Hirdetés

Rómaiak voltunk Artúr király udvarában - ilyen lesz a King Arthur: Legion IX

|

Kipróbáltuk a NeocoreGames műhelyében formálódó King Arthur: Knight's Tale spin-offot, és még a fejlesztőkhöz is volt néhány kérdésünk.

Hirdetés

Február elején budapesti stúdiójában látta vendégül a NeocoreGames a szaksajtó nemzetközi és hazai képviselőit, köztük a GS-sel. A meghívónak két apropója volt: egyrészt még a megjelenés előtt kipróbálhattuk a King Arthur: Knight's Tale konzolos változatát (itt találod a tesztünket), másfelől pedig belekóstolhattunk a csapat következő projektjébe, az önállóan futó, az alapjáték birtoklása és ismerete nélkül is tökéletesen élvezhető King Arthur: Legion IX-be.

Noha csupán az első küldetéseket játszhattuk végig, és ezekből értelemszerűen nem lehet még messzemenő következtetéseket levonni, így is világos képet alkothattunk arról, hogy több köti össze a két alkotást, mint amennyi elválasztja. Mindazonáltal a hasonlóságok mellett szemet szúrtak azok a különbségek is, amelyek játékélményre gyakorolt hatását botorság lenne alábecsülni és a szőnyeg alá söpörni.

Hirdetés

Ave Imperator, morituri te salutant!

Míg a Knight's Tale a felfoghatatlan förtelemmé változott Artúr király megállítása érdekében feltámasztott Sir Mordred szerepét szánta a nekünk, addig a Legion IX a címbéli 9. hispániai légió vezérének terheit helyezi a vállunkra. Gaius Julius Mento évszázadokon át kereste a Tartaroszból kivezető utat Septimus Sulla parancsára, ám ahelyett, hogy Itáliába tért volna vissza, maroknyi emberével Avalon mágikus szigetén kötött ki, félúton az élők világa és a holtak birodalma között. Másokat ez a felismerés talán végleg kétségbeesésbe taszítana, ám Mento azt teszi, ami egy tribunustól elvárható, mindkét kezébe gladiust ragad, hogy elvigye a civilizáció fényét a barbárok földjére, természetesen Róma dicsőségéért.

Azt hihetnénk, hogy élőholtak lévén Mento, Plutonius Nerva (Orcus papja), a kettejüket kísérő praetoriánus és a hozzájuk később csatlakozó Albinia Virgila (Vesta papnője) úgy hatolnak át a piktek pajzsfalán, mint kés a vajon, ám ez legfeljebb a kezdőknek szánt sztorimódra igaz, mi több, még keményebbnek is érződnek a küzdelmek a Knight's Tale összecsapásaihoz képest. Ezért aztán hamar megtapasztalja az ember, hogy amikor valaki elhullik a csapatából, a küzdelem végén egyetlen árva vitalitásponttal ugyan, de visszatér, és így nem kell a társaságát az adott küldetés befejezéséig nélkülözni.

Apropó küldetések, a struktúrájuk maradt a régi, azaz minden térképen kötelező és opcionális feladatok várnak. Az utóbbiak rendszerint értékes zsákmányt ígérnek, de azoknak a megszerzése mindig kockázatos, hiszen könnyen előfordulhat, hogy a döntő ütközetre egy már leharcolt csapattal kell kiállnunk. Éppen ezért működhet az a taktika, hogy előbb azokra a teendőkre fókuszálunk, amelyek a történetfonalak gombolyagját hivatottak előrébb gördíteni, és csak ezután megkeresni a még kinyitatlan ládákat, illetve teljesíteni a fakultatív feladatokat. Ha a későbbiekben is olyanokkal találkozunk majd, mint a Nova Róma romjai között vívott, különböző koreográfiákat követő, egyre nehezedő arénaharcok, akkor nem lesz okunk panaszra.

Roma aeterna

Szintén ismerős lehet a Knight's Tale-ből a központi város koncepciója, csak épp Camelot helyét Nova Róma veszi át. Itt élvezhetjük egyebek mellett a kovácsműhely (fegyver- és páncélfejlesztések), a kiképzőtábor (passzív bónuszok a hőseinknek), a bűvös torony (kereskedelem), a kerekasztal szerepét betöltő haditanács (moralitásalapú bónuszok és kiadható dekrétumok), valamint lárarium (újabb passzív bónuszok a hősök számára) nyújtotta előnyöket. Az utóbbi némi magyarázatra szolgál, ugyanis itt tároljuk a kalandjaink során összegyűjtött lár szobrokat, melyek egyedi képességekkel bírnak, egyszerre jutalmaznak és büntetnek, emiatt az aktiválásuk teljesen opcionális.

Ha már érintőlegesen szóba került a moralitás, akkor muszáj kitérnünk rá, hogy ezúttal csak egyetlen skálán méri a játék tetteinket, és annak függvényében leng ki az inga egyik vagy másik irányba, hogy Vesta, az otthon istennője, vagy Orcus, a holtak istene kedve szerint cselekszünk. Jutalmunk nem marad el, különféle globális hatásoknak, épületfejlesztéseknek, illetve dekrétumoknak örülhetünk, és mivel a választásunk nem befolyásolja, hogy mely hősök csatlakoznak hozzánk a történet során, talán dönteni is egyszerűbb.

A preview verzióval töltött idő alapján egy átvezetőkkel sűrűn megtűzdelt fókuszáltabb, áramvonalasabbra szabott játék képe kezd kirajzolódni, amely tizenöt, narratív keretbe ágyazott küldetéssel, leegyszerűsített birodalommenedzsmenttel, ám kőkemény, körökre osztott csatákkal vár a Knight's Tale rajongóin túl mindenkit, akit vonz a taktikai RPG-k, műfaja, a fantasy komorabb változata, az Artúr-mondakör, és végül, de nem utolsósorban a legendás légió eltűnésének misztikuma. A megdöbbentően olcsón, mindössze 20 euróért kínált King Arthur: Legion IX konkrét megjelenési dátumát még nem árulták el a fejlesztők, bár elvileg nincs már messze, de a többi kérdésünkre köntörfalazás nélkül válaszoltak.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Villáminterjú

GS: Miért döntöttetek úgy, hogy hogy az alapjátéktól leválasztott, önmagában is élvezhető alkotásként jelenjen meg a Legion IX?

NeocoreGames: A King Arthur: Legion IX ugyan kibővíti az előző játékunk, a King Arthur: Knight's Tale világát és helyszíneit, de nem szükséges azoknak ismerete, egy teljesen önálló történet lesz. Emellett szeretnénk új játékosokkal is megismertetni az általunk elképzelt és felépített Avalon sötét világát, úgyhogy végül inkább a stand-alone megjelenés mellett döntöttünk.

GS: Hogyhogy pont a legendás kilencedik légióra esett a választásotok? Hogyan kapcsolódnak a rómaiak a King Arthur: Knight's Tale-hez?

NG: A Knight's Tale az Artúr-mondakör egy olyan saját, Neocore-os változatán alapul, ahol Artúr király Britannia egy mitikus változata felett uralkodott, amelyben az Eboracum nevű római kolónia is jelen volt. Mivel a Knight's Tale Artúr király birodalmának túlvilágán játszódik, ami gyakorlatilag ennek a Britanniának a torz képe, csak idő kérdése volt, hogy mitikus rómaiak is megtalálják az utat a túlvilágra: és mi lehetne mitikusabb, mint a hírhedt IX. Légió, az a római légió, amely nyomtalanul eltűnt? Bizonyos értelemben Avalon lesz az a csatatér, ahol a rómaiak és az Artúr-legendák lényei végre leszámolhatnak egymással.

GS: Miből merítettetek ihletet a történet megírása során?

NG: Eboracum eredeti dark fantasy koncepcióját lazán Robert E. Howard, a Conan-történetek szerzőjének Bran Mak Morn című művei ihlették, amelyek a rómaiak által megszállt Britannia sötét korában játszódnak, ahol dekadens rómaiak, vad piktek és földalatti borzalmak vívják csatáikat. A tisztán fantasztikus források mellett Steven Saylor ókori Rómában játszódó történelmi regényei is nagy inspirációt jelentettek a római karakterek és az avaloni mindennapjaik megalkotása során.

GS: Mely játékmechanikákat dolgoztátok át akár a közösség visszajelzései miatt, akár azért, mert úgy éreztétek, hogy finomításra szorulnak, vagy módosítva jobban szolgálnák a Legion IX érdekeit?

NG: Van példa mindre a felsoroltak közül a változtatások terén. A King Arthur: Knight's Tale-hez képest megemeltük a party maximális létszámát. Az alapjátékban inkább a 4-5 fős csapat volt a jellemző, míg itt majd 5 és 6 fős csapattal ronthatunk neki az ellenfeleinknek. Ez a változtatás részben közösségi visszajelzések alapján történt, sokan nagyon szerették azokat a küldetéseket a Knight's Tale-ben, ahol 4 helyett 5 fős csapattal kellett taktikázni. De van olyan komolyabb módosítás is, ami jobban szolgálja a Legion IX érdekeit: az egyik, hogy a Knight's Tale-lel ellentétben hőseink a küldetések végén nem halhatnak meg véglegesen, ami teljesen új taktikák ajtaját nyitja ki majd a játékosok előtt. Emellett bővítettük a harci eszköztárat új skillekkel, sőt ultimate skillekkel és world abilitykkel, amik reményeink szerint elég látványosak és a nevükhöz méltóan hatásosak is lesznek.

GS: Ha jól tudom, konzolokra is ellátogat majd a Legion IX. Terveztek akár ebből, akár a Knight's Tale-ből dobozos kiadást?

NG: Jól tudod, a King Arthur: Knight's Tale konzolos verziói után a Legion IX-en van a fókusz, és minél előbb ki szeretnénk adni PS5-re és Xbox-ra is. Dobozos verziót egyelőre nem tervezünk egyik játékból sem.

GS: Milyen új tartalmakra, funkciókra számíthatnak a rajongók a megjelenést követően?

NG: A Legion IX-et is támogatni szeretnénk a megjelenést követően, de azt még korai megmondani, hogy komolyabb letölthető tartalom érkezik-e majd hozzá.

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)