Hirdetés

A Twitch új ötlete: sarcold meg a nézőidet, hogy felfedezzék a csatornádat

|

A platform egy új funkciót kezdett tesztelni, ami látszólag a kisebb streamereknek kedvez, de valójában csak a Twitchnek termel több pénzt.

Hirdetés

A mai reggelen nem kellett kávé, ahhoz, hogy kipattanjanak a szemeink; a Twitch pay-to-win megoldása gondoskodott erről.

A videós közösség tagjaiból többen is jelezték, hogy a streaming platform elkezdett tesztelni egy új funkciót. A dolog lényege, hogy a nézők befizethetnek 1 vagy több dollárt, amiért cserébe a Twitch elvileg becsempészi a választott csatornát 1000 vagy több potenciális néző ajánlott csatornái közé. Tulajdonképpen a más platformokon már látott boostolást akarják beépíteni.

Hirdetés

A Twitch az elmúlt években azzal volt elfoglalva, hogy a monetizációs lehetőségeinek körét bővítse, ami alapvetően nem a legártalmasabb dolog a világon. A régió-specifikus árazás ötlete nem ördögtől való (még ha egyelőre többet is árt, mint használ), a bit alapú adakozásnak megvannak az előnyei, az előfizetés-ajándékozás pedig rengeteg pénzt tolt bele a kisebb alkotók kasszáiba.

A fentiekkel ugyan vannak gondok, de egy pozitívum közös bennük: a streamerek jelentős mennyiségű bevételt kapnak ezekből. A boostolásból ezzel szemben egy fillért sem kapnak az alkotók. A befizetett akárhány dollárodat a Twitch lenyeli egészben, és csak reménykedhetsz benne, hogy lesz bármi haszna.

A szomorú valóság viszont az, hogy nem lesz. Az ipari elemző és tartalomgyártói ügynökséget üzemeltető Devin Nash elmondása szerint az oldal ajánlási rendszere nem elég szofisztikált, és egyszerűen nem tudja, hogy kit milyen tartalom érdekel. Könnyen lehet, hogy az 1000 ajánlás, amiért te fizettél, végül olyan embereknél landol majd, akik soha nem is hallottak arról a dologról, amivel a kedvenc csatornád foglalkozik. Ezzel olyan dollárokat dobtál ki az ablakon, melyekkel az alkotó kasszáját is megpörgethetted volna.

A Twitchnek szüksége lesz arra, hogy javítsa a felfedezhetőséget, de egy ilyen megbízhatatlan, és már most pay-to-winnek bélyegzett megoldás kevés eredményt fog produkálni.

Érdekes lesz nézni, hogy a platform hogyan reagál majd a közösség egyöntetűen negatív reakciójára. Az tény és való, hogy a boostolás rendszere létezik más felületeken, de a Twitch esetében a kulturális ellenész nagyon erős lesz.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)