Hirdetés

A Vaják producere az amerikaiakat és a TikTokot okolja a leegyszerűsített sztori miatt

|

Tomek Baginski szerint ezért kellett így feldolgozniuk a könyvek cselekményét.

Hirdetés

Hogy Henry Cavill távozásával a földbe fog-e állni a Netflix The Witcher-sorozata, azt korai lenne megmondani (egyelőre még a 4. évad forgatása se fejeződött be, mivel el kellett csúsztatni a sztrájk miatt), az viszont biztos, hogy hiába ígérték azt a készítők, hogy méltó búcsút kap a színész, a visszajelzések és a kritikák alapján nem sikerült betartani, amiképpen azt sem, hogy a könyvek rajongói sokkal jobban értékelni fogják a 3. szezont, mivel igencsak megosztó lett a végeredmény. 

Hogy ez min múlott, azzal kapcsolatban megoszlanak a vélemények, viszont Tomek Baginski, a Vaják sorozat egyik executive producere beszélt egy lehetséges okról a lengyel Wyborczának adott interjújában, amelyet a The Witcher széria híreivel foglalkozó Redanian Intelligence fordított le. 

Hirdetés

Baginski megpróbálta megmagyarázni, hogy miért változtatták meg az Andrzej Sapkowski regények cselekményének elemeit. A producer szerint sok minden történik a színfalak mögött, például hirtelen át kell írni a forgatókönyvet, ha az egyik szereplő megbetegszik, hogy másnap lehessen forgatni, mert ez nem olyan dolog, ami miatt az egész produkció leállhat. Úgy hiszi, hogy sok érthető oka van annak, hogy miért születnek ellentmondásos döntések, de a nézőnek nincs meg a kontextus, így néha fáj, ha valami nem úgy történt vagy jobb volt a könyvben. A példák között felhozta a nyugati közönséget is, amiképpen visszagondolt egy korábbi tervére, a Hardkor 44 című projektre, amely a Varsói felkeléssel foglalkozott volna, amit végül nem sikerült megvalósítania: 

"Megpróbáltam elmagyarázni: Németország ellen volt egy felkelés, de az oroszok a folyó túloldalán voltak, és a német oldalon magyar vagy ukrán katonák is voltak. Az amerikaiak számára ez teljesen érthetetlen volt, túl bonyolult, mert ők más történelmi környezetben nőttek fel, ahol minden egyértelmű volt: Amerika mindig jó, a többiek a rosszfiúk. És nincsenek bonyodalmak".

Baginski szerint amikor egy sorozatot hatalmas tömegeknek készítenek, akik különböző tapasztalatokkal rendelkeznek, a világ különböző részeiről származnak és nagy részük amerikai, akkor ezeknek az egyszerűsítéseknek nemcsak értelme van, hanem szükségszerűek is.

"Fájdalmas számunkra, és számomra is, de a magasabb szintű árnyaltságnak és komplexitásnak kisebb lesz a hatósugara, nem fog eljutni az emberekhez. Néha talán túl messzire megy, de meg kell hoznunk ezeket a döntéseket, és el kell fogadnunk őket."

A producer tavaly is pedzegette már a dolgot, az Imponderabilia YouTube-csatornának nyilatkozva világított rá egy másik okra is, a közösségi médiára, azon belül is a TikTokra: 

"Amikor műsorokról van szó, minél fiatalabb a közönség, annál kevésbé fontos a cselekmény logikája. Csak a tiszta érzelmek számítanak. Az emocionális keverék. Ezek az emberek a TikTokon és a YouTube-on nőttek fel, videókról videókra ugrálnak."

Nektek mi a véleményetek az elhangzottakról?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)