Immáron biztos, hogy a Pókember: Nincs hazaút lett 2021 legjövedelmezőbb filmje, több mint egymilliárd dollárt hozva a Marvel és a Sony konyhájára. Az MCU harmadik önálló pókkalandja viszont nem csak a kasszáknál diadalmaskodott, hiszen a nézői értékelései is elsöprően pozitívak.
A The Hollywood Reporter nemrég a főszereplő Tom Hollanddel, a producer Amy Pascallal, a Sony-fejes Tom Rothmannel és a Marvel Studiost vezető Kevin Feige-vel beszélgetett el a filmről, utóbbi pedig részletesebben is kifejtette, hogy szerinte miben rejlik a bankrobbantás titka.
A csoportos interjúban többek között arról volt szó, hogy a Pókember: Nincs hazaútnak lehet-e esélye a legjobb filmnek járó Oscar-díjra, amivel még sosem tüntettek ki szuperhősös alkotást. Feige ennek kapcsán mondta el, hogy a különleges képességekkel megáldott igazságosztókat sokan egyfajta "cheat kódnak" tartják a sikerhez:
"Ez nem így van. Nem a jelmez a titok nyitja. A titok az, hogy vannak olyan művészeink, történetmesélőink és mesterembereink, akik el tudják vinni a közönséget egy utazásra. És amikor ezt a kritikusok és a nézők is elismerik, akkor úgy érzem, hogy érdemes arról beszélni, hogy az Akadémia is elismerje. És azt hiszem, erről még fogunk is beszélni a következő hetek során."
Feige azt reméli, hogy az Akadémiát (a Filmművészeti és Filmtudományi Akadémiát, amely az Oscar-díj odaítéléséért felel) elgondolkodtatja majd az a művészeti megvalósítás és történetmesélés, ami egy ilyen széles közönséget képes érzelmileg összekötni.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Az MCU első embere világos üzenet fogalmazott meg ennek kapcsán:
"Jó dolog, amikor az emberek felállnak a moziban, és éljeneznek. Jó dolog, amikor törölgetik a könnyeiket, mert visszagondolnak az elmúlt 20 év mozilátogatására, és arra, hogy az mit jelentett nekik. Számomra ez egy nagyon jó dolog - ez az, amelynek az elismerésére annak idején létrehozták az Akadémiát."
Mindenki döntse el maga, hogy egyetért-e vele, az viszont biztos, hogy az ezredforduló után berobbant képregényfilmes láz valóban kitermelt egy sor produkciót, melyek a kritikusoknál és a közönségnél is hatalmasat zakóztak, bizonyítva, hogy a jelmez tényleg nem garantálja a sikert.