Hirdetés

Crysis 3 teszt - a legszebb átlagos

|

Végre megérkezett a játékvilág szupermodellje és a GameStar el is vitte egy körre. Na de nem úgy.

Hirdetés

Tökéletes retró coca-cola test, vállra omló arany hajzuhatag, kacér, mélykék szempár. Feléd sétál. Hónapok óta vársz erre a randira. Mindjárt odaér. Zavartan egyik lábadról a másikra állsz és a begyakorolt mondatokat ismételgeted magadban. Ott áll előtted. Rád néz és szemeiben egy szebb jövő ígérete csillog, majd… a kedvenc körömlakkjáról és csillagjegyéről kezd beszélni.

Az asztal lefoglalva, a mozijegyeket már megvetted és egyébként is ott áll előtted a leggyönyörűbb nő, akit valaha láttál, úgyhogy csak megrántod a vállad és biztosítod róla, hogy te is osztod azt a tömegnézetet, miszerint a születési dátumod szorosan összefügg a személyiségeddel, és a halvány rózsaszín körömlakk valóban kiemeli a mélykék szemet. Ettől még ez egy jó este lehet. Még akkor is, ha a nemzetközi tapasztalatok rosszak ezen a téren...

Crysis 3 - a szépséggel nincs gond

A Crytek derék programozói bizony nagyon értenek a tálaláshoz, és ha a Crysis 3-at egy gáztűzhelyre írták volna meg, akkor is a legszebb FPS lenne a piacon és szívesen eltöltenék vele egy-két órát. Emlékszem még a Crysis első részére, ami 2007-ben térdre kényszerítette a vadonatúj PC-met (gondolom nem voltam egyedül), de egyben vissza is adta a hitemet a modern lövöldékben.

A második részből egyértelműen látszott, hogy a Crytek pöttyet csőbe húzta a PC-seket, hogy a sorozat beköltözhessen a konzolokra is. Rossz döntés volt, ezt ők is érezték, hiszen ha egyszer belekóstol valaki a szabadságba, attól nem ajánlatos csak úgy elvenni azt.

A Crysis 3 alapötlete remek volt: visszaadni a sandbox élményt a népnek, anélkül, hogy a gondosan felépített sci-fi történetbe belebúna’ a gyász (bajusszal lenne csak szebb ez a kifejezés) és mindezt rápakolni a CryEngine 3 vaskos hátára.

De akkor mi itt a probléma?

Hát, nem a környezet, az biztos. A nanokupola alá zárt New York Hét Csodája nagyon jól sikerült, a Crysis nagy nyitott területei és a Crysis 2 klausztrofóbikus sötét pályái váltakoznak és teszik változatossá a környezetet. Ahogy azt a Crytektől megszokhattuk, minden apró részlet remekül kidolgozott, hajlongnak a szélben a fűszálak, természetesen törik meg a fény és olyan gyönyörű a víz, hogy kedvem támadt pancsolni benne egyet – a játék már-már filmszerű élményt nyújt.

A Seven Wonders hátránya viszont az, hogy nem egy hatalmas homokozót kaptunk, amiben mehetünk ahova akarunk és püfölhetjük az ellent a körteformával, hanem több, kisebb-nagyobb sandboxot, ahol ugyan relatíve szabadok vagyunk, de a Far Cry 3 után azért érezzük a korlátait. A PC-s verziónál van egy-két kisebb szépséghiba és bug, amit már holnap egy patchel ki is javítanak a fejlesztők, úgyhogy erre nem is érdemes szót vesztegetni. Crysis 3 gépigény itt, ha valakit esetleg most kezd érdekelni.

És eljő a Prophet...

Visszatér Prophet is, aki igazából Alcatraz, de mégis inkább Prophet. Teccikérteni? Nem is kell. Ő egy csillagközi high-tech kezeslábasba öltözött szuperkatona, aki ebben a részben is felváltva harcol az ultragonosz CELL vállalat és a bolygónkat – valamiért – megtámadó Ceph-ek ellen. A rossz nyelvek szerint egy techdemót felesleges „barátból ellenség, ellenségből barát” szerű történeti elemekkel bonyolítani, ami nem feltétlenül igaz, viszont a Crysis 3-ban ebben a formában felesleges volt. Persze, azok, akik perverz élvezetet lelnek a Sci-fi Channel műsorában biztosan meg lesznek elégedve, viszont a három Rambo-klisékkel dobálózó papírvékony karakter sajnos nem tudta minden esetben átadni a történet hősies, hazafias és drámai mivoltát. Már ha volt ilyen egyáltalán.

De a sztori az nem is fontos most mellékes, mert a Crysis játékok úgyis a nanosuit köré épülnek. Ez a csodaruha hősünknek a többiekkel szemben már szinte igazságtalan előnyt ad, hiszen a Robotzsaru és a Ragadozó szerelemgyerekét nyilván még az iskolában sem sokat merték piszkálni. A nanoruha gyorsan merülő energiáját játék közben váltogathatjuk a pajzs és az álcázás között, és ha ettől még mindig nem éreznénk magunkat a tápláléklánc csúcsán, akkor ott van még a nanovision, amivel nem csak megjelölhetjük az ellenségeket, de random kütyüket is hackelgethetünk egy először érdekes, másodszorra felesleges, harmadszorra pedig idegesítő QTE-vel (quick time event).

Már az első pályán kapunk egy futurisztikus íjat, ami lényegében feleslegessé tesz minden más fegyvert, mert nem csak hogy láthatatlanul is lehet vele lövöldözni, de félreértett Robin Hoodként kúszni-mászni egyszerűen túl jó móka. Persze „minden energiát az első pajzsokra” felkiáltással neki lehet menni az ellennek bálnapénisz méretű alien flintákkal hadonászva, ez már az ember játékstílusától függ.

Sok kis Crysis 3 kis helyen is elfér

A többjátékos mód egy nagyon kellemes meglepetés volt. Akármennyire is hűségesen követi a jól kitaposott ösvényt, a nanosuit adta lehetőségek, főleg az álcázás, még a mezítlábas deathmatch-eket is kiemelkedően izgalmas harccá varázsolja. Nem is gondoltam volna, hogy a láthatatlanul, vagy éppen megerősített pajzzsal futkározó játékosok ennyire meg tudják keverni a szokásos receptet. A most debütáló Hunter mód is érdekes: egy folyamatosan láthatatlan csapat igyekszik becserkészni a többieket, és akit megölnek, az szépen átáll a vadászok csapatába és úgy folytatja a játékot. Nincsenek vesztesek, akit elsőnek kapnak el, az is szorgosan gyűjtögetheti tovább az XP-t, viszont a kör igazi nyertese az az a játékos, akinek sikerül életben maradnia a kör végéig. Itt is voltak optimalizálási problémák, de ezekre is nyomott már egy szépségtapaszt a Crytek, úgyhogy nagyon nincs miért aggódni.

És akkor mi lesz a csajjal?

Mindent összevetve a Crysis 3 egy jó kis casual lövölde, ezt már az előzetesünkél borítékoltuk. Sajnos a benne lévő potenciál kihasználatlanul maradt, viszont a sci-fi lövöldék szerelmesei meg lesznek elégedve és a többieknek is megérhet egy végigjátszást, mert bőven vannak jó pillanatok és a CryEngine-t bizony mindenkinek látnia kell. A sztori relatív érdektelensége, a mesterséges intelligencia bakijai és a sandbox élmény hiánya egy kicsit kesernyés ízt hagyott a számban, de a Crysis 3-mal eltöltött pár óra élvezetes volt és hozta azt, amit nem rajongóként a játéktól elvártam.    

Ebből nem lesz házasság, de a telefonszámát elmentettem.  

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)