Hirdetés

EA - ez történt a második negyedévben

|

A kiadó a várakozásokat túlteljesítve zárta a második pénzügyi negyedévet, és a next-genből befolyó bevételek csak most kezdenek majd áramlani. Turkáljunk egy kicsit az EA pénztárcájában.

Hirdetés

Az EA a szeptember 30-án záródó negyedévben 695 millió dolláros bevételt könyvelhetett el, amely ugyan alacsonyabb a tavaly ilyenkor bezsebelt 711 milliónál, de a next-gen átállás miatt nyilvánvaló volt, hogy kisebb eladásokat produkálnak majd a mindkét konzolcsaládra megjelenő címek, mint a Madden 25A dobozos eladások ugyan csak 223 milliót hoztak a konyhára az előző évi 365 helyett, a digitálisan értékesített játékokból származó bevétel 450 millióra nőtt a 2012-es 324-ről.

Andrew Wilson, az EA nemrégiben kinevezett vezérigazgatója úgy vélekedett, a remek második negyedévi teljesítmény a kiemelkedő játékoknak, növekvő digitális árusításnak és pénzügyi fegyelemnek köszönhető. A következő félévben is arra fognak összpontosítani, hogy fantasztikus játékok széles skálájával kápráztassák el a rajongókat attól függetlenül, hogy azok jelenlegi vagy next-gen kozolokat, PC-t vagy a mobil eszközöket preferálják-e.

Az EA Sports Ultimate Team család tagjai jóval az előző év fölött teljesítenek, ami jót tesz a digitális eladásoknak. A Plants vs Zombies 2-t az augusztusi megjelenés óta több mint 25 millióan próbálták ki, amely jócskán meghaladja az első rész teljesítményét, a Real Racing pedig 70 millió letöltés fölött jár, és átlagosan 18 millióan játszanak vele havonta.

Bírósági költségek

A kiadó ügyvédei nem kevés időt töltöttek tárgyalóteremben az elmúlt hónapok során, hiszen 2 nagyobb perrel is meg kellett küzdeniük. Egy - a kiadó által nem részletezett - perköltséget 27 millió dollárból tudtak fedezni, míg az egyetemi ligákat érintő licencdíjakra és bírósági költségekre 40 milliót kellett kicsengetniük. Különösen fájó lehet ez a kiadónak a már korábban említett - next-gen átállás okozta - bevételkiesés miatt, amit a Madden sorozat új tagja és a hozzá kapcsolódó perek hoztak a negyedév során.

Platformokra bontva

A legerősebb piacot még mindig a konzolok jelentik, innen 309 millió folyt be, ami 18%-kal kevesebb az egy évvel ezelőtti bevételnél. A legtöbbet idén is az Xbox 360-ra megjelent játékok termelték ki. Ezt a PC-s eladások követik 274 millióval, amelyek 28%-ot nőttek a 2012-es eredmény óta. A mobilpiacon nem történt változás a tavalyi évhez képest, bár a számok alulmúlják az előző negyedév teljesítményét. A kézikonzolokra fejlesztett alkalmazások termelte bevétel jelentősen csökkent.

Battlefield 4

Patrick Söderlund a DICE korábbi vezérigazgatója, jelenleg az EA Studio általános menedzsere azt nyilatkozta, a Battlefield 4 esetében nem isznak előre a medve bőrére, bár a játék nagyon pozitív értékeléseket kapott, és a kiadó is maximálisan elégedett a teljesítménnyel. A jelenlegi eladások elfogadhatóak, a next-gen előrendelések pedig nagyon biztatóak - tette hozzá Blake Jorgensen gazdasági igazgató.

Arra a kérdésre, hogy a Battlefieldből is terveznek-e évente újat megjelentetni, a kiadó nem adott egyértelmű választ. A lehetőség nem elképzelhetetlen, de szeretnék, ha a sorozat tagjai kiteljesedhetnének. Az esetleges kimaradás okozta űrt az évente újjászülető UFC, NBA Live, és a hozzájuk hasonló játékok tölthetik ki. A DICE-nál egyelőre élvezik a megjelenést, és természetesen gőzerővel dolgoznak többek közt az új Mirror's Edge-en.

Next-gen átállás

Wilson elismerte, hogy a munka oroszlánrésze még hátravan, hiszen az új konzolok megjelenésével rengeteget változik majd a piac. A Sony és a Microsoft visszajelzései, valamint az előrendelési adatok ismeretében úgy vélekedik, nagy a kereslet az új konzolok iránt, és elismerésre méltó, hogy a jelenlegi eszközöket sem hagyják a gyártók támogatás nélkül. A next-gen eladásokkal kapcsolatos előrejelzéseik visszafogottak, de a kiadó nyeregben érzi magát, és ha minden jól megy, a PS4 és Xbox One eladások együttesen meghaladják majd a 10 milliós példányszámot április végéig. Az EA 5 nagy játékot bocsát mostanság piacra, melyek első sorban ezekre a konzolokra érkeznek.

Arról, hogy mennyire lesz felkapott az új generáció, az EA-nél úgy vélekednek, hogy mivel pár éven belül rohamosan csökken majd ezen eszközök ára, jócskán megnövekszik a tulajdonosi kör. Emellett üdvözölték a Sony azon döntését, hogy a PS4 a PS3 megjelenési áránál olcsóbban kerül majd a polcokra, amely egy nagyon pozitív jövőképet vetít elénk. Ez az első alkalom, hogy 2 konzol egymáshoz ennyire közel jelenik meg, így valószínűleg korábban sosem látott eladásokat produkálnak majd a boltok.

Jövőkép

Wilson 3 fő irányvonalat jelölt ki az EA számára, amelyeket mindenképpen követni szeretne. Elsősorban prémium játékokkal és szolgáltatással kell megfelelni a vásárlóknak, hogy a kiadó és a játékosok közti kapcsolatot sikerüljön minél szorosabbra fűzni. Emellett elmondta, hogy az EA-t az ott dolgozó tehetségek tették naggyá, így a jövőben is törekedni fognak rá, hogy minél több tehetséges embert fogadjanak a köreikbe. Végül kiemelte, hogy a kiadó bevételeinek növelését a jövőben is szem előtt fogják tartani.

Jorgensen megemlítette, hogy a digitális eladásokból jócskán kivette a részét a FIFA Ultimate Team, a FIFA Online 3 és az Star Wars : The Old Republic is. A mobilos eladásokra nagy hatással volt a Japán mobilpiac gyengülése. A tájékoztató során többször szóba került a Titanfall, illetve az azt övező bejelentések. A kiadó szerint a Respawn remek munkát végzett a játékkal, rengeteg elismerés jár nekik. A játék megjelenését előzetesen is a tavaszi hónapokra tervezték, és több nagy next-gen játék csúszása miatt döntöttek a márciusi piacra dobás mellett. A játékosok és a befektetők is reménykednek benne, hogy nem kapkodták el a döntést, és a játék teljes pompájában látja majd meg a napvilágot. A PS rajongók nagy bánatára a játék kizárólag PC-n, Xbox 360-on és Xbox One-on lesz majd elérhető.

A next-gen roham lecsengése után természetesen a kiadó egyik legnagyobb aranybányájának új részét, a The Sims 4-et is piacra dobják, erre az előzetes tervek szerint március végén kerül sor.

Az EA a következő negyedéves bevételeit 775 millióra saccolja, az egész éves bevétel pedig - terveik szerint - eléri majd a 3,55 milliárd dollárt.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)