Hirdetés

A professzor felszólítására csaltak a vizsgán a hallgatók

|

A UCLA egyetemen játékelméletet oktató Peter Nonacs professzor igen egyedi módját választotta annak, hogy megértesse tanítványaival a játékelmélet alapját: bármilyen módszerrel csalhattak, ami nem ütközik törvénybe.

Hirdetés

Akármilyen jó iskolába is jár, az ember azért mindig vágyódik egy kicsit, ha olyan professzorokról hall, akik nem csak érthetően magyaráznak el egy-egy anyagot, de élvezetessé is teszik a tanulást. Peter Nonacs, a Los Angeles-i UCLA professzora is egy zseni, az oktatók közül is sokan tanulhatnának tőle.

A biológiát oktató tanár úr a viselkedés ökológia kurzus keretében oktat játékelméletet, mivel szerinte az evolúció és a természetes kiválasztás játékok sorozatára vezethető vissza, melyek célja természetesen a győzelem:

"Az előző negyedévben érdekes ötletem támadt, miközben a Játékelmélet óráimra készültem. A tesztek igazából csak felmérik, hogy hogyan halad az Oktatási játék. A professzorok tesztje felméri, hogy milyen sikeresen tanítanak, a tanulók pedig azért írnak dolgozatot, hogy jó jegyet kapjanak. Vajon ebből a két dologból lehetséges egyszerre kihozni a maximumot? Mi lenne, ha hagynám, hogy a tanulók maguk írják meg a szabályokat a dolgozatírási játék során? Hagynám nekik, hogy olyan dolgokat tegyenek, amit máskor csalásnak neveznénk.

"Egy héttel a teszt előtt azt mondtam az osztályomnak, hogy a Játékelmélet vizsga őrülten nehéz lesz - sokkal nehezebb, mint amikkel megalapoztam a hírnevemet, hogy nálam nehéz jól teljesíteni. Ezt ellensúlyozva, csak most az egyszer, a hallgatók csalhatnak. Elhozhatnak bármit és bárkit, akit szeretnének, beleértve az állatviselkedés-szakértőket. (Richard Dawkins a városban van? Hozd el!) Böngészhetik az internetet. Beszélhetnek egymással, vagy felhívhatják a barátaikat, akik már elvégezték a kurzust. Megpróbálhatnak megvesztegetni (nem fogadnám el, de nem is jelenteném a dékánnak.) Csak az állami vagy szövetségi törvények megszegése, mint a kutyám elrablása, a zsarolás, vagy az erőszakkal fenyegetőzés megy túl a határon.

Zihálás töltötte meg a termet. A diákok lihegtek. Nyugtalanok voltak. Ez biztosan egy vicc. Nem gondolhattam komolyan. Mi, kérdezték, a csel?

'Semmi' - válaszoltam. "A UCLA hallgatói vagytok. A legjobbak legjobbjai. Lássuk, mire vagytok képesek, ha nincsenek korlátok és csak azt számít, hogy a lehető legjobb választ adjátok."

Ahogy felfogták, hogy mi történik, egyből elkezdtek ötletelni, megbeszélni egymással, hogy mi lehet a legjobb taktika, mi legyen a sorsa azoknak, akik egyáltalán nem tanultak, csak lesték, hogy kiről tudnak puskázni. Nonacs állítása szerint a vizsgát megelőző héten végig a játékelméletet használva készülődtek. Egy olyan osztály alakult ki, ahol addig sokan nem is beszéltek egymással, most viszont egy emberként fókuszáltak a feladatra.

A vizsga egyetlen kérdésből állt: "Ha az evolúció és a természetes kiválasztás egy játék, kik/mik a játékosok, a csapatok, a szabályok, a feladatok és a következmények?" A diákok csoportokat alkottak, többféleképpen indultak neki a feladatoknak, és természetesen kiemelkedő munkát végeztek a teszt megoldásával.

Mit gondoltok, ez mennyire lenne működőképes hazánkban? Külföldön más puskázási módszerek is vannak: egy diák például 10,5 méter papírra írta fel a dolgozat lehetséges megoldásait.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)