Hirdetés

Lecseréli a Steam a Greenlight rendszert, a fejlesztők nem örülnek

|

A Valve hamarosan lecseréli a Steam Greenlight rendszerét az új Steam Directre, de a fejlesztők nem örülnek a változásoknak.

Hirdetés

Amikor először megjelent a Steam Greenlight, gyakorlatilag mindenki egyetértett abban, hogy ez egy remek ötlet: a fejlesztők közzétehetik a játékaikat, a rajongók pedig eldönthetik, hogy játszanának-e vele vagy sem. Sajnos míg papíron ez remekül hangzik, a gyakorlatban olyan hatalmasra duzzadt a Steam felhasználóbázisa, hogy ez az egész rendszer kezelhetetlenné vált, így a Valve arra kényszerült, hogy megújítsa a rendszert, ezzel pedig természetesen megosztotta a közönséget.

Nemrég jelentette be a Valve, hogy a Steam Direct névre keresztelt új szolgáltatás még idén le fogja cserélni a Greenlightot, ezzel együtt pedig a szolgáltatás üzleti modellje is egy kicsit meg fog változni. Gabe Newell szerint erre nem csak a rengeteg felhasználó és a nehéz szelektálhatóság miatt van szükség, hanem a kiszámíthatatlanság miatt is:

"Ha fejlesztőként fölteszek egy játékot, nem tudom, hogy mennyi idő múlva kap majd zöld utat. Nem tudom eldönteni, hogy ki tudom-e adni akkor, amikor szeretném, vagy hogy érdemes lenne-e elkezdenem promótálni a játékot. Ez a kiszámíthatatlanság megnehezíti a kis fejlesztőcsapatok életét."

Ez mind szép és jó, de az újítás ellen fellépő fejlesztőknek valójában nem is ezzel van a problémája, hanem azzal, hogy az új szolgáltatás lényegesen drágább lesz. Eddig ugye úgy működött az egész, hogy egy egyszeri 100 dolláros díj után bármennyi játékot beküldhetünk a rendszerbe, viszont az új verzió szerint minden egyes játéknál fizetnünk kell egy egyelőre meg nem határozott összeget. A Valve szerint az új összeg akár 5000 dollár is lehet, ami Robert Yang dizájner szerint katasztrófális ötlet:

"Egy ekkora díj gyakorlatilag kizárná az összes diákot, kis csapatot illetve az experimentális játékokkal kísérletezőket is. Az a kompromisszum pedig, hogy a Valve visszafizeti a pénzt azoknak, akik bejutottak a Steamre, nem feltétlenül fogja vonzóbbá tenni ezt a rizikót egy fejlesztőnek."

Sajnos valahol érthető, hogy a Valve szükségét látja egy ilyen bevezetésének, hiszen az utóbbi időben rengetegszer hallottunk arról, hogy sok fejlesztő ócska minőségű másolatokkal árasztja el a rendszert a könnyű bevétel érdekében.

Persze az is érdekes kérdés, hogy hogyan tudnák objektíven eldönteni egy játékról, hogy jó-e vagy sem?

Elvégre ez valamilyen szinten ízlés kérdése is és technikailag nem illegális összevásárolt modellekből és hangokból játékot fejleszteni még akkor sem, ha az eredmény nem lesz éppen korszakalkotó. Viszont ugyanakkor ha minden egyes játék esetében aprólékosan próbáljuk megvizsgálni, hogy akkor most az etikai mérce melyik vége felé botladozik, akkor bizony hatalmas erőforrásokra lesz szükség és valójában akkor sem lesz mindenki elégedett a végeredménnyel.

Ti mit gondoltok? Létezhet egy ideális középút ennek megoldására?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)