Hirdetés

Szavazz: te költesz pénzt DLC-kre és mikrotranzakciókra?

|

Ma már egyáltalán nem is jelenik meg játék fizetős tartalom nélkül, azonban míg ezek néhány esetben nagyon megérik az árukat, máskor kifejezetten drágák, miközben ingyen kellett volna megkapnunk őket.

Hirdetés

Lehet őket szeretni vagy gyűlölni, de a mikrotranzakciók és különböző DLC-k bizony az életünk szerves részeit képezik, és a piac jelenlegi állása szerint még hosszú évekig nem is mennek sehová. Ma már nemcsak a free-to-play címekben, hanem a legtöbb teljes árú AAA játékban van lehetőségünk arra, hogy költsük a nehezen megszerzett uzsonnapénzt, sőt, néhány esetben akár az eredeti ár dupláját is le kell tennünk az asztalra, hogy teljesértékű játékot kapjunk (gondolunk itt a Star Wars: Battlefrontra például).

Az NPD Group az Egyesült Államokban végzett egy felmérést a közelmúltban, amelyben a játékosok és a fizetős tartalmak viszonyát vizsgálták. A kutatásban részt vevő közel 9000, 13-54 év közötti válaszadó 28%-a vásárolt valamilyen extra tartalmat az elmúlt három hónapban, közülük is főleg a férfiak és a fiatalabb korosztály. A kutatásból az is kiderült, hogy az emberek szívesebben költenek mikrotranzakciókra, mint DLC-kre.

A válaszadók nagy része elsősorban virtuális valutával szereti feloldani az extra tartalmakat, 78%-uk azonban hajlandó lenne fizetni fegyverekért, power-upokért és hasonló extrákért. Nyilvánvalóan a pénzköltésnél fontos szerepet játszik, hogy mekkora összegről van szó, illetve hogy mennyire élvezik az adott játékot: a válaszadók 77%-a örül neki, hogy a mikrotranzakciók kibővítik a lehetőségeket, 68% viszont úgy gondolja, hogy a pay-to-win megoldások nem kifejezetten szerencsések.

A  kutatást végző csoport szerint a mikrotranzakciókkal és DLC-kel kapcsolatos költések jelenleg nem lépik túl az egészséges értékhatárt, de fontos, hogy a kiadók és fejlesztők a jövőben is fontosnak tartsák, hogy anélkül bővítsék a felhasználók lehetőségeit, hogy veszélyeztetnék a tartalom valódi értékét és megítélését. Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)