Hirdetés

Egyre több streamer érzi úgy, hogy nem éri meg Twitchen a népszerűségért hajtani

|

Mentálisan, lelkileg és fizikailag is megterhelő számukra, hogy muszáj folyamatosan tartalmat gyártaniuk, különben hamar követőket veszíthetnek.

Hirdetés

Influencernek, streamernek lenni munka, ráadásul nem is egyszerű - ellentétben azzal, amit sokan gondolnak, a tartalomgyártók élete nem csak szórakozás, hiszen a követőket meg kell tartani, posztolni, közvetíteni kell, akármi is történik velük és bennük. Nem csak a rajongók részéről vannak elvárások, a platformok algoritmusai is kegyetlenek. Egyre többen nyílnak meg, mesélik el őszintén, mit élnek át, amikor nem fogott a kamera.

A közelmúltban például az egyik top 100-as női Twitch streamer, Amouranth fakadt ki, aki elmondta, abuzív házasságban élt, majd némi szünet után, férjétől megszabadulva tért vissza, és most már a saját tempójában közvetíthet, úgy, ahogy épp kedve tartja: sokkal kevesebb lett a medencés stream, és sokkal többet játszik. Egy másik toplistás női videós, Pokimane a nyáron vonult pihenőre.

Hirdetés

Az Every platformján elérhető Cybernaut írója, Fadeke Adegbuyi írt egy cikket, amiben összeszedte a hasonló eseteket a közelmúltból, rávilágítva arra, miért problémás a Twitch működése. Az 1,9 millió követővel bíró Sweet Anita, akit egyebek mellett Tourette-szindrómája miatt ismert meg a közönség, október végén elmondta, hogy autoimmun betegsége miatt nem tud rendesen enni, a bőre ég, emellett az édesanyja sincs jól, és ivott is a streamek előtt, hogy enyhítse a stresszt. Mi több, annyira félt attól, hogy szünetet tartson, hogy aznap is streamelt, amikor műtétje volt. Ezen a ponton látta be, hogy szünetre kell mennie, addig a streamelési kényszer eluralkodott rajta.

Pokimane ugyancsak arról számolt be, hogy óriási a videósokon a nyomás, követni kell minden trendet, többet kell közvetíteniük, mint mások, kénytelenek folyamatosan az élvonalban maradni, mert hamar összeomolhat minden körülöttük. Már egy hét kihagyás is súlyos hatással lehet a nézőszámra. Gyakori a kiégés nem csak a Twitchen, de TikTokon és YouTube-on is: aki nem gyárt elég tartalmat, nem követi a trendeket, egyszerűen nem lehet sikeres, vagy az algoritmus csinálja ki, vagy a követők szánják másra az idejüket inkább.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Bár a legnagyobbak lényegesen jobban keresnek, mint a kevesebb feliratkozóval rendelkezők (2021-ben a Twitch által kifizetett pénzek több mint felét a felső 1% kapta meg, és csak 5% tudott 1000 dollárnál többet összeszedni egy év alatt), rajtuk ugyanúgy nagy a nyomás. Ők is pillanatok alatt zuhanhatnak lejjebb, ha nem teljesítenek a platform elvárásainak megfelelően.

Ráadásul pusztán Twitch-streamerként nem lehet sikereket elérni, jelen kell lenni a lehető legtöbb felületen. Az élő közvetítésekre szakosodott oldal kéri a legnagyobb energiabefektetést - YouTube-ra rövidebb anyagok is elegendőek, amiket vághatnak alkalmazottak, nem kell feltétlenül a streamernek foglalkoznia ezzel. Folyamatosan termelik a bevételt a feltöltések, míg a Twitch kifejezetten az élő tartalmakra szakosodott, hirdetések csak az adások során jelennek meg és hoznak pénzt. A videósoknak adott közvetített óraszámot kell teljesíteniük, hogy érdemi bevételhez jussanak.

A cikk arra is kitér, hogy minél népszerűbb valaki, annál inkább átveszi az élete felett az irányítást a streamelés: a rajongók rendszerességet várnak el, folyamatos interakciót, és hamar lemorzsolódnak, ha valami nem tetszik nekik. Bizonyára senki számára nem meglepő, de a női videósok esetében jelentős visszaesés látható a feliratkozó- és nézőszámban azután, hogy kiderül, párkapcsolatban élnek, vagy férfival mutatkoznak az élő közvetítés során - aki felfedi, hogy nem szingli, súlyos következményekre számíthat, gyűlölködőket, rosszabb esetben zaklatókat szerezhet, akik vagy személyesen látogatják meg, vagy ráküldik a SWAT-ot

A megoldást a streamerek a Twitchről való leválásban látják, igyekeznek más platformokra gyártani, olyanokra, amik kisebb nyomást helyeznek rájuk. Ha YouTube-ra kitesznek egy videót, az akkor is "végzi a dolgát", ha nincsenek gépnél, a közösségi oldalak esetében pedig ugyanez a helyzet. Nem hagyják ott teljesen a streaming platformot, csak csökkentik az ott töltött órák számát, hogy kevésbé legyenek annak kiszolgáltatva. Ezt sem bírja mindenki, de a kiégést lassíthatja.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)