Hirdetés

rFactor a neten - Interjú

|

Forma-1? Nascar? Nincs, ami ne állna mod-unkban… A SiMCO egyik vezetőjével, Bende Imrével (Emerico) beszélgettünk.

Hirdetés

Az autós játékok szerelmeseinek nem kell bemutatnom az rFactort. A szimulátorhoz számos színvonalas kiegészítés készült. A játékprogram tulajdonképpen csak egy keretet biztosít az ügyes kezű modder csapatok számára, akik élnek a lehetőséggel, és napjainkban már mindenféle versenysorozat letölthető. Az igazi élményt azonban maga az online játék nyújtja, ahol valódi hús-vér ellenfelekkel küzdhetünk a minél jobb eredmények elérése érdekében. Hazánkban is létezik szervezett körülmények között zajló versengés. A téma után érdeklődők kedvéért megkerestük a SiMCO (www.simcompany.net) egyik vezető tagját, Bende Imrét, akit a virtuális versenypályákon Emerico néven lelhetünk fel.

Andy Soucek mQben s a jtkbanSebastian Buemi autja

Ha emlékezetem nem csal, akkor még a GP4-es időkből ismerjük egymást, sőt akkoriban még egy közös bajnokságot is üzemeltettünk. Honnan jött az autó-szimulátorok iránti vonzódás?

Igen, jól emlékszel, 2001-2002 tájékán egy kezdetleges GP4 hotlap bajnokságot csináltunk, ami elég népszerű volt. Mindig is szimulátoroztam, de mivel nem vagyok kiemelkedő tehetség, inkább a háttér felé vettem az irányt. Előbb ligaüzemeltetéssel foglalkoztam, manapság pedig egy modder csapatot irányítgatok. A munkám során beszerzem a szükséges adatokat, kapcsolatot tartok csapatokkal, mérnökökkel, promóterekkel és menedzserekkel, valamint felelek a grafikai munkákért. Autófestések, weboldal, promóció és a többi az én területem.

Tavaly én is részt vettem a Virtual SimRacing (www.vsr.hu) berkein belül szervezett GP2-es bajnokságban. Akkor egy általad alapított kiegészítéssel játszottunk, most pedig jön az új. Miért volt szükség saját modra? Hogyan áll ez a fejlesztés?

Amivel versenyeztél, az egy másik csapat munkája volt. Ahhoz én személyre szabott skineket készítettem. Tavaly bejelentették, hogy a GP2 új kocsikat kap a Dallarától. Ekkor már agyaltam rajta, hogy kellene egy ilyen mod, igaz nem sokat tudtam a moddolós dolgokról. A munkahelyemen van egy 3D modellezőm, ezzel készítettem egy kezdetleges kocsit és felraktam az rFactorcentralra. Beírtam, hogy készül a mod, ami hatalmas kamu volt, hisz egyedül eddig jutottam el.  Hihetetlen lavina indult el, sorra irkáltak be a srácok, hogy mikorra készül el, és ami ennél is fontosabb: két valódi csapat is megkeresett, hogy segítenek nekem, és nagyon várják a folytatást. Így kezdődött. Keresnem kellett embert, aki vállalta a kocsi elkészítését, valamint a fizikai modellhez is szükségem volt szakemberre. A szerencse mellém szegődött, hisz olyan társakra akadtam, akik világszínvonalon dolgoznak. Sompir készítette a kocsit, Ninja és Ingy az autó fizikáját, én pedig a skinezést. Mellettük természetesen a csapatnak sok más segítője is van. Ezek a nevek a „szakmában" eleve jól csengenek, így büszke vagyok rá, hogy velük dolgozhatok.

Miért jók ezek a bajnokságok, mi a legnagyobb vonzerő egy online versenyben?

Nemcsak a versenyek különlegesek egy online ligában, hanem a közösség kialakulása is. Ismerjük egymást, tudjuk, ki hogyan viselkedik a pályán, kivel lehet szépen autózgatni, és kire kell vigyázni, mert mindig galiba van körülötte. Egy MI úgy viselkedik, ahogy programozták, egy élő ember viszont kiszámíthatatlan, és ezáltal izgalmasabb a verseny. Részemről a legnagyobb vonzerő, hogy tanulhatsz az ügyesebb pilótáktól, megbeszélheted a futam után a részleteket, és nem azzal ér véget a verseny, hogy kikapcsolod a géped.

Miért pont az rFactor?

Ez egy kötelező állomás, mivel 2002 óta nincs szimulátor PC-re, amelyen F1-es autókkal versenyezhetnénk. Az rFactor olyan szimulátor, ami valójában egy váz, és ebbe töltheted be a több száz elkészült mod bármelyikét. Egyik nap F1-es autóval versenyezhetsz, másnap Nascar pályákon száguldozhatsz, vagy akár fűnyírót is vezethetsz. Csupán a képzelet szab határt, meg persze az, hogy az elvetemült modder csapatok milyen kiegészítőt készítenek. Remélem a hamarosan megjelenő rFactor folytatásban meghagyják ezt a lehetőséget nekünk.

Csak libasorban, gyerekek!Vitaly Petrov a valsgban s a jtkban

Jelenleg mennyi bajnokságot szervezel, illetve mennyiben játszol? Mennyi idődbe kerül mindez?

2005 óta vagyok a VSR tagja és egyben egyik vezetője. Ez egy önjáró liga, tudtommal a legnagyobb hazai létszámmal. A modder csapatom pont a napokban olvadt egybe a T.D. Team ligával, így a SiMCO nemcsak modkészítéssel, hanem bajnokságokkal is foglalkozik. Ninja a társam, aki kedden és csütörtökön adminol futamokat, én pedig kéthetente hétfőn vagyok admin, ilyenkor rajthoz is állok. Kb. heti 2-3 futamon indulok. A mod készítése során van, hogy egy fejlesztésre heteket várok, és csak azután jön az én részem. Napokig dolgozok vele, majd ismét szünet. Kicsit hektikus, nem tudom megmondani, mennyi időm megy el rá. A feleségem toleráns a hülyeségeim iránt, bár voltak ebből feszültségek is. Viszont ha jól osztom be az időm, és tudok vele is foglalkozni, akkor nincs gond. Persze nem mindig sikerül.

Hogyan készülsz egy versenyre? Mennyi gyakorlás szükséges?

Ahogy említettem, sajnos nem vagyok kiemelkedő tehetség, erre régebben ráébredtem. Ezért ha kiemelkedőt akarok nyújtani, extrém mennyiségű gyakorlásra van szükségem. Ezt nem engedhetem meg magamnak. Úgy készülök, hogy megtanulom a pályát (ha még nem ismerem), majd megvizsgálom a boxkiállás idejét, kerékkopást, stb. Aztán elkezdek versenyszimulációt futni. A beállításokat folyamatosan változtatom magamra, amíg elégedett nem leszek. Utána kiürítem a tankot, átállítom a kocsit és az időmérésre gyakorolok. Ez többnyire a középmezőnyre elegendő. A legjobbak máshogy „dolgoznak", és napi 2-3 órát is gyakorolnak. Viszont akad olyan is, aki csak „beül" a kocsiba és gyors.


Mi lesz a következő fejlesztés?

A GP2 2008 mod befejezésénél tartunk. Éppen az előbb néztem meg a Lehel (Lehel3D) által készített intrót, ami szintén világszínvonalú és teljesen letaglózott. A következő kiegészítés az lesz, amihez a legtöbb infót tudom megszerezni. Az oldalunkon ezt naprakészen lehet követni. Annyit elárulok, hogy jelenleg 6 modon dolgozunk. Ötletem rengeteg van, de meg kell várnunk, hogy az rFactor folytatása hogy sikerül.

Milyen tanácsot adnál azoknak, akik még csak most ismerkednek a realisztikus szimulátorok világával, és szívesen összemérnék tudásukat másokkal egy online bajnokságban?

A kezdő virtuális pilótáknak javaslom, hogy először tanulják meg az autóversenyzés szabályait. Minden jobb ligában van szabálykönyv, amelyet el kell olvasni versenyzés előtt. Az első versenyeken az legyen a legfontosabb, hogy eljuss a célig. Ha megvan, és stabilan befejezed a versenyeket, akkor már lehet a sebességgel foglalkozni. Amíg nem tudsz 1-1,5 órát végig koncentrálni, ne akarj gyors lenni. Ha gondod akad valamelyik versenyzőtársaddal, mielőtt nekiesel, próbálj gondolkodni. Sokszor kiderülhet, hogy valójában te voltál a hibás. Nem mindegy, milyen ligát választasz. Elég sok a lehetőség, F1-es ligából van a legtöbb. Én azokat kedvelem, ahol minden géposztály helyet kap.  Egy közepes minőségű kormány a fiatalok számára is megfizethető, így érdemes azzal kezdeni, majd fokozatosan előrelépni. Aki megteheti, vegyen drágábbat, de mindenképpen kormánnyal versenyezzen, hisz az az igazi!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)