A mikrotranzakció nem egy újkeletű dolog, de kétségtelen, hogy 2017-re nagyon elszemtelenedett néhány kiadó, ezt pedig már nem nyelte le mindenki. Ugyanakkor az is látszik, hogy az emberek bizony hajlandóak fizetni a tartalomért, nem is keveset.
A SuperData elemzéséből derült ki, hogy a PC-s free-to-play játékok bevételei elképesztő ütemben nőnek, hiszen míg 2012-ben "csak" 11 milliárd dollárt költöttünk ezekbe a játékokban, 2017-re ez a szám 22 miliárdra nőtt. Ez idő alatt egyébként a teljes árú konzolos és PC-s játékok eladásaiból is több pénz ömlött a kasszába, 5 milliárd helyett most már több mint 8 milliárdot költünk, de a hozzáadott tartalomra, különböző DLC-kre is egyre többet szánnak a játékosok.
Az elemzők szerint az ipar tovább nő majd a következő években, egyre többen váltanak majd az egyszeri megjelenésekről a szolgáltatások irányába, így ezek a játékok termelik majd a legtöbb bevételt. Reméljük, hogy közben azért a játékosok érdekeit sem felejtik el teljesen.