Hirdetés

Ezt kell tudnod a God of War játékok eddigi eseményeiről még a Ragnarök előtt

|

Összeszedtünk mindent, amit az eddig megjelent God of War-játékok fejlesztéséről és történetéről tudni érdemes.

Hirdetés

God of War: Ascension (2013)

A kézikonzolos játékok után elérkezünk a 2013-as Ascensionhöz, amelynél talán már nem volt akkora nagy az öröm és ujjongás, mint az elődjeinél. Félreértés ne essék, ezt a részt is várták a rajongók, mint a Messiást, de valahogy nem akaródzott egy nagy egésszé összeállni. Adott a fő trilógia, és adottak a kisebb mellékvágányok: ebben a hat alkotásban Kratos gyakorlatilag minden létező mitológiaiteremtményt, istent és félistent felnyársalt. A története véget ért, a hézagokat betömték, minden jó volt, lezárt, egységes. De a Sony tovább akarta ütni a vasat, ami nem is csoda, hiszen még benne volt a játékosokban az előző részek emléke, így a kiadó kérte a Santa Monica Studiost, hogy most ne kézikonzolra, hanem PS3-ra fejlesszék az új részt, ami egyúttal legyen egy előzménytörténet.

Se David Jaffe, se Cory Barlog, se Stig Asmussen nem vállalta el ezt a részt rendezőként, tehát valaki új kellett a feladatra. Így jött a képbe Todd Papy, az előző részek dizájnere. Az írói gárda is leszűkölt két főre. Kratos a görög mitológia minden nagy karakterével összeöklözött már, nem volt senki más a láthatáron. Következésképpen bejöttek a képbe a Fúriák, akik még az ismert világ létrejöttének kezdetén dúló háború dühéből születtek. Feladatuk nem más volt, mint hogy megőrizzék az eskük szentségét, magyarán levadászták azokat, akik esküszegővé váltak.

Hirdetés

Első áldozatuk a görög mitológia archaikus korszakának egyik alakja, Aegaeon, a Hekatonkheires volt, aki Zeusznak tett esküjét szegte meg. Az ő testéből hozták létre a Fúriák a Prison of the Damned nevezetű börtönt, amit később maga Kratos is megjárt. Maguk a Fúriák időközben szövetségre léptek Arésszel, együtt akarták megostromolni az Olümposzt. Egyelőre még nem érezték magukat elég erősnek ehhez a célhoz, ezért a Fúriák vezetője, Alecto és Arész közös gyermeket nemzett. Ő lett Orkos, aki nem ütötte meg Arész mércéjét, kudarcnak tekintette a fiút és kitagadta őt. 

A sztori, mint említettük egy előzmény. A legelső God of War előtt játszódik, azaz Kratos még nem győzte le Arészt, még nem ő a háború istene, még nem tud semmit Zeuszról. Egészen pontosan azután járunk, hogy Arész rákényszerítette Kratost, végezzen a családjával. Ezt követően kedvenc kopasz főhősünk visszaszólt az istennek, és felbontotta esküjét. Viszont ez nem így megy az Olümposz környékén, ez a tett felért egy első osztályú jeggyel a Fúriák Szolgálathoz istenkáromlás jeligével. Így került Kratos a három vérszomjas hölgyhöz, akiknek külön a lelkükre kötötték, hogy nem megölni kell őt, hanem rábírni az eskü betartására. Először egy látomásba börtönözték be őt, ami pont úgy nézett ki, mint régi spártai otthona. Itt a korábban említett Orkos sietett a segítségére. Szintén ő tanácsolta Kratosnak, hogy menjen el Aletheiához, a delphoi jósda jövendőmondójához. Kratos meg is találta a jósnőt, de segíteni már nem tudott rajta, Aletheia halálos sebeket kapott.

Halála előtt azonban még elmondta, Kratos csak akkor szabadulhat meg Arésznak tett esküjétől, ha megöli a Fúriákat. Orkos közben azt is közölte hősünkkel, hogy Arész végig egy trónfosztást tervezett, igazából Zeusz legyőzéséhez akarta felhasználni Kratost. Kratos elindult felszecskázni a Fúriákat, de elfogták, és a már említett Prison of the Damned nevű börtönbe került. Nyilván innen is sikerült megszöknie és szépen sorban lemészárolta a Fúriákat. Kiderült azonban, hogy megölésükkel Kratos esküje nem vált semmissé, egyszerűen csak átszállt Orkosra, aki megkérte a spártait, hogy ölje meg őt, ezzel zárja le a kört. Kratos így is tett, és ezen a ponton határozta el, hogy Arész helyett a többi olümposzi isten hűséges harcosa lesz.

Mondja valaki, hogy ez nem egy pofás kis előzménytörténet! Megvolt benne minden, ami egy ilyen sztorihoz passzolt, és egyetlen okunk sem lett volna a panaszkodásra. De mégis félrecsúszott az egész. Valahogy az írók nem találták meg a közös nevezőt. A játék eleje és vége nagyon érdekesre sikerült, de a kettő között nem volt igazán semmi. Kratos ment, elkapták, kiszabadult. Majd Kratos megint ment, elkapták, más segített neki kiszabadulni. És ez ment durván 9 órán keresztül. De még ezen is túltettük volna magunkat (elvégre a harmadik rész sem volt a narratíva csúcsa, mégis fantasztikus élményt nyújtott), viszont a többi elem sem muzsikált annyira fényesen. Elcsúszott a fókusz, túlzottan sok figyelem jutott a teljesen felesleges többjátékos módnak.

God of War (2018)

Csak örülhetünk annak, hogy végül az előzetes tervekkel ellentétben nem az Ascension lett Kratos utolsó nagy kalandja, nem itt zárult le a történet, hanem 2018-ban egy kvázi softrebootnak tekinthető új irányba indult el Cory Barlog vezényletével a Santa Monica Studio. Az új, immár skandináv mondakörbe áthelyezett God of War valóban elképesztő játék lett, az egész széria csúcspontja, melyet 2022 januárjától már nem csak a PlayStation tulajdonosok évezhetnek, a sorozat történetében először ugyanis PC-re is megjelent egy God of War játék.

Maga a fejlesztés még 2014-ben kezdődött. Már az első perctől abban gondolkodtak a fejlesztők, köztük a 2013-as Tomb Raideren még a Crystal Dynamics színeiben dolgozó, de ugyanezen év augusztusában már a Santa Monica Studióhoz visszatérő Cory Barlog, hogy nem egy újabb előzménytörténetet akarnak elmesélni, inkább valamiféle rebootot kéne összerakni. 2016-ban szivárogtak ki az első vázlatrajzok, melyekből megtudhattuk, hogy Kratos ezúttal az északi mondavilágban fog istenekkel harcolni. Végül a 2016-os E3-on hivatalosan is bejelentették az egyszerűen csak God of Warnak nevezett új játékot, illetve azt is, hogy Cory Barlog visszaül a rendezői székbe.

Nem csak a helyszín alakult át, a játékmenetet is nulláról építették újjá, nem kevés szerepjátékos elemmel bővítették azt. Változott a kameranézet is, melynek kapcsán az biztosan mindenkinek örökre az emlékezetébe égett, hogy klasszikus vágás nélkül, és persze bármiféle töltőképernyőt nélkülözve játszhattuk végig a teljes God of Wart. Ez volt az első 3D-s AAA-játék, ami meg merte lépni ezt a nem mindennapi technikát. Kezdetben kevesen értettek egyet mindebben Barloggal, de mikor elkészült a játék, a csapat is belátta, hogy a vágás nélküli megoldás tökéletes döntésnek bizonyult - Barlog egyébként már a 2013-as Tomb Raidernél is előhozakodott ezzel az ötlettel, de a Crystal Dynamicsnél köszönték szépen, nem kértek belőle.

Nagyon fontos újítás volt továbbá, hogy Kratos mellett folyamatosan ott volt fia, Atreus, aki segített neki a harcban és a különféle fejtörők megoldásában, illetve hősünk kapott egy teljesen fúj fegyvert, a Leviathan fejszét, ami ma már legalább annyira hozzá tartozik a karakteréhez, mint a legendás láncos pengék.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

A történet szerint Kratos sok-sok évvel a hellén kalandok után megpróbál békében és nyugalomban élni Midgardon második feleségével, Faye-vel, valamint fiával, Atreusszal. A játék legelején szembesülünk vele, hogy Faye meghalt, a nő utolsó kívánsága pedig az volt, hogy hamvait szórják szét a kilenc világ legmagasabb pontján. Kratos megharcolt egy titokzatos, isteni erőkkel bíró alakkal, akit elvileg meg is öl, de az illető nem más, mint Baldur, akiről köztudott, hogy nem harap egyszerűen a fűbe. Apa és fia útnak indulnak tehát, nem sokkal később pedig találkoznak Jörmungandrrel, a világkígyóval, illetve két segítőkész törppel, Brokkal és Sindrivel. Kiderül, hogy a kilenc világ legmagasabb pontja nem is itt, hanem Jötunheimben, az óriások birodalmában van. Ezt attól a Mímirtől tudják meg, aki varázslattal egy fához van olvasztva. Mímir kérésére lecsapják a fejét, és elviszik az erdei boszorkánynak, aki képes feltámasztani őt. Csak ezután derül ki, hogy a jóságos boszorka maga is egy istenség, név szerint Freya.

Kratos és Atreus szűntelen próbál valahogy eljutni Jötunheimbe, de útjukat állja Thor két fia, Modi és Magni. Kratos megöli Magnit, Modinak sikerül elmenekülnie. Közben Atreust egy furcsa betegség gyötri, ami abból fakad, hogy egy isteni gyermek halandónak hiszi magát, nincs tisztában valós lényével. Nagy nehezen Kratos végül elárulja neki, hogy a fiú valójában maga is egy isten, Atreus azonban ettől gőgössé és túlságosan elbizakodottá válik, ő maga lesz az, aki végez az előzőleg meglógott Modival - akit egyébként korábban épp a Thor vert félholtra, és ezért nagyon le volt gyengülve. Nem sokkal eztán Baldur támad ismét rájuk, és kiderül, hogy ő nem más, mint Freya fia. Több összecsapás után végül Atreus fagyöngy nyila megtöri a halhatatlanság varázsát Balduron, Kratos pedig épp megkegyelmezne neki, de az isten anyjára támad és meg akarja őt ölni. Kratos ekkor töri el Baldur nyakát. Hiába épp Freyát akarták megmenteni a teljesen eszét vesztett Baldurtól, az istennő bosszút esküszik Kratos ellen, mivel elvették tőle szeretett fiát.

A történet legvégén csak sikerül eljutni Jötunheimbe, ahol kiderül, hogy Kratos felesége, Faye valójában egy óriás volt, így tehát Atreus is egy óriás, akire Loki néven hivatkozott népe. Midgardra visszatérve apát és fiát arra figyelmezteti Mímir, hogy Baldur halálával elkezdődött a Fimbulwinter, a három éven át tartó tél, ami végül a Ragnarökhöz, a világ pusztulásához vezet majd. A játék titkos befejezésében pedig azt is láthattuk, hogy ahogy Atreus látomásában még Thor is felbukkan. 

Innen folytatja a történetet a november 9-én megjelenő God of War Ragnarök.

Oldalak: 1 2 3

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)