Hirdetés

Rémisztrő trend: majdnem az összes kiadó szolgáltatásalapú játékon dolgozik

|

Egy friss kutatás szerint nagyon rá vannak pörögve a live service témára a stúdiók.

Hirdetés

A videojátékok közel 70 éves története során a "játék", mint fogalom többnyire egy egyszer kiadott terméket jelentett, amihez a későbbi évtizedekben legfeljebb külön megvásárolható utólagos kiegészítők, vagy kisebb hibajavítások érkeztek.

Az utóbbi években viszont rohamosan terjedni kezdett az úgynevezett live service megközelítés, amelyben a fejlesztők folyamatosan frissülő szolgáltatásként tekintenek a játékaikra, akár éveken át is bővítve őket - általában erős multiplayer fókusszal és az ehhez szükséges állandó online netkapcsolattal. A trendnek nem mindegyik játékos örül, de a jelek szerint a jövőben még nagyobb teret hódíthat magának.

A GamesIndustry.biz ugyanis nemrég egy olyan kutatásról számolt be, melynek eredménye szerint a stúdiók elsöprő többsége live service projektekben gondolkodik. A felmérést egy kifejezetten a játékiparra szakosodott tőkebefektetési társaság, a Griffin Gaming Partners hozta nyilvánosságra, világszerte 576 stúdiót faggatva ki a szolgáltatásalapú játékok kapcsán.

Hirdetés

Mint ebből kiderült, a szondázásba bevont csapatok 95%-a tart fenn live service címeket, vagy ilyeneken dolgozik. A válaszadók 66%-a emellett egyetértett abban, hogy az élő szolgáltatások szükségesek a játékok hosszú távú sikeréhez.

A jelentés ennek kapcsán megjegyzi, hogy egy hagyományos cím fejlesztése általában 2-3 évig tart, míg a szolgáltatásalapú projektek akár több mint 5 évre is leköthetik a készítőket. A fejlesztőkkel beszélgetve a Griffin azt is kiderítette, hogy a céljaikat tekintve a legtöbben annak örülnének, ha a jelenleginél is gyorsabban tudnák kiszórni a frissítéseket, kéthetente-havonta szolgálva új játékbeli tartalmakkal.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Azt viszont már mi tesszük hozzá, hogy a fentieket olvasva azoknak sem érdemes búsulni, akiket nem szólítanak meg a szolgáltatásalapú játékok, hiszen az elmúlt években több példát is láthattunk arra, hogy a megfelelő minőség esetén egy hagyományos címmel is lehet még bankot robbantani, elég csak az Elden Ringre, vagy éppen a tavaly megjelent Baldur's Gate-re gondolni, de példának hozhatjuk a konzolpiacot domináló Sonyt is, amely éppen kihátrálni látszik a live service-mániából.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)