Hirdetés

Arcania: A Gothic Tale - A grafika bűvöletében

|

A Gothic sorozat következő tagja elnyerte végleges címét, s néhány újabb, csendéletnek beillő képpel lettünk gazdagabbak.

Hirdetés

Jelezve, hogy új korszak kezdődik a sorozat történetében, a JoWooD megváltoztatt a Gothic 4 címét. Az eredeti elképzelések szerint csak a Európán kívül kellett volna Arcania: A Gothic Tale címen keresni a negyedik epizódot, azonban a legújabb döntés szerint ez marad az egységes és immáron véglegesnek tekinthető elnevezés.
Eme keresztelő után vessétek szemeteket az alant látható friss tájképekre! Lehet kérem ámulni-bámulni. Sokat ígér mind a kiadó (JoWooD), mind a fejlesztő (Spellbound) a grafikát illetően. Lévén, szerepjátékról van szó, bízzunk benne, hogy nem csak a csomagolással kívánják eladni, s legalább ennyire ütős tartalmat kapunk.

Arcania: A Gothic Tale - 18. kp Arcania: A Gothic Tale - 17. kp



Egy kicsit vissza a grafikára...
Remélhetőleg BZ és Zero hamarosan mozgó képanyaggal tudja alátámasztani mindazt, amiről forrásaink ódákat zengenek. Arról, ahogy a monitoron kibontakozik a táj, mindenki csak szuperlatívuszokban beszélt. Az egekig magasztalták a lágy árnyékokat, amelyek nem csak a fény beesési szögének megfelelően vetülnek (az önárnyékolás itt már természetes), hanem a napszakot figyelembe véve változik a színük is. Így remekül tudják szimulálni az emberi szem tökéletlenségéből fakadó érzékcsalódást. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy alkonyatkor az árnyékok inkább kékes színben pompáznak.

Arcania: A Gothic Tale - 16. kp Arcania: A Gothic Tale - 15. kp



A legnagyobb sikert a dinamikus időjárás alkotta. Ha kitör a zivatar, percek alatt felázik a talaj, vendégmarasztaló sárban cuppognak a két-, négy-, vagy többlábúak, kocsikerekek, stb. Az ereszből csordogál a víz. Eresz híján egyszerűen lecsorog a háztető peremén. Tócsák keletkeznek a talajmélyedések helyén. Ha pedig végre kisüt a nap, akkor szép lassan minden felszárad.
Bemutatták még a harcrendszer egy aprócska szeletét, az íjászatot. Lemezpáncélba bújtatott hősünk (nem árulták el kilétét) célzás közben is lélegzik, s ilyenkor a célkereszt enyhén ugyan, de imbolyog. Célzáskor a kamera váll felől közelít a célpontra. A találattól függően (a program figyeli, hogy melyik testrészbe csapódik a nyílvessző) különféle animációk kíséretében leheli ki lelkét az ellenfél. Van, hogy a hátába kapott lövedéktől széttárt karral hull térdre, majd arccal előre a sárba borul, volt, hogy a nyakába fúródó lövedék tollas végét bámulta elszörnyedt ábrázattal, s fokozatosan üvegesedő tekintettel. Elvileg minden testtályékra más animációt írtak. Arra mondjuk kíváncsi lennék, mi történik az égő nyílvesszővel tomporon lőtt útonállóval. Világíthatna előttem az éjszakai úton.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)