Hirdetés

Nagy a baj a Ubisoft háza táján, de még ennek ellenére is látni a fényt az alagút végén

|

Egyre mélyebb a gödör, de a jövőbeli megjelenések hátán talán még ebből is kimászhat a vállalat.

Hirdetés

Azért bőven érezhető volt az utóbbi években, hogy erős lejtmenetbe kezdett a Ubisoft: folyamatos csúszások, hátrahagyott projektek és a tömeges elbocsátások sem tettek túl jót a francia csapat renoméjának, amik idővel a vállalati kultúrára is átterjedtek.

Erről számolt be kedvenc iparági bennfentesünk, Tom Henderson is, aki kapcsolataira és forrásaira alapozva most rengeteg érdekes információt teregetett ki a Ubisoft háza tájáról, amik a belső problémák soraira világítottak rá. Helyet kaptak ezek között a közelmúltban megjelenő játékok számszerűsített teljesítményei, illetve a jövőbeli tervek is, így ezeket vesszük most szépen sorba az Insider Gaming cikke mentén haladva.

Hirdetés

A kreativitástól az NFT-kig és a free-to-play játékokig

Míg kezdetben a Ubisoftot egy kifejezetten újító, innovációra törekvő vállalatként ismertük meg, addig az utóbbi években ennek szöges ellentettjét láthattuk az üzletpolitikájuk mentén. A felfutó trendek hajszolása egy ponton odáig fajult, hogy a "Quartz" névre keresztelt projektjükkel még az NFT piacra is beszálltak volna, de elég beszédes azon tény is, miszerint csak 2021 és 2022 között egy tucat battle royale játék állt náluk fejlesztés alatt.

Emlékeztek még a Ghost Recon: Frontlinera, ami lényegében magán viselte a Ubisoft jelenlegi összes égető problémáját? A hosszas halasztása után, a túlnyomóan negatív kezdeti visszajelzések eredményeként, végül négy évnyi fejlesztés után törölték azt. Sőt, ugyanebben az időszakban négy másik, egyelőre még be nem jelentett játékot is töröltek, és akkor a Splinter Cell VR-ról és a Project Q-ról még nem is beszéltünk, amik szintén a kukában landoltak.

Az értesülések alapján a kiadó jelenlegi tervei elsősorban az élőszereplős és a Tarkov-szerű, kimenekítős-lövöldözős játékokra irányulnak. Az Insider Gaming értesülései alapján jelen pillanatban legalább három ilyen játék van készülőben a Ubisoftnál: az egyelőre megjelenési dátum nélküli The Division Heartland, a vélhetően 2025-ben megjelenő, Project Maverick munkacímen futó Far Cry spinoff, illetve egy teljesen új, második világháború idején játszódó lövölde, ami az előrejelzések alapján valamikor 2026-2027 környékén jelenhet majd meg.

Skull and Bones-szindróma

Sokak mostanra már szimplán csak mémként tekintenek a Skull and Bonesra, amit nem csak hogy hat évvel ezelőtt lepleztek le, és az értesülések szerint a 2013-as Assassin's Creed IV: Black Flag óta fejlesztik, megjelenését mostanáig már hatszor(!) tolták el. Ha ez nem lenne elég, a projekt folyamatosan égeti a Ubisoft pénzét, egyes becslések szerint már legalább 200 millió dollárt öltek bele, ami ezek után már kis híján lehetetlen, hogy megtérüljön. Sokat elmond még az is, hogy a cég is bukásra számít ezzel kapcsolatban.

A Skull and Bones sorozatos halasztása persze nem ok nélkül történt: Tom Henderson szerint elsősorban ez az irreális, teljesíthetetlen határidőknek és a kifejezetten rossz menedzsmentnek volt köszönhető. A játékkal kapcsolatos elképzelések folyamatosan változtak, ezek idővel pedig egy kifejezetten rossz munkahelyi légkört teremtettek, egyes fejlesztők azt sem tudták, hogy mi is pontosan a feladatuk, amikor beültek az irodába.

"Voltak napok, amikor csak ültem és YouTube-videókat néztem."

mondta egy korábbi alkalmazott, aki a projekten dolgozott.

És bárcsak a Skull and Bones lenne az egyetlen projekt, ami ilyen mértékű szervezetlenséggel küzd. Fájó pont, de nem mehetünk el szó nélkül a Beyond Good and Evil 2 mellett sem, ami közel 15 éve áll fejlesztés alatt, és még ennek ellenére is, Henderson szerint nagyon távol van attól, hogy megjelenjen. De nagyon hasonló a helyzet az Ubisoft San Francisco felügyelete alatt formálódó XDefiant-tel is, ami a belső késések miatt lényegében folyamatosan egy helyben toporog.

A türelem pedig egyre csak fogy

Az évek során ráadásul nem csak az alkalmazottak, de a játékosok szemében is egyre inkább lejjebb csúszott a vállalat, ami viszont most már a számok tükrében is megmutatkozik. Január elején például befutott a Prince of Persia: The Lost Crown, ami meglepően pozitív kritikai fogadtatásban részesült, összességében egy piszok élvezetes játékmenetet szállított, viszont ennek ellenére, mégsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Jelen cikk írásának pillanatában nagyjából 300 ezer embert vonzott be Sargon kalandja, ami így nagyjából 15 millió dollárt hozott a konyhára.

Ott volt aztán még tavaly decemberben az Avatar: Frontiers of Pandora, melynek világába mostanáig nagyjából 1,9 millió játékos merészkedett be, ami jelenlegi 113 millió dolláros bevételeivel messze elmarad a Massive korábbi számaitól. Egyedül a gyökerekhez visszatérő Assassin's Creed Mirage-nak sikerült érdemleges eredményeket felmutatnia, ez jelen pillanatban 5 millió játékosnál tart, ami számokban nagyjából 250 millió dolláros bevételt jelent.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Fény az alagút végén

És mindezek ellenére, a Ubisoft mégis az utóbbi idők egyik legígéretesebb felhozatalát tudhatja a magáénak. Amennyiben a tervek nem változnak, a Star Wars Outlaws valamikor még 2024 első felében fog megjelenni, míg a Codename Red munkacímen futó, feudális Japánban játszódó Assassin's Creed idén novemberben érkezhet, erről egyébként több részletet olvashattok itt.

A valamivel távolabbi időszakot illetően, 2025 és 2026 környékén egy új, fővonalas Ghost Recon (Project Over) játékra számíthatunk, illetve ott van még a két Far Cry-os (Maverick és a Blackbird) és Assassin's Creed-es projekt (Hexe és Invictus), no meg persze ne feledkezzünk meg a Splinter Cell remake-ről sem.

Persze eszük ágában nincs elengedni az aranytojást tojó tyúkjukat, úgyhogy a fentieken felül több, egyelőre még be nem jelentett Assassin's Creed játékra is számíthatunk, első körben például a Project Obsidian munkacím alatt futó Black Flag remake-re, aminek megjelenéséről egyelőre nem sokat tudni.

Szóval a lehetőségek adottak, innentől már csak élni kellene velük. Egy stratégiaváltás mindenképpen ráférne a vállalatra, ezen felül pedig a projektmenedzsment átszervezése, a munkahelyi légkör javítása is az elsődleges célok között kellene hogy szerepeljen, amikkel idővel megállítható lenne az erős lejtmenet. A közösség visszajelzései is erről árulkodnak: a már jól működő, korábban lefektetett alapokra építkező alkotások rendre megtérültek a vállalatnak, így érdemes lenne ezt a vonulatot is mérlegelniük.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)