Hirdetés

BioShock - Ahogyan sosem láthatjuk már...

|

Nem mindennapi gesztussal élt a napokban az Irrational Games.

Hirdetés

Mindenek előtt fiatalabbak kedvéért egy rövid töri óra. Ezek a kreatív elmék ajándékoztak meg minket anno (az utolérhetetlen Thief 1-2-t jegyző, 2000 végén a pénzéhes Eidos bűnéből jobb létre szenderült Looking Glass Studios-szal karöltve) a zseniális System Shock 2-vel.

Ennek egyenes ági szellemi örököse lett a BioShock. Továbbá a 2009/04-es GameStar teljes játékát (Freedom Force) is nekik köszönhetjük. Ők egyébként egy ideig egységesen 2K Marine néven futottak (pontosabban ez a csapat belőlük lett "kihasítva"), de szegény Illusion Softwors-szel (alias 2K Czech) ellentétben kiharcolták maguknak a borzalmas név-uniformizálás alóli kibúvót, s így ismét régi, eredeti nevüket (Irrational Games) viselhetik.
Az 2K Marine melletti törzsgárda pedig Ken Levine-nal az élen a BioShock 2007-es piacra dobása óta egy, a mai napig titokban tartott projekten dolgozik. Töri óra OFF, jöjjön hát a hír apropója.

A kivételesen koherens art-deco stílusa (és sok-sok minden más) miatt már-már művészi magasságokba szárnyaló BioShock univerzumáért rajongó játékosok tapsikolhatnak örömükben. Legalábbis azok, akik szeretnek néha a kulisszák mögé kukkantani. A fejlesztők ugyanis közkinccsé tették a 2007-ben megjelent underwater-shooter tervezési dokumentációjának egy
korai, 2002-es változatát. Illetve pontosítsunk, annak egy 9 oldalas kivonatát. A Take-Two által birtokolt stúdió hivatalos honlapján leshetitek meg az írást.

From the Vault - The Bioshock Pitch

Ennél már csak az lett volna szebb gesztus a fejlesztőktől, ha a S.T.A.L.K.E.R. mintájára egy korai béta-állapotban leledző, "ilyen lett volna" célzatú játszható BioShock-verzióval kedveskedtek volna, így 3 év távlatából.

Bár a játék fejlesztésének (állítólag elég nehéz természetű) kreatív igazgatója, Ken Levine nyilatkozataiban már korábban is ecsetelt néhány momentumot a fentiek kapcsán, de így, egy dokumentumba koncentrálva még nem jelent meg hivatalos info-gyűjtemény, mely a játék "ötlettől az aranylemezig" evolúcióját ilyen szemléletesen bemutatta volna.

Az anyag többek között rávilágít arra, hogy bár a játék koncepciójának "központi magja" végig adott volt, de a kiindulási tervektől a végső formáig elképesztően sok és jelentős fejlesztői változtatás történt. (Ez mindig így szokott lenni, de itt a szokásosnál is több / nagyobb átkozmetikázás és újrakezdés történt a játékmenetben és a feature-listában.)

Az eredeti BioShock-ban is lett volna multiplayer, egyfajta "történet alapú deathmatch", de végül kimaradt. A második részben a Digital Extremes már orvosolta ezt a hiányosságot, bár egy ennyire sztori-vezérelt, single játékélményre kihegyezett játéknál ez szerintem kicsit erőltetettnek hat (na még ezt is tuszkoljuk bele...), ráadásul kreatív energiát szív el a kampány fejlesztésétől.

Az eredeti történet is inkább egyfajta "vallási fanatizmus és aggasztó tudományos kísérletek" közti összefüggés okozta konfliktusra épített volna, s nem a végül is megismert óceán alatti, mesterségesen kreált (ideálisnak szánt, de végül pokollá vált) szociális miliőre. Azért a játékkal személyes kapcsolatot ápoló gamerek a sztoriban így is rengeteg tematikus egybeesésre bukkanhatnak.

Szerintetek a végeredményt látva megérte ez a sok csűrés-csavarás, vagy kár azért a sok menet közben kukában landolt ötletért? Ami engem illet, költői a kérdés, de talán létezik olyan létforma is, akinek nem jött be a BioShock...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)