Hirdetés

Jövőre nem oszt videojátékos díjat a Writers Guild of America

|

Az írók amerikai szövetsége úgy döntött, hogy ideiglenesen felfüggeszti a videojátékos kategóriát, ráadásul egy igen furcsa érvre hivatkozva, amiről természetesen a szakmának is megvan a véleménye.

Hirdetés

Az utóbbi évtizedben hatalmas fejlődésen mentek keresztül a videojátékos narratívák mind a forgatőkönyvek színvonalát, mind pedig az előadásmódot tekintve, így semmi meglepő nincs abban, hogy egyre többen szeretnek meg egy játékot kizárólag a története miatt. Abban sincs újdonság, hogy a nagyobb videojátékos díjkiosztók már hosszú évekkel ezelőtt bevezettek erre vonatkozó kategóriákat, viszont most egy érdekes fordulat következett be ennek kapcsán.

Hirdetés

A Writers Guild of America, vagyis az Egyesült Államok íróinak szövetsége már legalább 10 éve díjaz videojátékokat, viszont most korábbi pletykákat követően hivatalosan is megerősítették, hogy jövőre felfüggesztik a játékoknak járó díjat, arra hivatkozva, hogy nincs elég hozzájuk kapcsolható alkotás:

"A 2020-as díjkiosztó során nem lesz videojátékos díj, de a kategóriát azonnal visszaállítjuk, amikor már úgy látjuk, hogy a WGA által lefedett játékok száma eléri a kritikus tömeget és a kategória ezáltal újra jeletőségteljessé válik."

Hogy ez az indoklás tényleg érthető legyen, ahhoz azt kell tudni, hogy a WGA csak olyan játékokat hajlandó jelölni, amelyeken a szervezet tagjai is dolgoztak, ami önmagában valahol érthető lenne, viszont a szakmában dolgozók szerint ez valójában nem más, mint egy olcsó toborzási csel.

Chet Faliszek (aki többek között a Portal és Half-Life játékok forgatókönyvén is dolgozott) a Twitteren osztotta meg saját tapasztalait a szervezettel kapcsolatban:

"Sosem csatlakoztam a WGA-hoz és soha nem is fogok. Tagnak kell lenned, hogy díjat nyerhess. Amikor megkértek minket, hogy csatlakozzunk, akkor fizethettünk a tagságért, de nem szavazhattunk, mert a mi munkánk nem minősül 'valódi írásnak', nem úgy, mint egy novella, amit majd 12-en fognak elolvasni egy magazinban."

Neil Druckmann szintén csalódottságal kommentálta a döntést, ami nem meglepő, hiszen 2014-ben nem más, mint a The Last of Us első része nyerte meg ezt a kategóriát:

"Nagyot csalódtam a WGA-ban, amiért eltávolították a videojátékos kategóriát. Egy eltévelyedett pofon az írók számára."

Elég elszomorító látni, hogy pont az írók szervezete az, aki nem ismeri el azt a hihetetlen mértékű fejlődést, amin a videojátékok keresztülmentek, mióta először megjelent a történetmesélés a médiumban. Szerencsére a többi hasonló díjkiosztó bizonyára továbbra is elismeri majd ezeket az eredményeket, de ettől függetlenül reméljük, hogy a Writers Guild of America is hamarosan belátja, hogy ez egy komoly visszalépés.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)