Hirdetés

Tarol a PlayStation 5, és ehhez a Marvel's Spider-Man 2 rekordja sem kellett

|

Egyelőre úgy fest, hogy ebben a konzolgenerációban sincs mitől tartania a Sonynak.

Hirdetés

Eltelt egy újabb negyedév és mivel most már mindhárom konzolgyártó nyilvánosságra hozta az aktuális pénzügyi jelentését, képet kaptunk arról, hogy is áll pillanatnyilag a Nintendo, a PlayStation és az Xbox szénája. A pirosak változatlanul annyi Switchet adnak el, mintha vadonatúj konzol lenne, és emellett a játékaik is remekül fogynak, a zöldek az Xbox Series X és Series S eladásai tekintetében mostanság épp botladoznak, de a rekordokat döntögető Game Pass ezt ellensúlyozni tudja.

Ami a kékeket illeti, nekik sincs okuk panaszra, hiszen a nemrég megjelent Marvel's Spider-Man 2 lett a PlayStation történetének leggyorsabban fogyó játéka, emellett pedig a PlayStation 5 konzolból többet sikerült értékesíteni a tervezettnél.

Hirdetés

A Sony Interactive Entertainment és az Insomniac Games bejelentése szerint Peter Parker és Miles Morales közös kalandja világszerte ötmillió példányban talált gazdára október 30-áig. Ez a mennyiség az első 24 órában elért 2,5 milliós darabszámról ugrott a duplájára. A sikerben minden bizonnyal szerepet játszottak az előrendelések és a PS5-ös csomagajánlatok is, nem beszélve a kiváló kritikákról, és a karakter töretlen népszerűségéről. Összehasonlításképpen a Marvel's Spider-Manből annak idején 3,3 millió példány kelt el a megjelenést követő három nap alatt.

Eközben a szeptember 30-án zárult negyedévben 4,9 millió PS5-öt szállított a Sony a boltokba, 1,6 millióval többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban, így már 46,4 milliós összesítésnél jár. Ilyen tempóban simán túllépheti akár az 50 milliót is az értékesített konzolok száma az év végére, elvégre még csak most jön a black friday, majd pedig a karácsony.

Nőtt továbbá a PlayStation Network aktív havi felhasználóinak száma is, elérve a 107 milliót, ami 5 millióval magasabb az előző év azonos időszakánál. A PS5-ös és PS4-es játékszoftverek eladásai 67,6 milliónál álltak meg, ebből 4,7 millió volt saját fejlesztésű cím. Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy már PlayStationön is egyértelmű a digitális értékesítés dominanciája, a játékok 67%-át vásárolták így, ami 4%-os növekedést jelent. 

Mindezek következtében a Sony videojátékos részlegének negyedéves bevétele éves összehasonlításban 32%-kal 954,1 milliárd jenre (6,32 milliárd dollár) emelkedett, míg az operatív nyereség 48,9 milliárd jent tett ki, ami 16%-os növekedés. Igaz, ennél a 2019-es, 2020-as és 2021-es években magasabb volt.

Ezzel párhuzamosan a Sony továbbra is úgy számol, hogy a 2024. március 31-én lezáruló pénzügyi év során összesen 25 millió konzolt fog leszállítani, ebből az első félévben ugyan "csak" 8,2 millió teljesült, de az ünnepi szezon, valamint a frissített hardverkínálat hatására összejöhet ez a rekord is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)