Hirdetés

Egy stúdió szerint játékot nem lehet kizárólag AI-jal fejleszteni, mert nem tudja pótolni az emberi tehetséget

|

A Keywords Studios nem feltételez, tapasztalatból beszél.

Hirdetés

A mesterséges intelligenciás szolgáltatásoknak már most is jelentős hatása van a társadalmunkra, hiszen az élet minden területén felbukkantak, a jövőben pedig még komolyabb mértékben fog támaszkodni rájuk az emberiség, sőt előbb-utóbb megkerülhetetlenek lesznek. Többek között a játékfejlesztésben is, ugyanis az egyre hosszabb ideig készített AAA-kategóriás alkotások esetében ez jelentheti a kulcsot a fejlesztési idő lerövidítéséhez. Jelenleg azonban még azon is fel van háborodva a játékosközösség, ha felmerül egy csapattal kapcsolatban, hogy AI segítségét is igénybe vette.

Muszáj lesz keretek közé szorítani a használatát, ahogyan azt az AI-hangok videojátékokban való használatával kapcsolatban is tették, de egy fejlesztőcsapat beszámolója alapján a mesterséges intelligencia amúgy sem válthatná fel teljes egészében a hús-vér munkatársakat. 

Hirdetés

A Game Developer beszámolója alapján a Keywords Studios a legutóbbi pénzügyi jelentésében elmondta, hogy megpróbált egy 2D-s videojátékot létrehozni kizárólag generatív AI segítségével. A kísérlet hat hónapig tartott, és rávilágított arra, hogy milyen területeken tud besegíteni a játékfejlesztési folyamatokba a mesterséges intelligencia, és hol van komoly lemaradásban.

A Keywords szerint az AI több mint 400 eszközt azonosított, értékelt, és felhasználta a legnagyobb potenciállal rendelkezőket, de végül a projekt részeként hét különböző játékfejlesztő stúdióból származó erőforrásokat kellett bevetni, mivel a mesterséges intelligencia nem tudta helyettesíteni az emberi tehetséget. A cég ezért a tapasztalatokra alapozva megállapította, hogy a játékfejlesztés nem működhet valódi emberek nélkül, és az AI csak egy újabb eszközként segíthet.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

"Az egyik legfontosabb tanulság az volt, hogy bár a generatív AI egyszerűsíthet vagy felgyorsíthat bizonyos műveleteket, a legjobb eredményeket és a szükséges minőséget csak a területük szakértői érhetik el, akik az AI-t új, hatékony eszközként használják a kreatív alkotói folyamat során."

Mivel egy kutatási projekt volt csak, ezért a Keywords nem adja ki nyilvánosan az említett 2D-s játékot, több információt nem is árult el róla. Az viszont biztos, hogy a stúdió nem ma kezdte az ipart, hiszen olyan videojátékok megvalósításából vette ki a részét, mint a Baldur's Gate 3, a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vagy az Alan Wake 2, szóval érdemes odafigyelni a szavaira. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)