5 dolog, amit jó, ha tudsz, mielőtt belevágsz a Marvel's Spider-Man 2-be

|

Ha ezeket a tanácsokat megfogadva kezdesz bele a játékba, talán még jobban fogod élvezni, mint egyébként.

A mai napon nagyon fontos döntést kell meghoznia a gamereknek, illetve leginkább azoknak, akik PlayStation 5-tel és Nintendo Switchcsel is rendelkeznek: ma jelent meg előbbire a Marvel's Spider-Man 2, utóbbira meg a Super Mario Bros. Wonder, és mindkettő kiváló lett. 

Aki esetleg inkább Pókemberként és nem vízvezeték-szerelőként ugrándozna, annak most segítünk egy kicsit néhány tippel, amik a játék során hozzájárulhatnak, hogy a lehető legjobb élményben lehessen része. Természetesen nyugodtan játszhatjátok a játékot úgy is, ahogy nektek kényelmes, elrontani végül is semmit nem lehet benne, és az összes képesség feloldható a maximális, 60-as szint elérésével, ám a képességpontok megfelelő elosztása és a tech-alkatrészek hasznos dolgokra költése gördülékenyebbé teheti a játékot.

Vess be mindent!

A Marvel's Spider-Man 2 harcrendszere fejlődött az előző játékéhoz képest, összetettebbé vált valamivel, és ehhez igazodva az Insomniac olykor szabályosan önti ránk az ellenfeleket - nehéz dolga lesz annak, aki pusztán a négyzet nyomogatásával próbál meg életben maradni. A kitérés nyilván alap, ahogy a háromszög használata is az ellenfelek rángatására, de még ez sem lesz elég a sikerhez. Harc közben mindig figyelj arra, hogy az erők és a kütyük mikor töltődnek fel, és használd őket bátran, illetve ha egy ellenfél közelről támad, a kitérés helyett a hárítás (L1) hatékonyabb lehet, visszalökheti a többieket is, sebzést okozhat, sebezhetővé teheti a célpontokat. Erőkből egy ponton túl összesen nyolc lesz elérhető, amik közül egyszerre négy használható karakterenként, bátran próbálgasd, neked melyik válik be jobban. Az L3+L3 lenyomásával aktiválható szuperképességet se feledd, sokszor megmenthet, de ennek töltődnie kell. A kütyüket szintén spameld nyugodtan, mintha nem lenne holnap, azok is újratöltődnek idővel, és szintén felgyorsíthatják, megkönnyíthetik a küzdelmeket.

Fontos a mozgás!

A Marvel's Spider-Man 2 nagyjából 30 órás játékideje alatt rengeteget kell hálóhintázni, repkedni, közlekedni New Yorkban (utóbbi izgalmas újítás, ügyességi feladatok is kapcsolódnak hozzá). Ez alapjáraton is gördülékeny, de még gyorsabban juthatsz el A-ból B-be, ha kifejezetten olyan képességeket oldasz fel, amik ezt segítik. Ezeket a két hős közös képességfáján találod meg: a csúzli kilövés eleve jár, és nagyobb lendületet ad, mintha csak felugranál vagy az L2+R2-vel odahúznád magad egy ponthoz és onnan rugaszkodnál el. A középső ágon haladva szerezheted meg a Spider-ugrást és a Spider-lökést, amikkel a levegőben gyorsíthatsz vagy ugorhatsz magasabbra. Ajánlott ezeket elsők között megszerezni.

A ruha technél található Utazó pont ugyancsak a közlekedést teszi gördülékenyebbé, és egy ponton feloldja, hogy a térkép mutassa a közelben lévő tech-ládákat, amik alkatrészeket rejtenek - ez a fejlődésedet is nagyban megkönnyítheti.

Fejleszd a ruha techet, ahogy csak tudod!

Míg a képességfákon leginkább új harci mozdulatok találhatók, vagy a már ismerteket tehetjük még jobbá, a jelmezek pedig semmilyen bónuszt nem adnak, az igazán hasznos dolgokat a ruha technél lelhetjük meg. Az imént említett Utazó mellett a többit is fontos felturbózni, amint csak lehet, elsősorban a Fókuszt, ami második szintjén egy extra fókuszsávot ad, így nem kell mérlegelnünk, hogy életerőt töltsünk-e újra, vagy kivégzést hajtsunk-e inkább végre ehelyett. Később egy harmadik sávot is kaphatunk, illetve a lopakodást preferálók is itt találnak nekik hasznos fejlesztéseket. A Sebzés és az Egészség esetében aránylag egyértelmű, melyik mit növel. Ja, és fontos: ahol két fejlesztés van egymás alatt, ott választani kell, hogy melyik legyen aktív.

Marko emlékeit Milesként gyűjtögesd

Ez is csak egy apró praktikus tanács, nem vezet eltérő végkimenetelhez, hogy melyik főszereplőt irányítod az egyes mellékküldetésekben, így ebben az esetben sem. A játék első percében kiderül, hogy Flint Marko, avagy Sandman felfordulást okozott, az ő "emlékei" pedig kristályok formájában szétszóródnak a városban. A kristályokat homokemberek védik, akiket persze Peter is szét tud rúgni, viszont Miles Venom-képességei (amiknek ugye a szimbiótához semmi köze, csak így hívják az elektromosságot használó mozdulatait) megszilárdítják őket, így egyetlen rúgással elintézhetők.

Ne aggódj, van értelme a szimbiótás képességeket fejleszteni!

Egy ponton úgy érezheted, hogy Peter a szimbótához kötődő képességeinek semmi haszna nem lesz a játék további részében. Anélkül, hogy bármi fontosat elspoilereznénk ennek kapcsán, csak annyit mondunk: nem vesznek kárba azok a pontok.

A Marvel's Spider-Man 2 mától elérhető, ha már kipróbáltád, és hasonló tippekkel szolgálnál másoknak, tedd meg kommentben, a haza fényre derül!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)