Hirdetés

Tök jó, hogy vannak loot boxokra vonatkozó hirdetési előírások, csak senki nem tartja be ezeket

|

Egy friss kutatás szerint habár kötelező lenne, a legnagyobb játékkiadók nem figyelmeztetik a játékosokat a loot boxok veszélyeire.

Hirdetés

A játékkiadók- és fejlesztők sokáig élvezhették háborítatlanul a nyerőgépre hajazó, véletlenszerű jutalmakat kínáló loot box mechanika előnyeit, ám az utóbbi években a törvényhozóknak is szemet szúrt a jelenség káros volta, így már az EU tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó irányelve is előírja a randomizált fizetett tartalmakra való figyelmeztetést.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a forgalmazónak már a hirdetésekben is fel kellene hívnia a figyelmet arra, hogy egy játék loot boxokat tartalmaz, egy friss kutatás szerint azonban a kiadók nagy ívben tesznek erre a kötelezettségre.

A GamesIndustry.biz beszámolója szerint a téma szakértőjének számtó Leon Xiao egy kiterjedt kutatásban járt utána a kérdésnek, a Meta szárnyai alá tartozó közösségi oldalakon (Facebook, Instagram, Messenger) és a TikTokon is elemezve, hogy tartalmaznak-e a nyerődobozokra vonatkozó utalásokat az érintett platformokon futtatott videojátékos hirdetések. Az eredmény pedig lesújtó.

Hirdetés

A Metánál megvizsgált 188 hirdetés mindössze 11%-a árulta el, hogy a játékokban alkalmazáson belüli vásárlások (IAP) találhatók, a loot boxokra pedig még kevesebb, csupán 7%-nyi reklám figyelmeztetett.

Ami pedig még elszomorítóbbá teszi a képet, hogy mindössze egyetlen cím, az Elder Scrolls Online kampánya volt következetes, ami azt jelenti, hogy csak ennél a játéknál tartalmazta az összes futtatott hirdetés az IAP-okra és a loot boxokra vonatkozó utalásokat.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Xiao a TikTok esetében is hasonló következtetésekre jutott, ahol 100 vizsgált reklámból szintén csak 7%-nyi figyelmeztetett a loot boxokra. Az alkalmazáson belüli vásárlások kapcsán a kutató 130 hirdetést vett figyelembe, de csupán 6,7%-uk utalt az IAP-okra.

A vizsgálat úgy találta, hogy a nagyobb kiadók (pl. Activision Blizzard, Take-Two, Ubisoft) közül egyedül az Electronic Arts követte a figyelmeztetésre vonatkozó kötelezettséget, ám még ők is nehezen észrevehető, szinte olvashatatlan módon.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)