Hirdetés

A Path of Exile 2 mégis külön játék lesz, és jó okkal

|

Az idei ExileConon a fejlesztők elmeséltek majdnem mindent, amit tudni lehet a folytatásról a megjelenése előtt.

Hirdetés

Már 2019 óta tudunk a Path of Exile 2 érkezéséről, de csak apróbb teasereket kaptunk a játékból, egészen mostanáig. A Grinding Gear Games végre elárult mindent, amire kíváncsiak voltunk, többek közt azt is, hogy mi lesz a sorsa az első Path of Exile-nak a folytatás megjelenése után.

Eredetileg az volt a terv, hogy hasonlóan az Overwatch 2-höz, a Path of Exile 2 "rátelepszik" majd az első részre valahogy úgy, mint egy nagy frissítés. A fejlesztők azóta meggondolták magukat, és idén tisztázták, hogy mégsem gyúrják egybe a két játékot.

Hirdetés

A Path of Exile 2 folyamatosan növekedett méretében, így már lehetetlen volt egyben tartani az egészet. A rendező, Jonathan Rogers elmondása szerint az egész egy folyamat volt:

"Abból az elképzelésből, hogy frissítsük a modelleket, az lett, hogy frissítsük az egész Act 1-et, amiből aztán az a kérdés következett, hogy miért is ne alakíthatnánk át a teljes gem-rendszert. Ennek a vége pedig az lett, hogy inkább csinálunk egy teljesen új játékot."

Időközben arra is ráeszméltek, hogy amennyiben rátelepszenek az első részre, úgy elpusztítanák azokat a dolgokat, amelyek miatt a közönség jelenleg nagyon élvezi a játékot. Előálltak hát egy új megoldással: a Path of Exile a második rész mellett fog létezni, és mindkét játék saját szezonokat fog kapni váltott sorrendben. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy PoE-rajongók kétszer annyi gyilkolnivalónak örülhetnek, a fejlesztők pedig szabadon formálhatják a PoE 2-t olyanra, amilyenre akarják.

Azt is megígérte a csapat, hogy a legtöbb mikrotranzakciós vásárlásunk mindkét játékra érvényes lesz. Kivételek persze előfordulhatnak, mivel ha például egy spéci vérmedve formát veszünk a PoE 2-es karakterünknek, az nyilván nem fogjuk tudni használni a PoE 1-ben, ahol nincs alakváltó kaszt.

A PoE 2-ben egyébként összesen egy tucatnyi játszható kaszt kap majd helyet. Az első rész karakterosztályai mind átkerülnek a folytatásba, és ott a Sorceress, a Monk, a Huntress, a Mercenary, a Warrior és a Druid csatlakoznak majd hozzájuk. Minden új kaszthoz három új ascendency is jár majd, és az új kasztképességeket egy új gem-rendszeren át élvezhetjük ki, melyek már nem kötődnek a felszerelésünkhöz. Az aktív képességeinket adó kövek saját felületet kapnak, amin keresztül összerakhatjuk majd kedvenc összeállításainkat és szabadon fejleszthetjük őket.

A sztori egyébként 20 évvel az első PoE eseményei után indul, és 6 fejezeten keresztül tart majd. Ha végeztünk a történettel, akkor egy pályákra osztott endgame és úgy 100 különböző boss vár minket egyedi mechanikákkal. Mindezeket az újdonságokat kipróbálhatjuk majd 2024. június 7-én, a zárt béta kezdetén. Az 1.0 megjelenési dátuma még nem ismert, de másfél évben belül nem számítanánk rá.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)