Hirdetés

Valójában mennyi kárt okoznak a kalózok?

|

Érdekes dolgot vetett fel egy névtelen olvasó, miszerint a kiadók egy kicsit ferdítenek a kalózkodás okozta károk ügyében.

Hirdetés

Az itt olvasható eszmefuttatás egy magát megnevezni nem kívánó blogger tollából származik. Mostanság ugyebár tele a net a kiadók sirámaival, hogy a kalózkodás súlyos dollármilliókba kerül neki, és a forgalomban lévő játékok 80-90 százaléka kalózverzió. Igen ám, csakhogy ez minden valószínűség szerint nem igaz.

Hogy miért is? Vegyük például az iPhone témát. Legutóbb az egyik fejlesztő elkeseredetten jelentette ki, hogy játékukat 80 százalékban kalózverzióként használják. Kalózverzió viszont csak feltört telefonon fut. Márpedig a feltört iPhone-ok száma maximum 10 százalék. Akkor hogy is van ez? A blogger véleménye szerint az a jelenség oka, hogy a kalóz - mivel neki ingyen van - sokkal több játékot tölt le, mint egy átlagos vásárló, aki mérlegel, és csak arra ad ki pénzt, ami tuti tetszik is neki. Hibás tehát az elmélet, ha az arra alapul, hányszor töltöttek le valamit illegálisan. Bár a blogger csak az iPhone piacról beszélt alapvetően, talán hasonló a helyzet a PC-s piacon is, bár az is tény, hogy PC-n jóval könnyebb a kalózverziókat működésre bírni. Alant lehet kommentben kifejteni, vajon a kiadók siráma jogos-e, vagy inkább csináljanak olyan játékokat amikért szívesen fizet az ember, vagy ez egy farkába harapó kígyó helyzet, aminek nincs megoldása.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)