Hirdetés

Kiderült, PS5-ön vagy Xbox Series X-en szebb-e a GTA V

|

Több szempontból is megvizsgálták, hogyan teljesít a játék next-gen kiadása a rivális konzolokon.

Hirdetés

A játékosok túlnyomó többsége valószínűleg már annak örülne, ha a Grand Theft Auto VI-ban pörgethetné a küldetéseket, ám az élet nem ilyen kegyes, a 2022-es esztendő csak a közel 10 éves GTA V harmadik kiadását, a PlayStation 5-re és Xbox Series konzolokra szánt next-gen változatot hozta el nekünk.

Tapasztalataink szerint az újabb ráncfelvarrás sajnos korántsem hozott akkora előrelépést, mint a 2014-ben kiadott PC/PS4/Xbox One-változat, ám ettől függetlenül sokak számára lehet érdekes, hogy összemérve miként teljesít a Sony és a Microsoft legújabb konzoljain.

Hirdetés

Az Eurogamer egy átfogó tesztnek vetette alá a kérdést, ám azok kedvéért, akik gyorsan levonnák a konklúziót, előrebocsáthatjuk, hogy a portok egyike sem élvez egyértelmű előnyt a másikhoz képest, mindkét változatnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. A gyengébb Xbox Series S-t nem vizsgálták, az egy későbbi anyag tárgya lesz. Ezek tisztázásával pontokba szedve foglaljuk össze a lényeget:

  • Mindkét konzolon a Performance, Fidelity és Performance RT módok között választhatunk, az utóbbi sugárkövetéses árnyékokkal dobja fel a látványt, mindhárom támogatja a HDR-t.
  • Fidelity módban fixált 4K/30 fps-ben fut a játék, míg a teljesítményorientált üzemmódokban 1440p/60FPS-t kapunk.
  • A PS5-ös változat támogatja a DualSense kontroller kifinomult haptikus visszajelzéseit, ami az Xbox Series X-en értelemszerűen hiányzik.
  • Az SSD-nek köszönhetően mindkét konzolon jóval gyorsabb a betöltés, a gyorsutazás és a küldetések újrakezdése effektíve azonnal történik. A betöltési idők között nincs nagy különbség: az Eurogamer Trevor lakókocsiját hozza példának, ami a Series X-en 20,76 másodperc alatt jelenik meg, míg a PS5-ön 23,18 másodperc kell neki.
  • Az azonos időjárási és környezeti viszonyokkal induló küldetések alapján a két port pariban van a textúrák, a világítás, az effektek és a látótávolság terén, üzemmódoktól függően azonban akadnak kisebb-nagyobb eltérések.
  • A PS5 például az autók alatt, a növényzet körül és a karakterek lábainál is renderel árnyékokat, míg a Series X-ről ezek hiányoznak. A tesztelő szerint ezt akár egy bug vagy egyszerű mulasztás is okozhatja, így nem kizárt, hogy később még patchelik.
  • A Series X teljesítmény üzemmódban jobb tükröződéseket produkál az autókon, ám ez csak bizonyos jeleneteknél (pl. Franklin első küldetésében) szúrható ki igazán.
  • Mindkét konzol viszonylag magabiztosan tartja a 30/60 fps képkockasebességet, egyes szituácuókban és környezetekben viszont előfordulnak bezuhanások, hol a PS5, hol a Series X javára.
  • Performance módban nem meglepő módon sokkal stabilabb az fps-szám, Series X-en azonban érezhetően többször tapasztalhatók kisebb visszaesések.

Az Eurogamer azzal zárja a tesztet, hogy összességében nehéz megkülönböztetni egymástól a két verziót, mivel a látványban az Xbox hiányzó kisebb árnyékai jelentik az egyetlen komoly eltérést, az fps-beli előny pedig hol az egyik, hol a másik konzolnál van. Magyarán nem a GTA V harmadik nekifutása lesz az, amit egymás orra alá dörgölhetnek a konzolháború frontharcosai, ez pedig jól is van így, hiszen egyik oldallal szemben sem lenne fair, ha silányabb terméket kapnának.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)