Hirdetés

The Agency - előzetes

|

Egy titkosügynök élete tele van izgalommal: bombanők, drága autók, drága öltönyök, drága italok, állandó életveszély. Az Agency ebbe nyújt nekünk betekintést.

Hirdetés

MMO-kból láttunk már sokféle mutációt: standard fantasy, sci-fi, szuperhősös, verekedős, autós... titkosügynökökkel még nem találkozhattunk. És egy ilyen kiaknázatlan lehetőség nem maradhat...nos, kiaknázatlanul. A Sony azonban most betömi a hiányt, így hamarosan mi is rács mögé tehetünk gonosz milliárdosokat és felszámolhatunk politikai összeesküvéseket.

The Agency - 1. kp The Agency - 2. kp

A nevem Ügynök, Titkos Ügynök
A történet szerint a világ legjobb ügynökei két nagy csoportosulás valamelyikébe tartoznak. A UNITE (nem, sajnos nem a UNITY, a csodálatos Cate Archer munkahelye) egy igazi elit gyülekezet, csupa jófiúból: küzdenek a terrorizmus ellen, figyelnek a világ rendjére, átsegítik az idős néniket a zebrán. Ők eleganciával végzik a munkájukat, igyekeznek észrevétlenül be- és kiosonni a küldetések helyszínére, egyszóval a klasszikus James Bondos ügynökideált testesítik meg. A ParaGON már kevésbé makulátlan, bár ők sem rossz fiúk, egyszerűen csak sokkal amorálisabbak: a szervezet egy hatalmas magánhadsereg, mely annak dolgozik, aki megfizeti őket, a feladat mindegy. Stílusuk is hasonlóan "kifinomult", hajlamosabbak egy gépfegyverrel beugrani az ellenség közepébe és lekaszálni mindenkit, mint csendben megkerülni őket. Karakterünkkel a két szervezet valamelyikébe "születünk bele", hogy elkezdjük rongyosra keresni magunkat és/vagy megmenteni a világot.

The Agency - 3. kp The Agency - 4. kp

Ruha teszi az embert
Ügynökségünket kivéve azonban semmi más mellett nem kell elköteleznünk magunkat a játék elején. Nincsenek előre meghatározott kasztok, ehelyett a felszerelésünk dönti el a harci stílusunkat. Ha lopakodni kívánunk, ehhez illő ruhát aggatunk magunkra, ha meg inkább nyílt tűzharchoz fűlik a fogunk, akkor ennek megfelelően átöltözünk. Természetesen, ahogy haladunk előre a ranglétrán, és növekszik a megbecsülésünk és a szintünk, egyre változatosabb és hasznosabb cuccokhoz férhetünk hozzá. A küldetések teljesítéséért különböző segítőket is kapunk. Ezek az úgynevezett Operative-ok mind valamilyen speciális képességgel járulnak hozzá ténykedésünkhöz: adhatnak tippeket, fejlett járműveket, vagy akár küldetéseket is, ha éppen bajban vannak és segítséget kérnek. Az egyszerűség kedvéért mindegyiket egy-egy kártya jelképezi, melyet tetszésünk szerint elcserélhetünk vagy eladhatunk társainknak.

The Agency - 5. kp The Agency - 6. kp

Lövöldözés, kérem szépen, nem kockadobálás
Az Agency elsődlegesen egy shooter lesz, ahol kevesebb hangsúly van szintünkön és képességeinken, mint egy MMORPG-ben. A fejlesztők szavaival egy headshot az headshot, akárki kapja, és egy magas szintű játékos is ugyanúgy megfekszik tőle, mint egy zöldfülű újonc. Persze a tapasztalatnak azért vannak előnyei: mint fentebb is említettem, minél magasabb a szintünk, annál erősebb felszereléshez férhetünk hozzá. Így egy képzettebb ügynök több kezdőt is elintéz, mielőtt azok felülkerekednének rajta, de előbb-utóbb veszíteni fog, ha elegen támadnak rá.

Casino Royale
A "monoton" ügynökösködést számos minijáték dobja fel, melyek jellemzően beleillenek a játék légkörébe. Így akár komoly szerencsejáték függőséget is kialakíthatunk (mármint magunkban, nem a karakterünkben), mivel bármikor beülhetünk egy kaszinóba és elverhetjük gondos munkával megkeresett pénzünket. Ezek a minigame-ek néha a fő játékmenethez is kötődni fognak, például lesz olyan karakter, aki csak egy elismert pókerjátékossal hajlandó szóba állni.

The Agency - 7. kp The Agency - 8. kp

Spy vs. Spy
MMO-ként a játék legfontosabb eleme a többi játékossal való interakció (a második pedig a havi fix bevétel... vagy fordított a sorrend?), ebből a felhozatal a szokásos: csapatmunka, PvP, kereskedelem, guildek alapítása. Egy küldetésre alapból legfeljebb hárman mehetünk el (de akár egyedül is teljesíthetőek), ez a szám azonban nyolcra növekszik az úgynevezett "crossover" küldetések alatt, melyek nevéből arra következtetek, hogy a két ügynökség együttműködik rajtuk.
A PvP semmi kiemelkedőt nem ígér: a kompetitívebb játékosok egymásnak eshetnek, ha kedvük tartja, egyszerre akár 32-en is, hogy eldöntsék, ki a legvitézebb titkosügynök széles e világon.
A kereskedelem az Operative-okat jelképező kártyákra biztosan kiterjed, segítőinket úgy adhatjuk-vehetjük, cserélhetjük, ajándékozhatjuk, ahogy kedvünk tartja. Arról nem szól a fáma, hogy a felszerelésünket is eladhatjuk-e hasonló módon, bár vélhetően nem, hiszen ez a legfontosabb különbség egy képzett és egy kezdő ügynök között, olcsó dolog lenne ilyen egyszerűen megkerülni az egész fejlődést.
A guildeket itt ügynök hálózatok jelképezik, melyekhez egy bizonyos szint elérése után csatlakozhatunk, vagy akár újat is létrehozhatunk. A hálózatok saját küldetéseket is kapnak majd, melyekben vetélkedő csapatok küzdenek meg egy azonos cél teljesítéséért.

 

A játék szépen alakul, megjelenése valamikor 2008 végén - 2009 elején várható PC-re (hiszen MMO-ban még mindig ez a vezető platform) és Playstation 3-ra (és mivel Sony fejlesztésű játékról van szó, az X360-as verziót el is felejthetjük). Az elegáns kémkedésre vágyóknak tehát már nem kell sokat aludniuk, hamarosan megtapasztalhatják, milyen érzés a titkos összeesküvések felszámolása.

GameStar
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)