA V Los Santosára emlékeztet, a színvilág és a jelenetet domináló autó viszont már Tommy Vercettihez is passzolna.

Prince of Persia

Bizonyára nem vagyunk egyedül azzal a véleménnyel, hogy a játékipar egyik veterán címének számító Prince of Persia jóval többet érdemelt volna annál a figyelemnél, mint ami a 2010-es The Forgotten Sands óta jutott neki a Ubisoft részéről, de a januárban érkező The Lost Crown végre visszateszi a szériát a térképre, még ha nem is abban a Sands of Time-szerű formában, aminek a legtöbben örültünk volna. Valószínűleg a DALL-E is inkább egy ilyen játékra szavazna, hiszen a mesterséges intelligencia PoP-festménye is a franchise ezen korszakára hajaz.

Cyberpunk 2077

A Cyberpunk 2077 botrányos rajtja ugyan alaposan megtépázta a CD Projekt RED hírnevét, az azóta kiadott javítások és a szeptemberben megjelent Phantom Liberty kiegészítő azonban egy kerek játékot faragtak V kalandjából, amit már nyugodt szívvel ajánlhatunk a műfaj szerelmeseinek. A zsánert jellemző vizuális elemeket a képgenerátorunk is lelkesen alkalmazta, afféle metapoénként pedig egy neonreklámot is csempészett az egyik épületre, amely kísértetiesen hasonlít a játék logójára.

The Witcher 3: Wild Hunt

S ha már a lengyel csapatnál tartunk, vétek lenne kihagyni az összeállításból a mára már legendává érett The Witcher 3-at. Itt különösen nehéz volt választanunk, mivel a DALL-E csupa jó és találó festménnyel szolgált Ríviai Geraltról, így végül csupán azért döntöttünk az alábbi kompozíció mellett, mert ez a játék világát is hűen adja vissza. Leszámítva persze a szörnyeket, amelyek helyett ezúttal néhány békés madárral kell beérnünk.

Doom

Most, hogy immáron hivatalossá vált az Activision Blizzard Microsoft általi bekebelezése, egy táborba került a démonok körül bonyolódó franchise-ok két leghíresebbike, a Diablo és a Doom, ami egy plusz okot adott rá, hogy az utóbbit is megfestessük az Open AI generatív modelljével. A DALL-E csont nélkül hozta is az elvárt pokoli hatást, de természetesen itt is tudnánk javítani az eredményen mondjuk egy Baron of Hell, vagy egy Cacodemon beemelésével.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Végezetül pedig a  Nintendo másik klasszikus hősével, Linkkel zárjuk a sorainkat, aki a korábban már említett Marióhoz hasonlóan szintén egy kiváló évet tudhat maga mögött, a májusban megjelent The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ugyanis méltán öregbítette tovább a sokat látott harcos hírnevét. Az AI által megfestett változatba ezúttal nem is nagyon tudunk belekötni, hanem inkább megyünk játszani, mert bizony még mindig akadnak felfedezetlen zugok Hyrule-ban.

Nektek mely festmények tetszettek a legjobban?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)